• Analysera mera

Varför tror SD:are att deras parti är så himla stort?

2014 röstade 8 % av befolkningen på SD. Det är ju ingenting. Dags att ta ned SD:arna från sina höga hästar nu.

Svara mig inte med en hel uppsats, tack.
  • Svar på tråden Varför tror SD:are att deras parti är så himla stort?
  • Konservativ
    Analysera mera skrev 2015-09-20 16:19:39 följande:
    Klockrent att du understryker din egna tes genom att kalla Vänsterpartiet för folkmordsentusiaster.
    Jag förstår inte vad du menar. Det är ett faktum att VPK (ja, jag skrev VPK, inte vänsterpartiet) stödde flera regimer som sysslade med folkmord, Sovjet, Kina och Kampuchea bland andra.
  • Nerfherder
    Konservativ skrev 2015-09-20 19:07:49 följande:
    Jag förstår inte vad du menar. Det är ett faktum att VPK (ja, jag skrev VPK, inte vänsterpartiet) stödde flera regimer som sysslade med folkmord, Sovjet, Kina och Kampuchea bland andra.
    Om man ska resonera så, då kan vi kalla SD för BSS ist.
  • doge
    Analysera mera skrev 2015-09-20 18:25:46 följande:
    Nu talade vi ju inte om själva syftet med opinionsundersökningar; utan huruvida det gick att tjäna pengar på dem eller inte.

"Jag tjänar pengar på skolor för att jag tycker om utbildning" - ser du det felet i den meningen?
    Jo, det gjorde vi. Mitt påstående var att många röstar på SD då vi sett det via senaste opinionsundersökningen. Det var du som sedan började blanda in pengar. 

Varför du öht blandar in det i diskussionen förstår inte jag, det är ju inte relevant. Tycker du inte vi ska ha dem eller vad är din poäng? 

Och skolor tjänar man f.ö inte pengar på, de är överlag drivna på skattemedel(men nu finns det väl iofs privata skolor sedan moderaternas tid i regeringen). 
    "I Sverige är det olagligt att vara kriminell" - Annie Lööf
  • Konservativ
    Nerfherder skrev 2015-09-20 19:15:03 följande:
    Om man ska resonera så, då kan vi kalla SD för BSS ist.
    Man kan mycket väl göra jämförelsen mellan hur VPK behandlades då och hur SD behandlas idag. Socialdemokraterna höll kommunisterna kort på arbetsplatser och höll reda på dem och de fick inte tillträde till utrikesnämnden för att de helt korrekt inte ansågs vara ett demokratiskt parti.

Men ÄNDÅ stödde sig socialdemokraterna i årtionden på deras röster för att hålla sig fast vid regeringsmakten. Och det var alltså ett parti som ingick i den international som styrdes från Moskva. Nu säger socialdemokraterna att SD är ett parti som det inte går att ta i med tång. Hyckleriet är massivt.
  • Nerfherder
    Konservativ skrev 2015-09-20 19:30:12 följande:

Man kan mycket väl göra jämförelsen mellan hur VPK behandlades då och hur SD behandlas idag. Socialdemokraterna höll kommunisterna kort på arbetsplatser och höll reda på dem och de fick inte tillträde till utrikesnämnden för att de helt korrekt inte ansågs vara ett demokratiskt parti.

Men ÄNDÅ stödde sig socialdemokraterna i årtionden på deras röster för att hålla sig fast vid regeringsmakten. Och det var alltså ett parti som ingick i den international som styrdes från Moskva. Nu säger socialdemokraterna att SD är ett parti som det inte går att ta i med tång. Hyckleriet är massivt.

Inte bara S, men det kanske du har missat.
  • Konservativ
    Nerfherder skrev 2015-09-20 19:35:49 följande:
    Inte bara S, men det kanske du har missat.
    Nej, det har jag inte missat men det var S som stödde sig på VPK. Vad tycker du själv om att göra jämförelsen?
  • Digestive
    Anton Chigurh skrev 2015-09-20 18:17:47 följande:
    Inte i mitt fall. Nä. Men skulle du, Digestive, kunna vara så jävla vänlig och hålla dig till ämnet !!!
    Åh, en klassvakt och privilegierad översittare i ett. En rättar ju sig i ledet direkt för en sådan karaktär!
  • Digestive
    Analysera mera skrev 2015-09-20 18:20:25 följande:

Inte då, jag bara vädrade vad jag tyckte om den replik då du påstod att SD:arna allt för ofta stod oemotsagda.

Men kritik är detsamma som "härskarteknik", så får du anse det.

Har inte fört någon sådan replik så tyck och tänk som det behagar om det huvudspöket.
  • Nerfherder
    Digestive skrev 2015-09-20 19:56:57 följande:

Åh, en klassvakt och privilegierad översittare i ett. En rättar ju sig i ledet direkt för en sådan karaktär!

Bra där, visa vad du går för på riktigt nu.
  • Analysera mera
    Anton Chigurh skrev 2015-09-20 18:57:15 följande:

Tack.

Och förresten har jag alltid rätt.

Det kan förvisso diskuteras, men jag låter det vara för tillfället.
    Svara mig inte med en hel uppsats, tack.
Svar på tråden Varför tror SD:are att deras parti är så himla stort?