• Svar på tråden Majbebisar 2016
  • LindaPernilla
    Godmorgon alla härliga blivande mammor! {#emotions_dlg.flower}

Gick in i vecka 10 i lördags. Alla symtom är som bortblåsta. Inget illamående & inga ömmande bröst längre. Knepigt! Känner mig dock uppblåst & magen ser ut som en redig bulle på kvällarna, haha. Hade inga symptom alls mina tidigare 2 graviditeter, så jag oroar mig inte :)

2 veckor kvar till inskrivning! Galet mysigt! Hur gör ni? Går ni själva eller följer pappan med?

Vi har funderat lite på om att ta reda på kön eller inte. Första barnet tog vi reda på könet.. jag fick reda på graviditeten i vecka 22+2 och var 14 år, så jag ville ha det planerat allt som gick, haha.
    Andra barnet ville vi INTE veta kön på. Men fick en UL bild på en klar och tydlig snopp! Hmpf!
    Nu vet vi inte.. vi får la se! :)
  • Ferrum
    1112NL skrev 2015-10-13 07:30:32 följande:

Än är ju livmodern så liten att den inte syns/känns men den trycker ju upp tarmarna lite och dessa rör sig långsammare och kanske ha en gått upp nåt kilo också.. På mig är magen klart större och det syns redan att jag är gravid (9+1) men det är ju inte bebis som syns utan tarmarna och för att jag mår illa och inte kan dra in magen.

Ökad chans till tvillingar ärvs bara på kvinnans sida och bara om det är tvåäggstvillingar. Då släpper kvinnan (ibland) två ägg vid varje ägglossning och det ger ökad chans att båda befruktas.
    Enäggstvillingar är inte ärftligt då det "bara" är ett befruktat ägg som delar på sig. En mutation helt enkelt.

Enäggstvillingar kan också vara ärfligt, om mamman eller pappan själv är enäggstvilling.
  • HepaticaNobilis

Min sambo vill vara med på allt han får:) Han är superintresserad och läser på, känner och pratar med magen varje dag <3 Fast magen är tämligen platt fortfarande, syns kanske liite;)

• valkyrian
    LindaPernilla skrev 2015-10-13 08:05:50 följande:

Godmorgon alla härliga blivande mammor! Gick in i vecka 10 i lördags. Alla symtom är som bortblåsta. Inget illamående & inga ömmande bröst längre. Knepigt! Känner mig dock uppblåst & magen ser ut som en redig bulle på kvällarna, haha. Hade inga symptom alls mina tidigare 2 graviditeter, så jag oroar mig inte :)

2 veckor kvar till inskrivning! Galet mysigt! Hur gör ni? Går ni själva eller följer pappan med?

Vi har funderat lite på om att ta reda på kön eller inte. Första barnet tog vi reda på könet.. jag fick reda på graviditeten i vecka 22+2 och var 14 år, så jag ville ha det planerat allt som gick, haha.

Andra barnet ville vi INTE veta kön på. Men fick en UL bild på en klar och tydlig snopp! Hmpf!

14 år ^^ jag tyckte jag var ung med ettan som var 16. Min sambo följde med på inskrivningen, han kommer även vara med på kub och rul, efter det går jag nog själv.

Vi vill veta kön om de kan se på ul men kommer förmodligen inte att boka ngt extra om dom inte kan se.
  • Acamilla
    MakeitHappen skrev 2015-10-12 21:16:07 följande:
    Ja du tänker så ja. Ringa kan va bra :)

Haha så det är inte bara jag som gör det då alltså ;p  Jo såklart tarmarna tar mycket plats, men ändå det börjar ju puta ut! JAG tycker iaf att det syns lite, Men det är la för man känner sin egen kropp och ser skillnad :)

Det är därför man behöver ett UL tror jag.. Först då kan man börja tro på det :)
    Åh vad en längtar till UL nu! :)
    Hehe, Mmm, jag tog en kopp detoxte när jag var som mest svullen, vet ej on det är bra eller dåligt, men det stod ingenting om att de skulle vara dåligt för gravida och jag var så svullen att det gjorde ont :p
    Nu känner jag mig lika "smal" som vanligt ;) men det går väl över :p!

Ja, läste en kommentar om att en tjej hade vänligt erbjuden att lyssna på hjärtligen iaf på inskrivningen, så jag får hoppas på det :)
  • Acamilla
    MakeitHappen skrev 2015-10-12 21:16:07 följande:
    Ja du tänker så ja. Ringa kan va bra :)

Haha så det är inte bara jag som gör det då alltså ;p  Jo såklart tarmarna tar mycket plats, men ändå det börjar ju puta ut! JAG tycker iaf att det syns lite, Men det är la för man känner sin egen kropp och ser skillnad :)

Det är därför man behöver ett UL tror jag.. Först då kan man börja tro på det :)
    Åh vad en längtar till UL nu! :)
    Stavningskorrekt -.-

Hon hade blivit erbjuden ;)
  • Acamilla
    LindaPernilla skrev 2015-10-13 08:05:50 följande:

Godmorgon alla härliga blivande mammor! {#emotions_dlg.flower}Gick in i vecka 10 i lördags. Alla symtom är som bortblåsta. Inget illamående & inga ömmande bröst längre. Knepigt! Känner mig dock uppblåst & magen ser ut som en redig bulle på kvällarna, haha. Hade inga symptom alls mina tidigare 2 graviditeter, så jag oroar mig inte :)

Vad härligt att inte ha några symtom men ändå vara lugn :) !
  • Acamilla
    HepaticaNobilis skrev 2015-10-13 08:51:44 följande:

Min sambo vill vara med på allt han får:) Han är superintresserad och läser på, känner och pratar med magen varje dag <3 Fast magen är tämligen platt fortfarande, syns kanske liite;)

Vad härligt att du har en så engagerad sambo :)
  • emjh

Jag var på kombinerat hälsosamtal/inskrivning igår och fick en glad överraskning! Där jag bor får man enbart RUL, men just nu pågår en stor tillväxtstudie där alla friska kvinnor som väntar barn får upp till 4 ultraljud varav det första i v12-13!! 

Yay! Jag var så sugen på ett tidigt UL att jag hade börjat kolla upp privata alternativ men nu löser det ju sig. Glad

Min man var inte med pga bortrest, han var iofs inte med när jag väntade tvåan heller. När vi väntade första barnet var han dock med på allt. :) 

Tips till er som väntar första barnet: fråga om ni får filma ultraljudet. Det gjorde vi och jag är så glad för det! 

• Krickelin med Naemi

Hej! Jag hoppar in här om det är ok! Fick idag reda på vilken vecka jag är i på gyn och är i v 8 (7+5) och har bf 26maj.

Det är mitt 4e barn och jag är 33år bor på landet utanför Tidaholm.

Svar på tråden Majbebisar 2016