• Svar på tråden Majbebisar 2016
  • Redoförnytt

Jag känner mig mest lite småbakis hela tiden. Småtrött , lätt illamående och hungrig typ. Känner mig inte jättegravid direkt. Lite ont i brösten dock. Men även lite rosa flytningar vilket är skrämmande, även om det är normalt...

V8(7+0) idag.

Va har ni andra för symtom?

fair skrev 2015-10-01 08:49:55 följande:

Nån fler än jag som inte har riktiga symptom? Känner mig mest bara som att jag håller på att bli jättesjuk. Är trött också och ibland kommer lite illamående eller lite ont i brösten. Men inget mer. Ingen växtvärk ännu...

Nån som har lika?

• Loviedovie

Är det någon som känner igen sig i följande?

Jag mår bara illa när jag blir hungrig. Det är inte känslan av att man behöver kräkas, utan mer som att det är en obehaglig tomhet över magsäcken, som att det är helt tomt och liksom suger inåt på något sätt. Ungefär som om man inte ätit på ett dygn, lite den känslan. Fast detta kommer t.ex. inför att jag ska äta lunch, så det har ju inte gått mer än max 4h sedan jag åt sist. Har aldrig känt den känslan innan jag blev gravid. Himla svårt att förklara, det är inte bara en hungerkänslor, känslan går mer åt illamåendehållet.

• Randig
    Loviedovie skrev 2015-10-01 18:36:37 följande:

Jag mår bara illa när jag blir hungrig. Det är inte känslan av att man behöver kräkas, utan mer som att det är en obehaglig tomhet över magsäcken, som att det är helt tomt och liksom suger inåt på något sätt. Ungefär som om man inte ätit på ett dygn, lite den känslan. Fast detta kommer t.ex. inför att jag ska äta lunch, så det har ju inte gått mer än max 4h sedan jag åt sist. Har aldrig känt den känslan innan jag blev gravid. Himla svårt att förklara, det är inte bara en hungerkänslor, känslan går mer åt illamåendehållet.

jag känner också det där! Precis så! Och jag får som mest illamående vid dessa tillfällen  så jag måste småäta typ varannan var 3:e timme.
  • 1112NL

Precis så känner jag med. Alla tre graviditeterna har hittills varit likadana...
    Jag som ofta va åksjuk som barn beskriver det på samma sätt som jag brukade känna när jag packade inför en lång resa. Då brukade jag liksom bli mentalt åksjuk innan vi ens satt i bilen/tåget/flyget och detta känns likadant. Ingen risk att jag kräks men måste äta hela tiden för att det ska släppa...

• bexx

Måste bara skriva av mig lite. Varit så orolig de senaste veckorna. Haft två blödningar en som var lite större under en dag. Idag hade vi äntligen ett efterlängtat Vul (7+6) och där låg lilla pyret med ett tickande hjärta. Så glad och lättad över att de ser bra ut. Har fortfarande samma bf som innan efter dagens mätning.

• Humlan26
    Loviedovie skrev 2015-10-01 18:36:37 följande:

Känner precis som du!

Är också så himla sugen på mat, men när jag väl ska äta tar det snabbt emot.
  • Loviedovie

Precis! Men humlan26, randig och 1112NL, mår ni illa mer än när ni blir hungriga? Jag har oftast inte svårt att äta när det väl är dags, det är mest den där känslan innan som får en att inte vilja bli alltför hungrig.

• 1112NL

Jag mår mest "illa" när jag är hungrig. Första veckan efter jag plussat kände jag mig lite illamående även när jag ätit klart men det har lugnat sig. Det tror jag mest berodde på gaser och trög mage men det har rättat till sig med Dimetikon/Minifom

• MakeitHappen

Hej!
    Är det någon här som äter Levaxin?   Jag fick höra att man ska inte ta tabletten tillsammans med några kalciumprodukter.... så jag har avstått från filmjölk till frukost för det är då jag skulle ta tabletterna....
    inte heller järntillskott ska man blanda tabletterna med... men är de nån fara att äta leverpastej macka då undrar jag? Någon som fått bekräftat från läkare??

Jag vill ju att så mycket som möjligt av tabletterna ska tas upp så därför är jag så nojjig just nu...

Svar på tråden Majbebisar 2016