• missmissis

Gravid efter IVF hösten 15

Tänkte skapa en tråd för oss kämpare som äntligen plussat så vi kan följas åt under graviditeten. Första barnet eller syskon.

Har ett barn med hjälp av IVF och är äntligen gravid efter många försök. BF maj 2015.

Välkomna!

• Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15
  • Gweny
    hatten skrev 2016-01-20 12:57:04 följande:

Var på ul i dag och allt såg bra ut, åh så glad man blir! :) Det blir många tjejer här i tråden för vi väntar också en tjej! Eller han sa att i v 20 kan man inte säga helt säkert om det är en tjej, men med 98% säkerhet menade han. Så visst vågar man köpa lite tjejkläder nu!?? :)

Så skönt det såg bra ut!

Herregud vad tjejer. Är det en pojke än så länge här?
  • frucgsvensson
    Gweny skrev 2016-01-20 22:08:57 följande:

Så skönt det såg bra ut!

Herregud vad tjejer. Är det en pojke än så länge här?

Tror att det är 2 va? :) Jag och..tror att det var en till!?
  • frucgsvensson

Åh vad lilla killar buffar därinne! Jag har känt honom lite diffust sedan vecka 19, men nu ikväll både såg och kände jag en biff utanpå!! Gick in i vecka 21 igår och jag trodde det här skulle dröja eftersom jag har moderkakan i framvägg och är förstföderska. Så mysigt iallafall, och lite märkligt! :)

• hatten
    frucgsvensson skrev 2016-01-20 22:44:09 följande:

Åh vad lilla killar buffar därinne! Jag har känt honom lite diffust sedan vecka 19, men nu ikväll både såg och kände jag en biff utanpå!! Gick in i vecka 21 igår och jag trodde det här skulle dröja eftersom jag har moderkakan i framvägg och är förstföderska. Så mysigt iallafall, och lite märkligt! :)

Åh så mysigt! Jag har också moderkakan i framvägg så tänkte att det får man vänta lääänge på, men det lät ju hoppfullt :)
  • Junilängtan

Här blir det också en kille :) har även jag moderkakan i framvägg, men har de senaste två veckorna känt buffar. Och massor de senaste dagarna, känns som om han gör kullerbyttor där inne ibland!

• Gweny

Åh så kul att ni kan känna buffarna nu utanpå. Jag går och väntar ivrigt på det! Sån härlig känsla. Väldigt fräckt när dem drar tex en fot från ena sidan till andra.

Sen kan msn buffa på magen och så buffar dem tillbaka.

• Frutopia

Åh jag vill också känna, har "nåt" men får inget gensvar när jag buffar tillbaka. Jag vill ju också att sambon ska få känna. Är så ivrig och längtar så tills vi båda verkligen kan känna. Men vi får iallafall se henne en gång till på ett riktat ultraljud imorgon där jag tror vi ska gå igenom hjärnan och fötter? ( har fel på hypofys och har klumpfot )

• Gweny
    Frutopia skrev 2016-01-21 09:33:48 följande:

Åh jag vill också känna, har "nåt" men får inget gensvar när jag buffar tillbaka. Jag vill ju också att sambon ska få känna. Är så ivrig och längtar så tills vi båda verkligen kan känna. Men vi får iallafall se henne en gång till på ett riktat ultraljud imorgon där jag tror vi ska gå igenom hjärnan och fötter? ( har fel på hypofys och har klumpfot )

Hade dem sett något troligt fel på UL sist alltså?
  • Sälma Riit

Jag har också moderkakan i framvägg, men jag känner rörelser hela dagarna! Inte så att det är regelrätta sparkar, men liten rör på sig mycket. Är i v 23.

• frucgsvensson
    hatten skrev 2016-01-21 03:17:15 följande:

Åh så mysigt! Jag har också moderkakan i framvägg så tänkte att det får man vänta lääänge på, men det lät ju hoppfullt :)

Oj, vad tokigt jag skrev där igår, haha.

Men ja! Vilken vecka är du i nu? :)
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15