• missmissis

Gravid efter IVF hösten 15

Tänkte skapa en tråd för oss kämpare som äntligen plussat så vi kan följas åt under graviditeten. Första barnet eller syskon.

Har ett barn med hjälp av IVF och är äntligen gravid efter många försök. BF maj 2015.

Välkomna!

• Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15
  • Hey.orange

Det senaste dygnet har min lilla tjej varit superaktiv. Hon har brutit av sitt mönster... Är det normalt, vet ni det?

• Junilängtan
    Sälma Riit skrev 2016-05-15 16:02:40 följande:

Det blir igångsättning på tisdag! Så lättad nu.

Åh vad spännande! Och framförallt - skönt för dig! :D då väntar vi oss en rolig uppdatering från dig inom de närmsta dagarna ;)
  • Junilängtan
    Hey.orange skrev 2016-05-16 07:00:31 följande:

Det senaste dygnet har min lilla tjej varit superaktiv. Hon har brutit av sitt mönster... Är det normalt, vet ni det?

Jag hoppas att det är normalt! Här är det nämligen också högre aktivitet i magen, kanske är för trångt för lillpruttas där inne nu :) Vilken vecka är du i?
  • Hey.orange
    Junilängtan skrev 2016-05-16 08:01:02 följande:
    Jag hoppas att det är normalt! Här är det nämligen också högre aktivitet i magen, kanske är för trångt för lillpruttas där inne nu :) Vilken vecka är du i?
    Jag är i v 34+6 idag. Vilken är du i nu? Jag kanske har varit för lugn i helgen att hon har reagerat :) nu är man åter på jobbet och i rörelse men hon rör sig ändå ganska mycket än vad hon brukar tycker jag. Skönt att höra att det är så för dig också!
  • Junilängtan
    Hey.orange skrev 2016-05-16 09:10:28 följande:

Jag är i v 34+6 idag. Vilken är du i nu? Jag kanske har varit för lugn i helgen att hon har reagerat :) nu är man åter på jobbet och i rörelse men hon rör sig ändå ganska mycket än vad hon brukar tycker jag. Skönt att höra att det är så för dig också!

Haha ja, det kan i och för sig också ha något finger med i spelet, har i princip haft ryggläge i soffan sedan i fredags! :) Är i v. 37+3.
  • frucgsvensson
    Sälma Riit skrev 2016-05-15 16:02:40 följande:

Det blir igångsättning på tisdag! Så lättad nu.

Åh så härligt! Stort lycka till då det är dags!
  • frucgsvensson
    Hey.orange skrev 2016-05-16 07:00:31 följande:

Det har varit betydligt livligare i min mage också (går in i v. 38 imorgon). Jag har fått för mig att jag känner rörelserna mer nu pga att det är så "stora" rörelser. Har alltid en rumpa uppe vid magsäcken typ, känner liksom hela kroppen på honom. :)
  • frucgsvensson

Har haft en ihållande mensvärk nu i några dagar, till och från. Inte som värkar liksom, utan det har känts ungefär som växtvärk. Värker i ländryggen, fram mot magen och ner mot benen. Vad kan detta vara? Någon förberedelse av något slag? Har även fått varit och gjort nummer 2 flera dagar irad, och det har inte hänt sen jag blev gravid!

• Gweny
    frucgsvensson skrev 2016-05-16 11:19:01 följande:

Har haft en ihållande mensvärk nu i några dagar, till och från. Inte som värkar liksom, utan det har känts ungefär som växtvärk. Värker i ländryggen, fram mot magen och ner mot benen. Vad kan detta vara? Någon förberedelse av något slag? Har även fått varit och gjort nummer 2 flera dagar irad, och det har inte hänt sen jag blev gravid!

Låter som förvärkar. Vila & ta Alvedon, men blir det ondare och tätare så....

Tömma sig ordentligt och flera ggr är ofta vanligt dem sista veckorna och för många ett bra tecken på att det närmar sig.

Spännande!
  • frucgsvensson
    Gweny skrev 2016-05-16 13:28:09 följande:

Låter som förvärkar. Vila & ta Alvedon, men blir det ondare och tätare så....

Tömma sig ordentligt och flera ggr är ofta vanligt dem sista veckorna och för många ett bra tecken på att det närmar sig.

Spännande!

Jasså? Jag trodde förvärkar var som en sammandragning typ fast att det gör lite ont? Svårt att veta då man är förstföderska. Hur som helst så lär det visa sig, men det är roligt att veta om och hur kroppen förbereder sig :)
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15