• missmissis

Gravid efter IVF hösten 15

Tänkte skapa en tråd för oss kämpare som äntligen plussat så vi kan följas åt under graviditeten. Första barnet eller syskon.

Har ett barn med hjälp av IVF och är äntligen gravid efter många försök. BF maj 2015.

Välkomna!

• Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15
  • Gweny
    frucgsvensson skrev 2016-05-16 13:43:49 följande:

Jasså? Jag trodde förvärkar var som en sammandragning typ fast att det gör lite ont? Svårt att veta då man är förstföderska. Hur som helst så lär det visa sig, men det är roligt att veta om och hur kroppen förbereder sig :)

Är inte säkert såklart, men min tanke, förvärkar & värkar kan ofta kännas på dem ställena, inte bara magen som man kan tro.

Så få skön hård massage på ryggen av sin karl kan vara skönt när det blir mer regelbundet.
  • Gweny

Hittade en lista....

Tecken på förvärkar:

Mensliknande kramper ovanför blygdbenet

Tryck eller ömmande känsla i bäckenet, lår eller ljumske

Molande värk långt ner i ryggen eller tryck över ryggen

Kramp i magen eller diarré

Ökade flytningar

Vattenlik vätska, rosaaktig eller brunaktig flytning eller blod från vaginan.

• Junilängtan
    Gweny skrev 2016-05-16 14:17:14 följande:

Hittade en lista....

Tecken på förvärkar:

Ökade flytningar

Tack!!! Känner mig också osäker på vad som kan höra dit :) Då kan jag i alla fall bocka av två (kanske tre) av dem, åh nu kan tiden få gå lite fortare! :D
  • Sookie85

Pratade nyss med min bm ang. den kraftiga mensvärken jag haft som varat allt från 20 min upp till en timme. Detta var förvärkar och de kan starta i ryggslutet och sen fortsätta till magen vilket det gjort för mig. Kroppen gör sig redo för en förlossning men det kan ta allt från dagar till veckor. Alvedon, massage och en varm dusch kan hjälpa.... Nått är på G iaf :)

• frucgsvensson
    Gweny skrev 2016-05-16 14:17:14 följande:

Hittade en lista....

Tecken på förvärkar:

Ökade flytningar

Oh. Vilken bra! Det här med krampliknande smärta över blygdbenet har jag inte. Har ingen kramp överhuvudtaget. Det är molande värk, mer eller mindre hela dagarna som pågår. Lite sådär magknip har jag haft och behöva göra nummer 2 efter. Ökade flytningar har jag imellanåt, ofta vattniga då. Ingen slempropp ännu. Spännande!
  • frucgsvensson
    Hey.orange skrev 2016-05-16 18:24:40 följande:

Åå så spännande! Nu är vi verkligen inne i en annan fas i denna tråd <3

Ja, verkligen! Jag räknar dock med att gå över. Känns som att det är det vanligaste bland förstföderskor och så vill jag inte bli besviken heller om jag fokuserar för mycket på BF-dagen (6/6).

Barn blir det ju hur som helst, senast 22 juni för min del vad jag förstod från min BM :)
  • Junilängtan
    frucgsvensson skrev 2016-05-16 19:16:56 följande:

Ja, verkligen! Jag räknar dock med att gå över. Känns som att det är det vanligaste bland förstföderskor och så vill jag inte bli besviken heller om jag fokuserar för mycket på BF-dagen (6/6).

Barn blir det ju hur som helst, senast 22 juni för min del vad jag förstod från min BM :)

Ja hur ser det ut med det där att gå över tiden för oss IVFare? Har hört/läst någonstans att de i regel inte låter en gå över en vecka, just för att befruktningsdagen är helt säker till skillnad från naturlig? Fast det stämmer ju inte på ditt senastdatum då iofs :P
  • Gweny
    Junilängtan skrev 2016-05-16 19:46:08 följande:

Ja hur ser det ut med det där att gå över tiden för oss IVFare? Har hört/läst någonstans att de i regel inte låter en gå över en vecka, just för att befruktningsdagen är helt säker till skillnad från naturlig? Fast det stämmer ju inte på ditt senastdatum då iofs :P

Har inte jag hört om faktiskt. Men hoppas vi slipper gå över!

Som ni säger...börjar bli spännande nu i tråden.
  • Junilängtan
    Gweny skrev 2016-05-16 19:55:23 följande:

Har inte jag hört om faktiskt. Men hoppas vi slipper gå över!

Som ni säger...börjar bli spännande nu i tråden.

Verkligen superspännande! Jag tror sälma blir näst på tur, undrar vem som kommer sen? :D
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15