• Analysera mera

Varför tror SD:are att deras parti är så himla stort?

2014 röstade 8 % av befolkningen på SD. Det är ju ingenting. Dags att ta ned SD:arna från sina höga hästar nu.

Svara mig inte med en hel uppsats, tack.
  • Svar på tråden Varför tror SD:are att deras parti är så himla stort?
  • Nerfherder
    Anton Chigurh skrev 2015-09-20 17:52:19 följande:

Jag har inte tid, eller ork, att undervisa dig, Nerf, i hur en riktig man uppför sig. 

Absolut, eftersom du själv inte vet. Men du svarade inte på min fråga, heller för den delen.
  • Analysera mera
    doge skrev 2015-09-20 17:31:28 följande:

Tjänar man pengar på att ha opinionsundersökningar? 

Det visste inte jag. 

Då är det mycket du inte känner till.
  • doge
    Nerfherder skrev 2015-09-20 17:46:54 följande:
    Tror du på riktigt att det är gratis att göra undersökningar???

Nej, Anton, du utstrålar inte ärlighet när du skriver. Snarare förakt.
    Tror du på riktigt att man gör opinionsundersökningar för att tjäna pengar? 
    "I Sverige är det olagligt att vara kriminell" - Annie Lööf
  • doge
    Analysera mera skrev 2015-09-20 17:57:29 följande:
    Då är det mycket du inte känner till.
    Bra svarat!!!! 

(nej jag menar ju tvärtom egentligen Solig
  • Analysera mera
    Anton Chigurh skrev 2015-09-20 17:43:26 följande:

Jag är helt enkelt rak och ärlig i mina uttalanden, vilket en del har lite problem med att tugga i sig.

"En del" råkar i detta fallet vara moderatorerna.
  • Digestive
    Analysera mera skrev 2015-09-20 16:04:59 följande:

Problemet är att du utgår ifrån att alla debatter skall vara på Sverigedemokraternas villkor.

För att man menar att Sverigedemokraterna ska ha några villkor överhuvudtaget, i debatter som berör immigrationspolitiken? Jovisst, vill man se det så skevt så får man.

Och sluta komma med enbart tomma påståenden och ge exempel på vad påståendet överhuvudtaget syftar på i praktiken. Sådant förvirrar bara diskussionen, utgör en olovlig diskussionsteknik och slinker knappast förbi den här debattören.

Bara ren och skär härskarteknik - att undhålla den kritiska informationen i ett påstående om andra.
  • Analysera mera
    doge skrev 2015-09-20 17:58:03 följande:

Tror du på riktigt att man gör opinionsundersökningar för att tjäna pengar? 

Kan man tjäna pengar på äldreboenden, skolor och flyktingförläggningar så är opinionsundersökningar nog en enkel match.
  • doge
    Analysera mera skrev 2015-09-20 18:03:32 följande:
    Kan man tjäna pengar på äldreboenden, skolor och flyktingförläggningar så är opinionsundersökningar nog en enkel match.
    Men herregud. Man gör opionsundersökningar för att få en indikator på vad befolkningen röstar på. Är du uppväxt under en sten? 
  • Nerfherder
    doge skrev 2015-09-20 18:08:07 följande:

Men herregud. Man gör opionsundersökningar för att få en indikator på vad befolkningen röstar på. Är du uppväxt under en sten? 

Samt för att tjäna pengar
  • Digestive
    Anton Chigurh skrev 2015-09-20 17:43:26 följande:

Jag är inte nedlåtande, Nerf, jag är helt enkelt rak och ärlig i mina uttalanden vilket en del har lite problem med att tugga i sig. Men det är faktiskt inte mitt problem. 

Mvh //Anton

Förresten !!!

Tycker du också att Opinionsundersökningarna enbart syftar till att "någon" skall tjäna pengar på nämnda undersökningar ???

Folk kan läsa vad som står i inlägget; "Men jag begär inte att du skall förstå vad jag pratar om, det är över din fattningsförmåga.". Som om någonting rakt och ärligt inte går att klassa som nedlåtande. Upprätthålls samma syn på exempelvis mobbning och fascism?
Svar på tråden Varför tror SD:are att deras parti är så himla stort?