• Analysera mera

Varför tror SD:are att deras parti är så himla stort?

2014 röstade 8 % av befolkningen på SD. Det är ju ingenting. Dags att ta ned SD:arna från sina höga hästar nu.

Svara mig inte med en hel uppsats, tack.
  • Svar på tråden Varför tror SD:are att deras parti är så himla stort?
  • Nerfherder
    Gabbe75 skrev 2015-09-20 22:54:56 följande:

Helt idiotisk tråd. Men för att besvara TS frågeställning. Varför tror folk att SD är så himla stora? Många tycks ha sovit sedan valet 2014....

(bara en i raden av undersökningar)

Ska vi ta det ännnnnu en gång? Det är tre år kvar!
  • Analysera mera
    doge skrev 2015-09-20 19:28:03 följande:

Mitt påstående var att många röstar på SD då vi sett det via senaste opinionsundersökningen.

13 % röstar på SD till valet 2018. Att fler än så skulle stödja SD just nu är en annan sak.
  • Gabbe75
    Nerfherder skrev 2015-09-20 22:56:30 följande:
    Ska vi ta det ännnnnu en gång? Det är tre år kvar!
    Och med den här tillväxttakten tvivlar jag inte ett ögonblick på att SD kommer bli största parti. Frågan är närmast om de kommer få egen majoritet eller inte.

Till och med på Södermalm börjar hipstersfolket överväga att rösta på SD. Deras cafeer och gator är numera helt belägrade av nyanlända och rumänska tiggare.

Det enda som möjligen kan hota SDs tillväxt är intern osämja i partiet. Ev har vi två invandringskritiska partier i riksdagen efter valet 2018.
  • Analysera mera
    doge skrev 2015-09-20 19:28:03 följande:

Tycker du inte vi ska ha dem eller vad är din poäng?

Jag tycker de kan vara onödiga, men jag som enskild person kan knappast förbjuda dem.
  • Nerfherder
    Gabbe75 skrev 2015-09-20 23:01:59 följande:

Och med den här tillväxttakten tvivlar jag inte ett ögonblick på att SD kommer bli största parti. Frågan är närmast om de kommer få egen majoritet eller inte.

Till och med på Södermalm börjar hipstersfolket överväga att rösta på SD. Deras cafeer och gator är numera helt belägrade av nyanlända och rumänska tiggare.

Det enda som möjligen kan hota SDs tillväxt är intern osämja i partiet. Ev har vi två invandringskritiska partier i riksdagen efter valet 2018.

Justja. De borde kalla sig odemokraterna.
  • Analysera mera
    Konservativ skrev 2015-09-20 19:30:12 följande:

Man kan mycket väl göra jämförelsen mellan hur VPK behandlades då och hur SD behandlas idag. Socialdemokraterna höll kommunisterna kort på arbetsplatser och höll reda på dem och de fick inte tillträde till utrikesnämnden för att de helt korrekt inte ansågs vara ett demokratiskt parti.

Men ÄNDÅ stödde sig socialdemokraterna i årtionden på deras röster för att hålla sig fast vid regeringsmakten. Och det var alltså ett parti som ingick i den international som styrdes från Moskva. Nu säger socialdemokraterna att SD är ett parti som det inte går att ta i med tång. Hyckleriet är massivt.

Du sade det ju själv: VPK stödde S - inte tvärtom. Du kan bättre än så här.
  • Analysera mera
    Digestive skrev 2015-09-20 20:11:42 följande:

Har inte fört någon sådan replik så tyck och tänk som det behagar om det huvudspöket.

Jo, du länkade till egna trådar där uppmanar SD-motståndarna att ta debatten, så att säga.
  • Analysera mera

Frågan är närmast om de kommer få egen majoritet eller inte.

Om du nu tror att de kommer att öka med 38 %-enheter, så får du väl tro det.
  • Analysera mera

Ev har vi två invandringskritiska partier i riksdagen efter valet 2018.

Och det andra skulle vara?
  • Digestive
    Analysera mera skrev 2015-09-20 23:26:05 följande:

Jo, du länkade till egna trådar där uppmanar SD-motståndarna att ta debatten, så att säga.

Nej. Länkar väl igen och så att alla kan läsa; tinyurl.com/qjkjy7d

Tråden handlar om de verkningslösa metoderna som Sverigedemokraternas motståndare generellt använder som opinionsverktyg - det vill säga bashing och häxjakt - och ställer sedan frågan om det inte finns någonting bättre att göra istället.

Varför skulle en tråd som handlade om att "SD:arna allt för ofta stod oemotsagda" ha dessa..

"Ja - det vinner snart mark.

Nej - något mer/något annat behövs."

..svarsalternativ? Kan helt klart ha förvirrade stunder men om någonting uppmanas så görs det inte riktigt uti trådstarten i en omröstningstråd. Tycker även att första inlägget i den tråden säger med, ehm, ren hysteri vad tråden handlar om.

Saken har förväxlats med övrigt. Håller helt klart den linjen angående specifikt sakpolitik, att debatten måste tas, men den aktuella tråden och vad som står i den, har inte mycket med den saken att göra. Det sakpolitiska området handlar även om ekonomi och man kan inte riktigt säga att den aktuella tråden bäddar för en sådan diskussion.

Det ska inte behöva ordas mer om det här nu. En felaktig analys. Punkt.
Svar på tråden Varför tror SD:are att deras parti är så himla stort?