• missmissis

Gravid efter IVF hösten 15

Tänkte skapa en tråd för oss kämpare som äntligen plussat så vi kan följas åt under graviditeten. Första barnet eller syskon.

Har ett barn med hjälp av IVF och är äntligen gravid efter många försök. BF maj 2015.

Välkomna!

• Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15
  • Junilängtan
    Sälma Riit skrev 2016-05-16 21:36:47 följande:

Jag vågar inte tro på det förrän de ringt om exakt tid. Det kan ju hända att de ringer och säger att det är fullt och att jag får komma på onsdag. Men på min BM som jag träffade idag lät det som att det redan var inskrivet att jag skulle komma imorgon.

Annars tycker jag att du bara dyker upp där på förlossningen och kräver! Spännande oavsett! :D
  • Sälma Riit
    Junilängtan skrev 2016-05-16 22:23:50 följande:
    Annars tycker jag att du bara dyker upp där på förlossningen och kräver! Spännande oavsett! :D
    Låtsas som inget och bara kommer! Det vore nåt :) Halv elva imorgon ringer de och meddelar tid. Jag hör av mig och berättar hur det blir!
  • Junilängtan
    Sälma Riit skrev 2016-05-16 22:37:26 följande:

Låtsas som inget och bara kommer! Det vore nåt :) Halv elva imorgon ringer de och meddelar tid. Jag hör av mig och berättar hur det blir!

Haha ja, jag kan stå och stötta upp i protest om de vägrar ;)

Håller mina tummar!
  • frucgsvensson
    Junilängtan skrev 2016-05-16 19:46:08 följande:

Ja hur ser det ut med det där att gå över tiden för oss IVFare? Har hört/läst någonstans att de i regel inte låter en gå över en vecka, just för att befruktningsdagen är helt säker till skillnad från naturlig? Fast det stämmer ju inte på ditt senastdatum då iofs :P

Nej, min BM räknade dagar precis som vid en "vanlig" befruktning. Jag frågade när jag som senast kan räkna med att lillen är här och då räknade hon ut. Kommer inte ihåg hur och på vilka veckor man bli igångsatt osv. :) inget om ivf nämndes iallafall.
  • frucgsvensson
    Hey.orange skrev 2016-05-16 21:18:32 följande:

Jag är också på, bara informera mig om var så kommet jag dit :)

Är också på! Kan behöva alla råd och tips jag kan få!

Har för mig att det bara är jag som är förstföderska, eller finns det fler som jag missat? :)
  • Junilängtan
    frucgsvensson skrev 2016-05-16 23:56:02 följande:

Har för mig att det bara är jag som är förstföderska, eller finns det fler som jag missat? :)

Jag är också förstföderska :)
  • Hey.orange
    Junilängtan skrev 2016-05-17 06:50:34 följande:
    Jag är också förstföderska :)
    Jag med :) v 35+0 idag!
  • odie

Är också förstföderska, är i v. 33+4 idag så en bit kvar tills vi får möta vår lilla tjej! Men efter många år av väntan känns det ändå så nära nu!
  • ettplusettlikamednoll

Nä, det här är vårt första barn också. Efter många, många, många, många! års väntan!
  • TwinkyIVF

Jag är också förstföderska :) vecka 37 på fredag!
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15