• Svar på tråden Majbebisar 2016
  • MakeitHappen
    Acamilla skrev 2015-10-09 18:17:31 följande:
    Neeeeeej :( vad ledsen jag blev för er skull, verkligen!! Jag hoppas att vi "ses" snart i en annan grupp. Ta hand om varandra!

Nej nu missuppfatta du nog mig.. jag fick inte missfall menade att jag kände igen känslan då jag haft missfall förr... jag tyckte synd om henne.. :(

• MakeitHappen
    Acamilla skrev 2015-10-09 18:20:07 följande:
    Så jag menade ;) där med sprutan.

Mm, det känns som om det är allt man gör hela tiden när man är gravid, väntar :p

Jag har 38 dagar till inskrivning (tror jag det var) :D
    oj 38 dagar.. det låter länge.. jag tycker jag ska vänta länge och det är...13 dagar kvar för mig. :)
  • Chreool

Jag måste fråga er tjejer.. Är ni andfådda såhär pass tidigt? Jag är i vecka 9, snart i 10 och jag är fruktansvärt andfådd. Typ av att flytta från soffan till sängen å jag flåsar som bara den.. Är ganska jobbigt och ocharmigt faktiskt.. Sen måste jag fråga, viktökning? Har ni ökat mycket? Jag känner mig som en flodhäst..

• Loviedovie
    Chreool skrev 2015-10-10 11:14:02 följande:

Jag måste fråga er tjejer.. Är ni andfådda såhär pass tidigt? Jag är i vecka 9, snart i 10 och jag är fruktansvärt andfådd. Typ av att flytta från soffan till sängen å jag flåsar som bara den.. Är ganska jobbigt och ocharmigt faktiskt.. Sen måste jag fråga, viktökning? Har ni ökat mycket? Jag känner mig som en flodhäst..

Ja, jag blir också mer andfådd än vanligt! Helt färdig av att gå upp för några trappor, riktigt så illa var det inte innan jag blev gravid. Detta har kommit senaste två veckorna ungefär. Är i vecka 10 nu.

Vikten har ökat knappt ett kilo tror jag, var några dagar sedan jag vägde mig nu..
  • Chreool
    Loviedovie skrev 2015-10-10 13:44:13 följande:
    Ja, jag blir också mer andfådd än vanligt! Helt färdig av att gå upp för några trappor, riktigt så illa var det inte innan jag blev gravid. Detta har kommit senaste två veckorna ungefär. Är i vecka 10 nu.

Vikten har ökat knappt ett kilo tror jag, var några dagar sedan jag vägde mig nu..
    Okej, har läst att de är vanligt att bli andfådd men trodde inte det skulle komma redan :) sjukt jobbigt är det ju!!
    Hm, kanske jag som "ätit för två" hehe.. Fast det har jag faktiskt inte heller gjort. Ändå svullnat som bara den, riktigt jobbigt då jag varit tvungen att köpa nya kläder samt ytterkläder ! ????
  • Redoförnytt

Någon som har koll på hur exakta vul är?

Bakgrund:

Senaste mens 13aug

ÄL runt 1 sept

Plussade 12 sept (svagt på sticka, 1-2v på digitalt CB)

Haft lite symtom som illamående å känsliga bröst.

Förra veckan började jag blöda 5-6 dagar. Inga störtfloder, men lite i flera dagar.

Bokade därför tid hos gyn.

VUL igår visade en liten mini med tickande hjärta. Dock mättes det bara upp till 4mm och vecka 7, V6+1. Jag borde enligt mina egna teorier vara iaf i vecka 8. Då jag plussade för 4v sedan och hade koll på ÄL.

Så nu går det lixom inte ihop i min hjärna.

Någon som varit med om liknande?

• Loviedovie
    Chreool skrev 2015-10-10 14:12:52 följande:

Okej, har läst att de är vanligt att bli andfådd men trodde inte det skulle komma redan :) sjukt jobbigt är det ju!!

Hm, kanske jag som "ätit för två" hehe.. Fast det har jag faktiskt inte heller gjort. Ändå svullnat som bara den, riktigt jobbigt då jag varit tvungen att köpa nya kläder samt ytterkläder ! ????

Det är nog väldigt olika det där med hur och när man går upp i vikt. Jag mådde illa i en vecka och kunde knappt äta någonting, men nu måste jag småäta mer eller mindre hela tiden för att hålla illamåendet borta, så det är bara en tidsfråga innan mina kilon börjar komma ;) är det runt magen och tarmarna du är svullen eller har det lagt sig överallt?
  • Cherryay
    Redoförnytt skrev 2015-10-10 14:20:19 följande:

Någon som har koll på hur exakta vul är?

Bakgrund:

Senaste mens 13aug

ÄL runt 1 sept

Plussade 12 sept (svagt på sticka, 1-2v på digitalt CB)

Haft lite symtom som illamående å känsliga bröst.

Förra veckan började jag blöda 5-6 dagar. Inga störtfloder, men lite i flera dagar.

Bokade därför tid hos gyn.

VUL igår visade en liten mini med tickande hjärta. Dock mättes det bara upp till 4mm och vecka 7, V6+1. Jag borde enligt mina egna teorier vara iaf i vecka 8. Då jag plussade för 4v sedan och hade koll på ÄL.

Så nu går det lixom inte ihop i min hjärna.

Någon som varit med om liknande?

Ul går ju som bekant på storlek, även fast de flesta bebisar växer i någorlunda samma takt fram till v 20 så kan det självklart variera, läs inte in för mycket i det utan vänta på rul och vad de säger då :) jag hade själv samma förra grav och visste att jag var minst en vecka längre gången än sista mensen "sa", och på rul blev jag mycket riktigt framflyttad 9 dagar ;)
  • Poppymonkey
    Ferrum skrev 2015-10-09 19:57:19 följande:

Jag vet inte om jag inbillar mig nu men jag tycker jag redan känner fosterrörelser? Är bara i v 10, någon som känner igen det? Förra gången kändes det precis så här fast i v 19-20..

Jag gör! Är också i v10 och känner saker i magen då och då. Med dottern kände jag inget förän v20.

Men fostret är ju så litet just nu.. Måste ju vara tarmarna som spökar.. Eller?

Men jag känner som sagt saker lite då och då. Imorse kändes de som en våg som strök längs väggen.
  • Poppymonkey

Någo mer som känner av lite graviddepp?

Ligger i sängen i förkylning, spydde två gånger i morse pga av graviditeten, dottern ropar efter mig men jag orkar inte umgås, huset ser ut som f*n men vill inte såra maken då han lagar middag och ser till att jagvfår vila. Har massa jobb imorgon som måste göras, finns inget alternativ där och just nu vill jag bara sjunka genom golvet och dö :) urk

Ledsen att styvhala i en så trevlig tråd! Men jag känner att stress, graviditet och influensa inte ör någon trevlig mix. Jag hoppas inte lilla fostret utsätts för skada av förkylningen....

Svar på tråden Majbebisar 2016