frucgsvensson skrev 2016-01-26 16:37:11 följande:
Åh, jag är lite orolig nu men jag vet inte om det är helt onödigt. Jag har inte känt så mycket som jag brukar de senaste tre dagarna. Förut höll han på och bökade runt mycket i magen och jag har ju känt och sett utanpå magen. Men nu är det jättelugnt. Är det normalt eller? Har alltid känt då jag lagt mig för att vila/sova, tv-tittande i soffan eller så. Nästan inget då jag ör uppe och rör mig.
Vill inte behöva åka in och kika heller, är sån som person som liksom aldrig åker till sjukhuset hur sjuk jag än är osv, fast nu handlar det ju samtidigt inte om MIG. Men jag vet inte hur vanligt det här är. Har läst någonstans att efter vissa veckor så SKA man känna varenda dag osv, men under vilka veckor gäller det? Gick in i vecka 22 idag.
Hade kunnat vara jag som skrev det där. Innan RUL för flera veckor sedan, kände jag rörelser oftare än nu. Är nu i vecka 22+4 Känner bara någon enstaka gång här och där. Kanske någon svag puff på kvällen.
Ringde orolig till min BM för en vecka sedan. Hon förklarade det bara med att det kan bero på hur bebisen ligger och om den sparkar inåt så känner man inte så mycket osv.. Men om jag var orolig så skulle jag åka in och kolla det. Men hon tyckte inte att det lät oroande, så länge man känner någon liten puff någon gång under dagen/kvällen...
Men men... jag oroar mig ändå :( Men jag tror att vi kan känna oss ganska lugna, egentligen.