• Svar på tråden Majbebisar 2016
  • Loviedovie
    Chreool skrev 2015-10-11 10:09:51 följande:

Skönt att du iaf hittat något som håller illamåendet borta ;)

Nja det är egentligen överallt. En hel del på övre magen.. En del i ansiktet, låren, ja allt :/ men är även väldigt uppsvälld i magen. Alltså luft.. Tror de är rätt vanligt kanske? Vissa dar kan jag inte använda vissa byxor ????

Ja det är vanligt. Tarmarna är inte riktigt som de brukade vara haha..
  • Loviedovie
    almasmamma skrev 2015-10-10 20:56:34 följande:

Jo jag känner mej lugnare, eller försöker vara det iallafall:) Gyn sa även att jag med stor sannolikhet skulle blöda igen eftersom det hänt några gånger redan men att jag inte skulle bli orolig över det då och att det inte behöver kollas upp mer. Ska försöka komma ihåg det om det händer. Som sagt så är det bättre att glädjas åt graviditeten än att bara gå runt och oroa sig. Vi ska även göra KUB om några veckor och sedan RUL när det är dags för det och antar att för många ultraljud inte heller är bra eftersom fostervattnet värms av ultraljudsvågorna. Så nu är det positivt tänkande som gäller

Toppen! Vi satsar på positivt tänkande tills motsatsen bevisas tycker jag! ;)
  • MakeitHappen
    Acamilla skrev 2015-10-11 17:41:03 följande:
    Jag kommer vara i vecka 12+5 när vi får vår inskrivning. Alltså i vecka 13(och en halv) :(
    Spännande :)

jag kommer va i vecka 11 (10+6) på min inskrivning..
    veckan innan på 10+0 blir det UL :)
  • Tvillingmom

Hej gruppen! Är det någon mer här som väntar 2?! Hade vart skönt att kunna ventilera allt med någon!

• Acamilla
    MakeitHappen skrev 2015-10-11 18:16:27 följande:
    Spännande :)

jag kommer va i vecka 11 (10+6) på min inskrivning..
    veckan innan på 10+0 blir det UL :)
    Woop, härligt!
    Jag kommer nog inte få se/höra om det finns någonting där inne förrän v. 18 :/ julveckan, Hahaha! Blir en fin julklapp det!
  • 1112NL
    Tvillingmom skrev 2015-10-11 20:43:19 följande:

Hej gruppen! Är det någon mer här som väntar 2?! Hade vart skönt att kunna ventilera allt med någon!

Vi har ju inte gjort UL än så har ingen aning... Har inte tvåäggstvillingar i släkten så det är ju ingen ökad risk/chans
  • emjh

Jag ska på första besöket till BM imorgon, är då i vecka 8+6.

Tredje barnet så det lär ju inte bli så spännande... ;)

Alltså, sen blir det ju lika spännande som om det vore första barnet, men den här första infon har man ju hört ett par gånger nu. :)

• Ferrum

Grattis x2 :) när och hur fick du veta att du väntar tvillingar?
  • MakeitHappen
    Acamilla skrev 2015-10-11 22:33:31 följande:
    Woop, härligt!
    Jag kommer nog inte få se/höra om det finns någonting där inne förrän v. 18 :/ julveckan, Hahaha! Blir en fin julklapp det!
    Är det så? får man vänta till vecka 18 annars?
    Ja mysig julklapp... men du ska inte boka privat då ? bara för att ? :D
  • MakeitHappen

Grattis!
    Vilken vecka är du i? :)
    Som någon kommenterade så har inte UL gjorts ännu.. men lite tvek att det ska vara två stycken där inne, dock är sambon tvilling men då borde jag mått värre än vad jag gör... (tror jag)
Svar på tråden Majbebisar 2016