• Svar på tråden Majbebisar 2016
  • Jessica4

Här tänkte jag inte ens på att min sambo ska följa med på inskrivningen just för att det bara är inskrivning och det är vårt andra barn så vi har varit med innan. Men så för nån dag sen ville han veta när jag skulle dit och bjöd med sig själv. Inte mig emot, bara kul att han vill följa med! Glad

• anas998

Hej alla glada :)
    Jag har inte varit så aktiv, skrev att jag fått blödningar men det var bara lite och jag har börjat få ordentliga symtom nu.
    Är i V8 (7+5) nu och brösten ömmar och har vuxit och sedan förra torsdagen har jag börjat må illa lite varje dag. Bara 2 gånger har det varit riktigt jobbigt så att det känns som att jag behöver kräkas.
    Jag är också trött (somnar vid 9 varje kväll) och jag har svullen mage på kvällarna haha
    Så nu är jag ganska lugn och jag va på hälsosamtal i fredags.
    Bokat in inskrivning 3/11 och tidigt ul (pga oro annars rul v.18 endast) 12/11 som jag längtar!
    Vi har inte berättar för någon än, ska berätta för mamma på hennes födelsedag 29/10 då är jag i v.11 (10 +0) så det känns okej! Längtar!!
    Min man ska vara med på allt han kan vara med på :)

• MakeitHappen
    Acamilla skrev 2015-10-13 12:45:09 följande:
    Hehe, Mmm, jag tog en kopp detoxte när jag var som mest svullen, vet ej on det är bra eller dåligt, men det stod ingenting om att de skulle vara dåligt för gravida och jag var så svullen att det gjorde ont :p
    Nu känner jag mig lika "smal" som vanligt ;) men det går väl över :p!

Ja, läste en kommentar om att en tjej hade vänligt erbjuden att lyssna på hjärtligen iaf på inskrivningen, så jag får hoppas på det :)
    Haha jag blir nojjig över allt "nytt" jag vill stoppa i mig.. googlar får man äta det här.. men det är för en vill det ska gå bra ju! haha bra o detoxa sig när man är svullen av en speciell anledning ;p
    Jag tycker att jag är med svullen på kvällen.. men kanske bra då är man ändå hemma själv o ingen ser o slippa dra in magen i tid o otid innan man vill berätta :)
    du blir snart "tjock" igen ska du se ;)

Åh spännande.. Jag tar tacksamt emot allt som erbjuds för att få se/höra livstecken på skrutten där inne :)
  • MakeitHappen
    LindaPernilla skrev 2015-10-13 08:05:50 följande:
    Godmorgon alla härliga blivande mammor! {#emotions_dlg.flower}Gick in i vecka 10 i lördags. Alla symtom är som bortblåsta. Inget illamående & inga ömmande bröst längre. Knepigt! Känner mig dock uppblåst & magen ser ut som en redig bulle på kvällarna, haha. Hade inga symptom alls mina tidigare 2 graviditeter, så jag oroar mig inte :)

2 veckor kvar till inskrivning! Galet mysigt! Hur gör ni? Går ni själva eller följer pappan med?

Vi har funderat lite på om att ta reda på kön eller inte. Första barnet tog vi reda på könet.. jag fick reda på graviditeten i vecka 22+2 och var 14 år, så jag ville ha det planerat allt som gick, haha.
    Andra barnet ville vi INTE veta kön på. Men fick en UL bild på en klar och tydlig snopp! Hmpf!
    Nu vet vi inte.. vi får la se! :)
    Har inte heller jättemycket symtom, fast egentligen har jag nog det när man börjar räkna upp.. trötthet, molvärk, lite ömma bröst, ständigt hungrig..  :p
    magen är svullen.. mest på kvällen! :)

en vecka till UL två veckor till Inskrivning.. sambon tyckte först han inte behövde följa med på UL då man inte kommer se så mycket men tror han vill de nu när jag visat lite bilder på hur mycket man faktisten ser... inskrivningen kommer han nog inte gå med på.. (mest för han jobbat på annan ort och tiden hos BM är mitt på dagen)

vi har inte diskuterat om vi vill veta könet. men tror inte jag vill veta.. men kommer ändå vara så nyfiken! :)
  • MakeitHappen
    Krickelin med Naemi skrev 2015-10-13 14:07:32 följande:

Hej! Jag hoppar in här om det är ok! Fick idag reda på vilken vecka jag är i på gyn och är i v 8 (7+5) och har bf 26maj.

Det är mitt 4e barn och jag är 33år bor på landet utanför Tidaholm.

Grattis :)
  • Acamilla
    emjh skrev 2015-10-13 13:25:56 följande:

Jag var på kombinerat hälsosamtal/inskrivning igår och fick en glad överraskning! Där jag bor får man enbart RUL, men just nu pågår en stor tillväxtstudie där alla friska kvinnor som väntar barn får upp till 4 ultraljud varav det första i v12-13!! 

Yay! Jag var så sugen på ett tidigt UL att jag hade börjat kolla upp privata alternativ men nu löser det ju sig. Glad

Min man var inte med pga bortrest, han var iofs inte med när jag väntade tvåan heller. När vi väntade första barnet var han dock med på allt. :) 

Tips till er som väntar första barnet: fråga om ni får filma ultraljudet. Det gjorde vi och jag är så glad för det! 

Ojoj, vilken tur du har. Då undrar man ju så klart vilket län du tillhör. Jag har också börjat funderat i de banorna. Ska man vänta på RUL så får jag vänta till i jul, och då blir det säkert efter jul för att de inte ha tid innan :p

Tack för tipset :)
  • Acamilla
    Krickelin med Naemi skrev 2015-10-13 14:07:32 följande:

Hej! Jag hoppar in här om det är ok! Fick idag reda på vilken vecka jag är i på gyn och är i v 8 (7+5) och har bf 26maj.

Det är mitt 4e barn och jag är 33år bor på landet utanför Tidaholm.

Grattis :)
    Jag har bf 25 maj än så länge så det är nästan samtidigt :)
    Fast jag har inte gjort något UL :p
  • Acamilla
    anas998 skrev 2015-10-13 16:54:39 följande:

Hej alla glada :)
    Jag har inte varit så aktiv, skrev att jag fått blödningar men det var bara lite och jag har börjat få ordentliga symtom nu.
    Är i V8 (7+5) nu och brösten ömmar och har vuxit och sedan förra torsdagen har jag börjat må illa lite varje dag. Bara 2 gånger har det varit riktigt jobbigt så att det känns som att jag behöver kräkas.
    Jag är också trött (somnar vid 9 varje kväll) och jag har svullen mage på kvällarna haha
    Så nu är jag ganska lugn och jag va på hälsosamtal i fredags.
    Bokat in inskrivning 3/11 och tidigt ul (pga oro annars rul v.18 endast) 12/11 som jag längtar!
    Vi har inte berättar för någon än, ska berätta för mamma på hennes födelsedag 29/10 då är jag i v.11 (10 +0) så det känns okej! Längtar!!
    Min man ska vara med på allt han kan vara med på :)

Hej, det låter riktigt härligt :) grattis!
  • Acamilla
    MakeitHappen skrev 2015-10-13 19:02:39 följande:
    Haha jag blir nojjig över allt "nytt" jag vill stoppa i mig.. googlar får man äta det här.. men det är för en vill det ska gå bra ju! haha bra o detoxa sig när man är svullen av en speciell anledning ;p
    Jag tycker att jag är med svullen på kvällen.. men kanske bra då är man ändå hemma själv o ingen ser o slippa dra in magen i tid o otid innan man vill berätta :)
    du blir snart "tjock" igen ska du se ;)

Åh spännande.. Jag tar tacksamt emot allt som erbjuds för att få se/höra livstecken på skrutten där inne :)
    Hehe, Jaaa, håller med. Som att räkna kalorier men ändå inte, haha!

Jag har stora stickade tröjor, perfekt nu när hösten kom, ingen som funderar över det ;) sen köpte jag faktiskt ett par nya byxor som är på snudden till förstora och med massa stretch i :p så det ska gå att dölja den där ballongmagen :D haha!

Ja eller hur. Jag hoppas verkligen att man blir erbjuden något litet livstecken i alla fall :D
  • MakeitHappen
    Acamilla skrev 2015-10-13 22:23:43 följande:
    Hehe, Jaaa, håller med. Som att räkna kalorier men ändå inte, haha!

Jag har stora stickade tröjor, perfekt nu när hösten kom, ingen som funderar över det ;) sen köpte jag faktiskt ett par nya byxor som är på snudden till förstora och med massa stretch i :p så det ska gå att dölja den där ballongmagen :D haha!

Ja eller hur. Jag hoppas verkligen att man blir erbjuden något litet livstecken i alla fall :D
    Haha ja men precis.. i vanliga fall kan jag äta det mesta men nu... "google it" funkar det. Jo men.. okej jag äter.. haha men samtidigt bra vi kollar upp så man inte äter nått som är "fel" Vi vill ha kvar bebis :D

Ja hösten är perfekt nu när man vill börja ha större tröjor  på sig :p
    och byxor MÅSTE jag köpa nya men inte kommit till någon bra affär ännu!! men bra med stretch, kanske lite för tidigt o köpa mammabyxor.? eller ? :p när kan man börja göra det...

jag ska på släktkalas när jag är i vecka 12 tänkte kasnke har en tajtare tröja på mig då, se om någon vågar kommentera det eller om de bra tror jag är tjock haha :p har inte bestämt mig men kanske..

Ja nu har jag inte många dagar kvar till mitt UL så då får jag första blicken :)
Svar på tråden Majbebisar 2016