• missmissis

Gravid efter IVF hösten 15

Tänkte skapa en tråd för oss kämpare som äntligen plussat så vi kan följas åt under graviditeten. Första barnet eller syskon.

Har ett barn med hjälp av IVF och är äntligen gravid efter många försök. BF maj 2015.

Välkomna!

• Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15
  • frucgsvensson
    Sälma Riit skrev 2016-01-21 22:10:22 följande:

Sånt där gör mig så förbannad! Ska inte barnmorskorna stötta en i ens val? Har hört så många historier om barnmorskor som sagt att alla kan amma bara de vill. Som om det var mammans fel att det inte går! Jag ammade sonen men hade stora problem i början. Jag blev hjälp an en amningsnapp som är djävulens påfund om man frågar vissa bm. Jag vet flera som ammat första barnet men inte kunnat andra gången så jag har rustat mig med argument om det skulle bli så att jag får slita orimligt mycket.

Gweny skrev 2016-01-21 22:56:27 följande:

Frucg>> ja här är det mest full fart på kvällarna med!

Angående amning så är det synd med den pressen s många känner! Slitsamt och barnet får inte i sig tillräckligt. Nä funkar det inte så blir det flaska.

Dock gått bra innan.

En vän till mig hade bestämt sig innan att inte amma pga privata skäl och det blev ju hysteri från dem. Men tänk...hennes barn växte upp ändå!

Ja, det är hemskt. Det enda hon fick var broschyrer om amning och lite tips och trix, inget stöd alls i att kanske strunta i amning och gå över till flaska efter flera veckor med strul. Jag kommer såklart ge det en chans, me n jag kommer inte låta det gå så långt! Nu vet jag ju hur det varit för andra, och kan kanske stå på mig (får se då man väl är där..)
  • Lutetzia

Avis på er som börjat känns av bebisen! Jag har inte känt något än, men det är rätt tidigt än. Vecka 17+4 i dag.

Om precis en vecka är det dags för RUL! Samtidigt som jag längtar så känns det också otroligt nervös. Kommer verkligen att känna mig lättad om allt går bra och förhoppningsvis kunna släppa en stor del av oron.

• Gweny
    Lutetzia skrev 2016-01-22 19:45:24 följande:

Avis på er som börjat känns av bebisen! Jag har inte känt något än, men det är rätt tidigt än. Vecka 17+4 i dag.

Om precis en vecka är det dags för RUL! Samtidigt som jag längtar så känns det också otroligt nervös. Kommer verkligen att känna mig lättad om allt går bra och förhoppningsvis kunna släppa en stor del av oron.

Jo RUL hjälpte faktiskt. Har haft jobbigt innan med oro och funderingar. Speciellt då jag haft blödningar osv.

Ska ni ta reda på kön? (om jag nu inte redan frågat)
  • hatten
    Lutetzia skrev 2016-01-22 19:45:24 följande:

Då jag var på ul i v 20+1 och sade att jag känt av rörelser redan någon vecka så tyckte läkaren att det var tidigt, att förstföderskor först brukar känna i vecka 20 ungefär. :)
  • Sälma Riit
    frucgsvensson skrev 2016-01-22 11:18:18 följande:
    Gweny skrev 2016-01-21 22:56:27 följande:

Frucg>> ja här är det mest full fart på kvällarna med!

Angående amning så är det synd med den pressen s många känner! Slitsamt och barnet får inte i sig tillräckligt. Nä funkar det inte så blir det flaska.

Dock gått bra innan.

En vän till mig hade bestämt sig innan att inte amma pga privata skäl och det blev ju hysteri från dem. Men tänk...hennes barn växte upp ändå!

Ja, det är hemskt. Det enda hon fick var broschyrer om amning och lite tips och trix, inget stöd alls i att kanske strunta i amning och gå över till flaska efter flera veckor med strul. Jag kommer såklart ge det en chans, me n jag kommer inte låta det gå så långt! Nu vet jag ju hur det varit för andra, och kan kanske stå på mig (får se då man väl är där..)
    Det är verkligen inte lätt att stå emot, men bra att du är förberedd! Jag kommer inte heller att låta det går hur långt som helst. Som sagt var det kämpigt för mig i början förra gången, men inte så kämpigt att jag funderade på att ge upp. Men blir det värre är det ju inte värt det.
  • Gweny

Igår kväll kände jag första buffen när jag höll på magen. Mysigt. Sambon blev avis.

• Lutetzia
    Gweny skrev 2016-01-22 20:46:13 följande:
    Jo RUL hjälpte faktiskt. Har haft jobbigt innan med oro och funderingar. Speciellt då jag haft blödningar osv.

Ska ni ta reda på kön? (om jag nu inte redan frågat)
    Vad skönt att det gick bra för er! Jag har också haft lite blodblandade flytningar men det var väldigt tidigt, typ v 7-8, och inget sen dess. 

Vi vill gärna veta kön om det går att se. Jag vill ju veta ALLT om den lilla där inne och kanske börja fundera än mer på namn. :)
  • frucgsvensson

Hur har ni det med sexlivet nuförtiden? Jag har NOLL lust nu. Innan graviditeten hade jag stor lust, kunde ha sex varenda dag nästan, så omställningen är stor! Jag vill, men jag tycker inte att resten av kroppen vill om ni förstår. Dessutom så har jag fått som sammandragningar efter orgasm och det är ju lite avskräckande tycker jag. De gör inte ont, men det är obehagligt.hur gör ni? Vad förväntar sig era killar? Har DOM någon lust?

• CarMa

I torsdags gick jag in i vecka 20 och då gjorde vi även RUL , bebis mår jättebra och vi väntar en flicka :)
    Vi gjorde även ultraljud i vecka 13 eftersom vi gjorde KUB test och även de värdena var toppenbra.
    Magen börjar bli riktigt stor, sambon tyckte den var stor nog åt 2 stycken :)

• Gweny

Frucg>> i början var lusten helt borta. Nu är dem tillbaka. Min sambo är väldigt förstående. Sen har jag inte mycket lust under amnings-perioden. Får se hur det blir denna gång.

Är så mycker hormoner och kroppen ändras, så tycker männen borde ha förståelse. Är inte borta för evigt.

Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15