hatten skrev 2016-01-20 19:04:17 följande:
Jag hade säkert också köpt en klänning åt en son om jag haft en som velat ha klänning. Jag tänker inte styra vad mitt barn har på sig då hen vill börja bestämma själv... men fortfarande så skulle jag inte klä min pojkbebis i klänning, men jag bryr mig inte om min vän t.ex. gör det. Tänk vad roligt att vi alla får bestämma själva.
Men jag ÄR faktiskt sån att vet jag att jag ska få en tjej så kommer jag att köpa några riktigt rosa, tjejiga klädesplagg (ja, jag vet att rosa inte bara är en färg för tjejer) bara för att jag tycker så mycket om rosa.
Sen så kommer jag givetvis inte att klä min tjej i endast rosa....
Jag vet att många som precis som jag klär våra barn "könsneutralt" helt undviker rosa på flickor och det tycker jag är otroligt synd, för det är ju en så vacker färg! Jag slåss med för att alla ska kunna ha rosa och som tur är vill min sin fortfarande ha det.
När det är fest har min sin alltid haft skjorta eller något annat fint för pojkar, men sedan i somras har han fått nattlinne (på egen begäran). Är barnet i magen en pojke kommer han nog att få nattlinnen från födseln eftersom det är lite rätt årstid för det. Jag har inget emot klänning på pojkar men vill inte att mina barn ska bli politiska manifestationer så vi undvek det på sonen.