• Svar på tråden Majbebisar 2016
  • Chreool

Jag indrar oxå när man egentligen "kan" köpa mamma byxor? Ja är så svullen hela tiden men känns som att man är lite förhastad om man köper såna redan nu :b svårt dedär.. Alltså är det bara jag som tkr att tiden går sååå jäkla sakta? Längtar tills de gått några mer veckor så man vågar berätta åt alla, då kanske det inte känns lika segt ;b

• Cherryay
    Chreool skrev 2015-10-14 09:27:16 följande:

Jag indrar oxå när man egentligen "kan" köpa mamma byxor? Ja är så svullen hela tiden men känns som att man är lite förhastad om man köper såna redan nu :b svårt dedär.. Alltså är det bara jag som tkr att tiden går sååå jäkla sakta? Längtar tills de gått några mer veckor så man vågar berätta åt alla, då kanske det inte känns lika segt ;b

Jah hämtade ner mammakläderna lagom till helgen, är så himla öm runt magen o brösten att de blev räddningen, plockade ju undan dem för några månader sen bara så de blev inte långvariga på vinden :P

Jag köpte mammakläder tidigt förra gången, just för att jag blev så öm och inte stod ut med att något satt åt, tänkte som så att även om det skulle bli ännu ett mf så gör det inget om jag redan har kläder hemma eftersom vi ändå kommer försöka igen tills det lyckas...

Äger inte mycket "bylsiga" kläder till vardags så behövde nya kläder och då satsade jag på mammagrejer direkt.
  • emjh
    Acamilla skrev 2015-10-13 22:15:50 följande:
    Ojoj, vilken tur du har. Då undrar man ju så klart vilket län du tillhör. Jag har också börjat funderat i de banorna. Ska man vänta på RUL så får jag vänta till i jul, och då blir det säkert efter jul för att de inte ha tid innan :p

Tack för tipset :)
    Västmanlands län, men det är Uppsala Universitet som håller i studien. 

Jag fick flera UL med mitt första barn, men det berodde på att jag hade ett myom som de opererade bort i v22 så de behövde kolla att hon mådde bra & att allt var ok efteråt. Glad
  • MakeitHappen

Ni som redan börjat med mammabyxor. vilken vecka är ni i ? :)
    jag tycker mina vanliga byxor är tajta när man sitter ner. så får dra ner dem under magen :p även om magen inte är så stor än men det är ändå inte så bekvämt.

• Cherryay
    MakeitHappen skrev 2015-10-14 10:22:55 följande:

Ni som redan börjat med mammabyxor. vilken vecka är ni i ? :)

jag tycker mina vanliga byxor är tajta när man sitter ner. så får dra ner dem under magen :p även om magen inte är så stor än men det är ändå inte så bekvämt.

Är i v 9, klarar inte av när det sitter åt, mycket skönare med mammabyxor!
  • skepparbarn
    Ferrum skrev 2015-10-13 08:20:50 följande:

Enäggstvillingar kan också vara ärfligt, om mamman eller pappan själv är enäggstvilling.

Det finns inga bevis på ärftlighet i det. Däremot får kvinnor som själva är enäggstvillingar fler tvillingar än de som inte är det. Men det finns inte heller några konkreta bevis :) Mannens anlag saknar betydelse i frågan dock.
  • LindaPernilla

Jag har sedan 3 veckor tillbaka sprungit mellan 2-6 gånger på toa för att kissa på nätterna! Allvarigt!? Snacka om sömnrubbningar. Är helt slutkörd om dagarna då jag inte får sova!

Jag dricker ingenting 2 timmar innan jag lägger mig på kvällarna & jag kissar innan jag lägger mig.

Jag somnar överallt. Så fort jag slår ner rumpan på jobbet (vilket iofs inte sker så ofta inom vården) så somnar jag sittande. Jag törs knappt köra bil.

Har gått så långt att jag inte vill ansvara för medicin till patienterna för jag är rädd att göra fel pga tröttheten. Så nu kommer jag sjukskriva mig en vecka och ta vara på all vila jag kan.

• MakeitHappen
    Cherryay skrev 2015-10-14 11:16:02 följande:
    Är i v 9, klarar inte av när det sitter åt, mycket skönare med mammabyxor!
    Det är så att du redan har börjat bära. men då kan jag med börja fundera på det iaf :P
    tack
  • MakeitHappen
    LindaPernilla skrev 2015-10-14 14:03:50 följande:

Jag har sedan 3 veckor tillbaka sprungit mellan 2-6 gånger på toa för att kissa på nätterna! Allvarigt!? Snacka om sömnrubbningar. Är helt slutkörd om dagarna då jag inte får sova!

Jag dricker ingenting 2 timmar innan jag lägger mig på kvällarna & jag kissar innan jag lägger mig.

Jag somnar överallt. Så fort jag slår ner rumpan på jobbet (vilket iofs inte sker så ofta inom vården) så somnar jag sittande. Jag törs knappt köra bil.

Har gått så långt att jag inte vill ansvara för medicin till patienterna för jag är rädd att göra fel pga tröttheten. Så nu kommer jag sjukskriva mig en vecka och ta vara på all vila jag kan.

Åhh samma här. kissa på natten är jobbigt. men jag kanske gör de 1-2 gånger... stackars dig- upp till 6 gånger.. shit! då förstår jag du är trött..

tröttheten har jag också- helt sanslöst va trött jag är på dagarna..

ja men njut av vilan ordentligt under den veckan :)
  • 1112NL

Jag köpte garvidbyxor nu i helgen. Gillar bara de utan mudd där det är låg midja som hamnar under magen... Fanns ett par svarta på HM så jag slog till eftersom vi har två kalas nästa helg och jag vara har byxor som är på tok för tajta och ofta höga i midjan annars. Fick låna ett par stretchiga med låg midja av syrran också i helgen så nu har jag nåt att ha på mig i alla fall... Kan verkligen inte knäppa mina vanliga jeans!
    Vet att det varit likadant tidigare graviditeter och att jag kunnat ha vanliga byxor igen en tid när första svullnaden och illamående la sig.
    Jag är 9+2

Svar på tråden Majbebisar 2016