• Anonym (TS)

Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!

Jag måste erkänna att jag tyckt att SD har haft sina poänger i att vi måste diskutera minskad invandring pga av kostnaden och svårigheter med integration. Men SD:s reaktion i spåren av flyktingkatastrofen i Europa har fått mig att inse att SD-toppen trots sina fina ord om att "hjälpa på plats" och värna om "svenskheten" bara är vidriga människor som inte har ett uns av medmänsklighet. 

Jag läste texten nedan i DN (har förkortat den) och kollade upp det hon skriver, allt stämmer och ALDRIG kommer igen överväga att rösta på SD! De visar sin rätt sida i hur de talar om utsatta människor. 

"I krisens spår fullkomligt väller hatet fram i och runt Sverigedemokraterna. När bilden på den drunknade treåringen Alan Kurdi, uppspolad med ansiktet ner i sanden, blev en världsnyhet vinklade den SD-kopplade hatsajten Avpixlat det till att pojkens öde berodde på att hans pappa bara var ute efter "ett nytt vitt leende" i Sverige. Detta efter att pappans syster berättat att tänderna dragits ut under IS-tortyr. 
    Joachim Hägg, gruppledare för SD på Lidingö, jämför på Twitter tyskarnas varma välkommnande av flyktingarna som nu anländer med österrikarnas välkommnande av nazister vid Hitlers annektering 1938. 
    Men den so mtror att hatet bara syns i partiets utkanter tror fel. Bland annat sprider riksdagsledamoten Kent Ekeroth på Twitter budskapet att människors flykt enbart är muslimers sätt att invandera Europa. När han blir ifrågasatt svarar han: "Flyr? De kommer ju fr säkra länder. Väl medvetna om att de tar sig t Sve för att leva på välfärden. Ni e lättlurade." 
    Dag ut och dag in misstänkliggörs och förlöjligas de män, kvinnor och barn som flyr. 
    Att argumentera för minskad invandring är i sig inte främlingsfientligt. Men att raljera och hetsa mot flyktingar är det definitivt. SD kan tala om sin nya image och påstådda nolltolerans. Men i kriser samlas vi - och i SD är det runt främlingsfientligheten." 

Amanda Björkman - ledarskribent på DN

• Svar på tråden Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!
  • Smecker
    duke skrev 2015-09-11 03:17:36 följande:

Suck, vad trött jag blir på TS.Att ISIS smugglar in folk via flyktingströmmarna är det knappast bara SD som säger...Och att flyktingarna vill till Sverige för att vi har bättre förmåner för flyktingar här jämfört med andra länder - det säger ju flyktingarna själva.

Intressant. Så terrorister smugglas in till Sverige för att förmånerna är bättre här?
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • nihka
    Anonym (Sverker) skrev 2015-09-11 00:39:07 följande:
    Ta seden dit man kommer heter det, för allas bästa leker lika barn bäst, vill man ha bort vi och dom så är en bra början att anpassa sig själv och inte låta andra anpassa sig efter en själv. Skulle jag se som en självklarhet om jag flyttar utomlands. Så illa rimmar det va?

Om du objektivt synar det du skriver själv så fick du nog en annan bild av hur du framstår i frågan.
    Som att SD-minoriteten ska ta bort? Jag leker absolut inte bäst eller alls med SD och SDare som förespråkar assimilering isf integrering. SD straffar ut sig själva genom sitt resonemang att man ska rätta sig efter en majoritet. SD vill bara att alla ska rätta sig efter SD och så skiter i att de själva är en minoritet.

Om du objektivt synar det du skriver själv så fick du nog en annan bild av hur du framstår i frågan.
  • ölburk2

Ett par enkla frågor till er SD:are, frågor som är väldigt enkla att svara på genom att titta på er officiella statistik.., det räcker med att redovisa den, mer precis än så behöver inte svaret vara.

Eftersom SD inte tycker vi andra gör tillräckligt "på plats" så är mina frågor.

Fråga 1.
    Hur mycket pengar å förnödenheter har SD samlat ihop å skickat iväg, under, säg de senaste 3 åren, så att den hjälpen nu finns "på plats"?

Fråga 2.
    Hur många volontärer har SD skickat ner under samma tidsrymd för att hjälpa "på plats" å hur många finns där för att hjälpa idag?

Jag skriver "på plats" för ni vet förstås bättre än mig var detta "på plats" ligger, å var era insater gör störst nytta.

Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
  • Anonym (inte bestämt mig)
    Smecker skrev 2015-09-11 11:54:12 följande:
    Intressant. Så terrorister smugglas in till Sverige för att förmånerna är bättre här?
    nja, att smuggla in ISIS-folk bland flyktingströmmarna betyder väl att det finns både flyktingar och ISIS-folk i strömmarna. De av de två som benämns Flyktingarna vill till Sverige för att det är bättre förmåner här. Så tolkar jag duke(som gärna får rätta mig).

Men kanske även ISIS-arna vill till Sverige pga av förmåner, ingen aning.
  • Anonym (inte bestämt mig)
    Analysera mera skrev 2015-09-10 17:47:04 följande:
    Majoritet är ingenting man "får" - det är något ett eller flera partier Erhåller. Och det fastslås endast efter ett val, inte däremellan... Att du aldrig lär dig.
    men "erhålla" är ju synonymt med "få"
  • Gert
    SpanskaFlugan skrev 2015-09-11 08:40:11 följande:

Den där artikeln handlar om Danmark. Var står det att man får 10'000 kr i månaden i Sverige?
    Menar du att i Sverige får de lägre bidrag och det är därför de kommer hit? Danska TV2 har intervjuat flyktingar som säger att skälet till att de vill till Sverige är att bidragen är högre här.
    Give ´em Hell!
  • Nerfherder
    nihka skrev 2015-09-11 13:41:58 följande:

Så du är "pk" eller reagerade du inte på hens redogörelser om "negerns egenskaper" och annat "apliknande mänskligt avskräde" och hur man verkligen kunde förstå Breivik. Inte många andra SDare gjorde det. Man ville förstås inte stöta sig med en partifrände.

Blanda inte ihop Nerfherder med de som vet vad de pratar om i den här frågan.

Inte heller SD-politikern som tyckte man kunde stå på Öresundsbron och välkomna flyktingarna med kulspruta tycks ha upprört nämnvärt bland de egna leden. Märkligt. Jag kallas GÄRNA "pk" om "pk" är att invända mot sådana vidriga uttalanden.

Kan du förklara vad du menar angående mig?
  • todo nada
    Anonym (Vänster) skrev 2015-09-11 08:08:50 följande:

Det är väl rätt tydligt varför jag la in artikeln. Prova att hålla reda på vem som skrivit vad och vad som citeras så går det nog lättare att få ihop det. Så kan du nog själv lista ut varför det skrevs.. Suck är familjelivs-nivå ett uttryck? I annat fall borde det bli det för den låga diskussionsnivå som vissa har här för att kunna sprida vidare sina PK-floskler..Typ detta....

Nej, det är inte tydligt det minsta varför du väljer att länka till en artikel om några muslimska individer som begått en brottslig handling i Pakistan, i samma inlägg där du citerar en text jag skrev till en person som påstår att muslimer vill tvångskonvertera människor i Europa.

Jag fattar att du vill försöka överföra det dessa enstakingar gjorde på resten av alla miljontals muslimer i världen, vilket ju är helt absurt, förutfattat, och felaktigt av dig.

Och sluta tjata om "PK" i varje inlägg du gör din lipsill. Diskutera kan vi, men gnäll är jag alergisk mot!
  • SpanskaFlugan
    Gert skrev 2015-09-11 13:54:25 följande:
    Menar du att i Sverige får de lägre bidrag och det är därför de kommer hit? Danska TV2 har intervjuat flyktingar som säger att skälet till att de vill till Sverige är att bidragen är högre här.
    Give ´em Hell!

Det var tydligen svårt att svara på det här, trots att jag tyckte frågan var så enkel... Men det kanske har att göra med var man har sina källor. Så, frågan var: var får ni i formationen att invandrare i Sverige får 10'000 kr i månaden? Och vilken sorts invandrare talar vi om, asylsökande, asylsökande som fått PUT, arbetskraftsinvandrare, anhöriginvandrare, papperslösa illegala flyktingar? Vilka får 10'000 kr i månaden och var hittar ni den informationen?
  • todo nada
    Anonym (inte bestämt mig) skrev 2015-09-11 13:37:35 följande:

nja, att smuggla in ISIS-folk bland flyktingströmmarna betyder väl att det finns både flyktingar och ISIS-folk i strömmarna. De av de två som benämns Flyktingarna vill till Sverige för att det är bättre förmåner här. Så tolkar jag duke(som gärna får rätta mig).

Men kanske även ISIS-arna vill till Sverige pga av förmåner, ingen aning.

Du vet om att en vuxen ensamkommande flykting i eget boende (den kategori som får högsta summan individuellt) får 71:-/dag, som ska täcka mat, förbrukningsvaror, medicin, sjukvård, etc etc..

Sååå... Bättre förmåner säger du.. Hur tänker du då? Tycker du 71kr om dagen är mycket?
Svar på tråden Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!