• Analysera mera

Varför tror SD:are att deras parti är så himla stort?

2014 röstade 8 % av befolkningen på SD. Det är ju ingenting. Dags att ta ned SD:arna från sina höga hästar nu.

Svara mig inte med en hel uppsats, tack.
  • Svar på tråden Varför tror SD:are att deras parti är så himla stort?
  • Anton Chigurh
    Analysera mera skrev 2015-09-20 18:00:56 följande:
    "En del" råkar i detta fallet vara moderatorerna.
    Det är inte tillåtit att diskutera modereringen på forumet. Hur godtycklig den än må vara. 
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Anton Chigurh
    Digestive skrev 2015-09-20 18:14:07 följande:
    Folk kan läsa vad som står i inlägget; "Men jag begär inte att du skall förstå vad jag pratar om, det är över din fattningsförmåga."

. Som om någonting rakt och ärligt inte går att klassa som nedlåtande. Upprätthålls samma syn på exempelvis mobbning och fascism?
    Inte i mitt fall. . Men skulle du, Digestive, kunna vara så jävla vänlig och hålla dig till ämnet !!!
  • Gert

Ja, vad kan det bero på?

Give ´em Hell!
  • doge
    Nerfherder skrev 2015-09-20 18:14:04 följande:
    Samt för att tjäna pengar
    Ursäkta mig, men om du vill att folk ska vara trevliga emot dig får du sluta vara så dum. Skål
    "I Sverige är det olagligt att vara kriminell" - Annie Lööf
  • Analysera mera
    Digestive skrev 2015-09-20 18:02:17 följande:

Bara ren och skär härskarteknik - att undhålla den kritiska informationen i ett påstående om andra.

Inte då, jag bara vädrade vad jag tyckte om den replik då du påstod att SD:arna allt för ofta stod oemotsagda.

Men kritik är detsamma som "härskarteknik", så får du anse det.
  • Nerfherder
    Digestive skrev 2015-09-20 18:14:07 följande:

Folk kan läsa vad som står i inlägget; "Men jag begär inte att du skall förstå vad jag pratar om, det är över din fattningsförmåga.". Som om någonting rakt och ärligt inte går att klassa som nedlåtande. Upprätthålls samma syn på exempelvis mobbning och fascism?

Digestive, är du där?
  • doge
    Gert skrev 2015-09-20 18:18:35 följande:

Ja, vad kan det bero på?

men haallå, men den där undersökningen har någon faktiskt gjort för att TJÄNA PENGAR! Så den kan man inte lita på!!! 

rofl 
    "I Sverige är det olagligt att vara kriminell" - Annie Lööf
  • Nerfherder
    doge skrev 2015-09-20 18:23:24 följande:
    men haallå, men den där undersökningen har någon faktiskt gjort för att TJÄNA PENGAR! Så den kan man inte lita på!!! 

rofl 
    Har jag sagt det? Nä. Men det är ändå inte gratis, eller tror du det på riktigt?
  • Analysera mera
    doge skrev 2015-09-20 18:08:07 följande:

Men herregud. Man gör opionsundersökningar för att få en indikator på vad befolkningen röstar på. Är du uppväxt under en sten? 

Nu talade vi ju inte om själva syftet med opinionsundersökningar; utan huruvida det gick att tjäna pengar på dem eller inte.

"Jag tjänar pengar på skolor för att jag tycker om utbildning" - ser du det felet i den meningen?
  • Anton Chigurh
    Analysera mera skrev 2015-09-20 18:25:46 följande:
    Nu talade vi ju inte om själva syftet med opinionsundersökningar; utan huruvida det gick att tjäna pengar på dem eller inte.

"Jag tjänar pengar på skolor för att jag tycker om utbildning" - ser du det felet i den meningen?
    Ifall....det går att tjäna en slant på opinionsundersökningar, gör det dom irrelevanta då ???
Svar på tråden Varför tror SD:are att deras parti är så himla stort?