• Anonym (TS)

Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!

Jag måste erkänna att jag tyckt att SD har haft sina poänger i att vi måste diskutera minskad invandring pga av kostnaden och svårigheter med integration. Men SD:s reaktion i spåren av flyktingkatastrofen i Europa har fått mig att inse att SD-toppen trots sina fina ord om att "hjälpa på plats" och värna om "svenskheten" bara är vidriga människor som inte har ett uns av medmänsklighet. 

Jag läste texten nedan i DN (har förkortat den) och kollade upp det hon skriver, allt stämmer och ALDRIG kommer igen överväga att rösta på SD! De visar sin rätt sida i hur de talar om utsatta människor. 

"I krisens spår fullkomligt väller hatet fram i och runt Sverigedemokraterna. När bilden på den drunknade treåringen Alan Kurdi, uppspolad med ansiktet ner i sanden, blev en världsnyhet vinklade den SD-kopplade hatsajten Avpixlat det till att pojkens öde berodde på att hans pappa bara var ute efter "ett nytt vitt leende" i Sverige. Detta efter att pappans syster berättat att tänderna dragits ut under IS-tortyr. 
    Joachim Hägg, gruppledare för SD på Lidingö, jämför på Twitter tyskarnas varma välkommnande av flyktingarna som nu anländer med österrikarnas välkommnande av nazister vid Hitlers annektering 1938. 
    Men den so mtror att hatet bara syns i partiets utkanter tror fel. Bland annat sprider riksdagsledamoten Kent Ekeroth på Twitter budskapet att människors flykt enbart är muslimers sätt att invandera Europa. När han blir ifrågasatt svarar han: "Flyr? De kommer ju fr säkra länder. Väl medvetna om att de tar sig t Sve för att leva på välfärden. Ni e lättlurade." 
    Dag ut och dag in misstänkliggörs och förlöjligas de män, kvinnor och barn som flyr. 
    Att argumentera för minskad invandring är i sig inte främlingsfientligt. Men att raljera och hetsa mot flyktingar är det definitivt. SD kan tala om sin nya image och påstådda nolltolerans. Men i kriser samlas vi - och i SD är det runt främlingsfientligheten." 

Amanda Björkman - ledarskribent på DN

• Svar på tråden Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!
  • SpanskaFlugan
    Anonym (Vänster) skrev 2015-09-10 23:34:10 följande:
    Det är inte så svårt, gå in på migrationsverkets hemsida eller ännu böttre ring eller maila dem så får du svart på vitt. Går att läsa på deras hemsida också vad som gäller. Det är svårt att hitta några källor om man inte ens till en början letat....

Så kaxig du var då! Anledningen till att jag frågar är att det på Migrationsverkets sida står 71 kr/dag för den grupp som får högst ersättning. Det är inga 10'000 i månaden. Så därför undrar jag var Gert, Suffering och gänget får sina fakta.
  • Anonym (jösses)

Kul att en tråd som handlade om SD nu handlar om muslimer ist. Typiskt SD:are, kan aldrig hålla sig till ämnet :D

• Analysera mera
    Anonym (Vänster) skrev 2015-09-11 08:08:50 följande:

I annat fall borde det bli det för den låga diskussionsnivå som vissa har här för att kunna sprida vidare sina PK-floskler.

Ja, har man inga argument så kan man ju alltid skylla på politisk korrekthet...
    Svara mig inte med en hel uppsats, tack.
  • Analysera mera
    Anonym (Vänster) skrev 2015-09-11 08:29:31 följande:

Jag som feminist undrar hur vi ska lösa dessa problem som ökar i takt med att vi får fler muslimer. Problem med kvinnomisshandel har vi haft länge, och de som misshandlar vet ofta att det är fel.

Anonym (Vänster) skrev 2015-09-11 08:29:31 följande:

Tyyvärr handlar politiken nu om att ta in fler och fler - är det okej att du som gay eller jude inte ska kunna gå igenom vissa förorter utan att vara rädd att de har livet i behåll när de är klara.

Om du reagerar så starkt på kvinnohat och homofobi så borde du ju i rimlighetens namn ta avstånd från SD:s politik också, som ju är väldigt HBT- och kvinnofientlig.
    Svara mig inte med en hel uppsats, tack.
  • Flash Gordon
    Analysera mera skrev 2015-09-10 17:42:54 följande:
    Jag avsåg inte bara dem. Brukar inte du ogilla fixering vid SD?
    Frågan som ställdes var hur pass trovärdig är Sentios mätning. Sentio har hittills varit bäst på att förutspå SD:s valresultat.

Detta är en SD-tråd.

En del som är fixerade vid SD blandar dock in dem i alla möjliga trådar och ämnen som inte handlar om SD.
  • hitme
    absoluteawesome skrev 2015-09-10 22:11:24 följande:

Jag har inte ens citerat inlägg 193.

Du hade fel i att du trodde att jag var i fel tråd.

Jag rättade dig att det var du som var i fel tråd och du bad om ursäkt att så var det ju faktiskt och jag lät det vara.

Jag sket i att var ute och yrade även fast du gärna ville att det var jag som var i fel tråd .

Men likt förbannat ska jag ha en känga för att jag inte citerar hela dina inlägg??

Vart har jag inte citerat hela ditt inlägg?

Du får gärna svara på detta också.

Du är så hetsig att du vet ju knappt hur du har det.
  • Anonym (Dumskallar)
    Nerfherder skrev 2015-09-11 09:02:56 följande:
    Du vet väl att PK är vuxensvenska för "Dubär dum"?
    Menar du Dobidoo?
    Fast jag vet inte om det är så värst pk?
    Är det det?
  • Anonym (x)
    hitme skrev 2015-09-11 09:34:08 följande:
    Jag undrar på allvar vem Suffering är?
    En föredetta användare som retade upp pk-gänget. Numera används det som ett uttryck för att tydligt visa att man är oförmögen att debattera och endast förmår misstänkliggöra budäraren av ett budskap istället för att bemöta budskapet. Klockrent fallacy exempel således.
  • hitme
    Nerfherder skrev 2015-09-11 09:43:18 följande:

Ett gammalt rasistroll som hänger i kulisserna här. Han brukar på höstkanten starta en massa rasistiska trådar, helst anonymt. Gillar även att få liv i diskussionerna genom att slänga ur sig hyperrasistisiska saker. Feg är han också, för han brukar sluta skriva när man nämner hans namn. Varför? Skulle tro att det är den enda uppmärksamhet han får.

Ledsen att göra dig besviken.

Jag är inte en han och har som sagt aldrig skrivit i detta forum förut.

Case closed.
Svar på tråden Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!