• missmissis

Gravid efter IVF hösten 15

Tänkte skapa en tråd för oss kämpare som äntligen plussat så vi kan följas åt under graviditeten. Första barnet eller syskon.

Har ett barn med hjälp av IVF och är äntligen gravid efter många försök. BF maj 2015.

Välkomna!

• Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15
  • Sälma Riit
    Junilängtan skrev 2016-05-16 23:19:54 följande:
    Haha ja, jag kan stå och stötta upp i protest om de vägrar ;)

Håller mina tummar!
    Jag skulle behöva hjälp med proteströrelse idag! Fick samtalet jag inte ville ha: "vi vill att du kommer in och tar prover och sen tar vi ett samtal om när och hur. Det är väldigt tjock just idag." Blääää! Men imorgon är ju inte så långt fram i tiden...
  • frucgsvensson

Vad många som var förstföderskor!! :) vad kul! Samma tankar och förväntningar kan jag tro vi har. Jag är nästan lite gruvsam nu. Vill inte att det ska ta slut, känner mig inte helt redo osv. Mycket sånna tankar. Tror att det handlar mest om hur allt kommer att bli sedan. Vi har varit själva (förutom två hundar) i 10 år och nu ska vi dela oss med en liten. Få in nya rutiner och så. Det skrämmer mig lite hur relationen kommer bli bl.a. Men säkert inget ovanligt såhär dags!

• Hoppsan2016

Åhhh min dotter föddes i v 33+4....önskar dock att hon väntade i några veckor till i magen hehe

odie skrev 2016-05-17 07:42:32 följande:

Är också förstföderska, är i v. 33+4 idag så en bit kvar tills vi får möta vår lilla tjej! Men efter många år av väntan känns det ändå så nära nu!

• ettplusettlikamednoll
    frucgsvensson skrev 2016-05-17 11:33:32 följande:

Vad många som var förstföderskor!! :) vad kul! Samma tankar och förväntningar kan jag tro vi har. Jag är nästan lite gruvsam nu. Vill inte att det ska ta slut, känner mig inte helt redo osv. Mycket sånna tankar. Tror att det handlar mest om hur allt kommer att bli sedan. Vi har varit själva (förutom två hundar) i 10 år och nu ska vi dela oss med en liten. Få in nya rutiner och så. Det skrämmer mig lite hur relationen kommer bli bl.a. Men säkert inget ovanligt såhär dags!

Vi har också varit själva typ lika länge, men ingen av oss har faktiskt tankar som "hur ska det gå" utan vi båda känner oss väldigt trygga med att vi är redo, oroar oss inte och är väldigt lugna inför det som komma skall :) Men det är antagligen heeeelt normalt att känna lite sådär som du gör :) Oavsett vad så är det ju en stor livshändelse. 

Det enda jag kan känna är en viss ledsamhet över att graviditeten snart är slut, även om jag vill att bebisen ska komma vilken minut som helst, och gärna igår ;) Så känns det lite tråkigt att graviditeten snart är över och att jag antagligen aldrig kommer att uppleva det här igen. Men allra helst vill jag ju ha ut bebisen.. NU :)

• Hey.orange
    Sälma Riit skrev 2016-05-17 10:30:13 följande:
    Jag skulle behöva hjälp med proteströrelse idag! Fick samtalet jag inte ville ha: "vi vill att du kommer in och tar prover och sen tar vi ett samtal om när och hur. Det är väldigt tjock just idag." Blääää! Men imorgon är ju inte så långt fram i tiden...
    I'm in! ;) har du lämnat prover nu?
    Äsch idag är det ju ändå norges nationaldag, en firar dag för alla norrmän, så det kanske är bättre med imorgon ? ;)
  • frucgsvensson
    ettplusettlikamednoll skrev 2016-05-17 12:01:08 följande:

Vi har också varit själva typ lika länge, men ingen av oss har faktiskt tankar som "hur ska det gå" utan vi båda känner oss väldigt trygga med att vi är redo, oroar oss inte och är väldigt lugna inför det som komma skall :) Men det är antagligen heeeelt normalt att känna lite sådär som du gör :) Oavsett vad så är det ju en stor livshändelse. 

Det enda jag kan känna är en viss ledsamhet över att graviditeten snart är slut, även om jag vill att bebisen ska komma vilken minut som helst, och gärna igår ;) Så känns det lite tråkigt att graviditeten snart är över och att jag antagligen aldrig kommer att uppleva det här igen. Men allra helst vill jag ju ha ut bebisen.. NU :)

Jag hoppas att det är normalt. Även fast vi fick göra IVFen så gick verkligen allting som smort hela vägen med behandling och allting! Inga problem med dosering av medicin, kroppen reagerade perfekt och vi fick jättebra resultat (har bl.a. 3 blastisar i frysen just nu) och vi lyckades på första försöket. Jag är tyvärr en person som tänker negativt om sånna hör saker, att för MIG kommer allt gå skit, men när det gick SÅ bra nu så tror jag att hjärnan inte hann med riktigt, därimot är hjärtat och magen redo och har varit redo LÄNGE.

Kommer ni inte att försöka få syskon så småningom sedan eller är det några käppar i hjulet där?
  • Sälma Riit
    Hey.orange skrev 2016-05-17 12:08:26 följande:
    I'm in! ;) har du lämnat prover nu?
    Äsch idag är det ju ändå norges nationaldag, en firar dag för alla norrmän, så det kanske är bättre med imorgon ? ;)
    Ja! Och jag får igångsättning idag! Blev så överväldigad att jag började gråta och läkaren kom förskräckt ut igen och frågade om det var tårar av lättnad och jag nickade ivrigt. Nu väntar jag på rum och skickade hem maken för att hämta grejer.
  • Jasmin Karlsson
    frucgsvensson skrev 2016-05-17 11:33:32 följande:

Så där kände jag också vid första graviditeten. Jag kände att det var så praktiskt att vara gravid, man hade alltid bebisen med sig och behövde inte tänka på att packa skötväska och sånt, haha! Jag gillade att vara gravid (hade inga stora krämpor). Jag förstod inte alls alla som klagade och ville föda. Jag födde då 6 dagar efter BF men hade inte haft så mycket emot att vara gravid längre.
    Den här gången längtade jag till att föda och tyckte väntan var svår, men det beror på att jag var så orolig för bebis i magen i och med att den andra tvillingen hade dött. Nu känns det bättre, jag kan titta på henne när som helst och se vad hon gör och att hon andas och lever.
  • Hey.orange
    Sälma Riit skrev 2016-05-17 12:45:49 följande:
    Ja! Och jag får igångsättning idag! Blev så överväldigad att jag började gråta och läkaren kom förskräckt ut igen och frågade om det var tårar av lättnad och jag nickade ivrigt. Nu väntar jag på rum och skickade hem maken för att hämta grejer.
    Ååå! Lycka till! Ha det kempegott :D
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15