• missmissis

Gravid efter IVF hösten 15

Tänkte skapa en tråd för oss kämpare som äntligen plussat så vi kan följas åt under graviditeten. Första barnet eller syskon.

Har ett barn med hjälp av IVF och är äntligen gravid efter många försök. BF maj 2015.

Välkomna!

• Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15
  • Majorie

Hej! Jääääääääättelängesedan jag skrev i tråden. :) Men nu är jag i vecka 26+2 och börjar kanske fatta lite att det kommer ett barn i maj.

Ser att många skrivit om fosterrörelser och tänkte dela med mig om hur det varit för mig. Kanske det kan lugna någon? :) Jag kände buffar och bubbel några gånger per dag runt vecka 19-23 men sen tyckte jag att det minskade. Blev superorolig och googlade en massa. Men nån gång i vecka 25 ökade det igen. Så det var bara en lugnare fas eller att bebisen låg och sparkade inåt så det inte kändes. Nu tycker jag det är rörelse då och då under dagen och sen drar det igång rejält när jag lägger mig ner för att sova. Försök att inte oroa er (jag vet - det är skitsvårt). Men bebisar är inte robotar som rör sig exakt på samma sätt, samma tid, alla dagar. Man glömmer så lätt det.

• Gweny

Jag går in i v.22 imorgon och kan känna buffar på magen nån gång per dag så, men känner i hur den grejar runt.

Igår kände sambon för 1a gången med, så mysigt.

• frucgsvensson
    Gweny skrev 2016-01-30 12:28:01 följande:

Jag går in i v.22 imorgon och kan känna buffar på magen nån gång per dag så, men känner i hur den grejar runt.

Igår kände sambon för 1a gången med, så mysigt.

Härligt! :) min man tycker att det är lite läskigt han ;)
  • Hey.orange

Nu har också börjat känna lilltjejen hur hon buffar i magen :) jag känner under naveln. Jättemysigt!
    Var hos bm och lyssnade på hjärtljuden idag med! Samt köpt lite bebiskläder, så söta!

• Lutetzia

Jag kommer nog att få vänta ett tag innan jag känner buffar utåt, har moderkakan i framvägg och då kan det ta lite längre tid innan man känner bebisen. Jag TROR dock att jag känt rörelse på insidan, men svårt att veta om det är bebis eller bara bubblor. 

• Hoppsan2016
    Lutetzia skrev 2016-02-01 13:04:03 följande:

Jag kommer nog att få vänta ett tag innan jag känner buffar utåt, har moderkakan i framvägg och då kan det ta lite längre tid innan man känner bebisen. Jag TROR dock att jag känt rörelse på insidan, men svårt att veta om det är bebis eller bara bubblor. 

Förra gången jag var gravid hade jag oxå moderkakan i framvägg och började känna sparkar i v 18. Men det var inte mitt första barn, så det kan va tidigare för det.

Vilken v är du i nu?
  • frucgsvensson
    Lutetzia skrev 2016-02-01 13:04:03 följande:

Jag har också moderkakan i framvägg och kände utanpå samt såg i vecka 20. Så det behöver inte dröja allt för länge :)
  • Lutetzia
    Hoppsan2016 skrev 2016-02-01 13:19:38 följande:
    Förra gången jag var gravid hade jag oxå moderkakan i framvägg och började känna sparkar i v 18. Men det var inte mitt första barn, så det kan va tidigare för det.

Vilken v är du i nu?
    Är i v 19+0 i dag.
    frucgsvensson skrev 2016-02-01 13:55:49 följande:
    Jag har också moderkakan i framvägg och kände utanpå samt såg i vecka 20. Så det behöver inte dröja allt för länge :)
    Åh, hoppas! Längtar efter att känna bebisen. :)
  • frucgsvensson

Dag 2 på jobbet efter 6 veckors sjukskrivning. Det går tungt som bara den. Dessutom har jag från ingenstans (nåja, har ju haft känningar innan) fått foglossning. Har såååå ont i hela bäckenet från ryggen och runt till blygdbenet. Värst är blygdbenet och skinkorna. Det gör sååååå ont.

• TwinkyIVF
    frucgsvensson skrev 2016-02-02 10:42:56 följande:

Dag 2 på jobbet efter 6 veckors sjukskrivning. Det går tungt som bara den. Dessutom har jag från ingenstans (nåja, har ju haft känningar innan) fått foglossning. Har såååå ont i hela bäckenet från ryggen och runt till blygdbenet. Värst är blygdbenet och skinkorna. Det gör sååååå ont.

Åh stackars dig :( Jag har varit sjukskriven i snart 2 veckor för min foglossning som också sitter i blygdbenet. Fy FAN för den smärtan. Min har tyvärr blivit så illa så jag inte kan gå utan kryckor längre :(

Jag hoppas och håller tummarna på att din inte blir värre <3
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15