frucgsvensson skrev 2016-05-17 11:33:32 följande:
Vad många som var förstföderskor!! :) vad kul! Samma tankar och förväntningar kan jag tro vi har. Jag är nästan lite gruvsam nu. Vill inte att det ska ta slut, känner mig inte helt redo osv. Mycket sånna tankar. Tror att det handlar mest om hur allt kommer att bli sedan. Vi har varit själva (förutom två hundar) i 10 år och nu ska vi dela oss med en liten. Få in nya rutiner och så. Det skrämmer mig lite hur relationen kommer bli bl.a. Men säkert inget ovanligt såhär dags!
Vi har också varit själva typ lika länge, men ingen av oss har faktiskt tankar som "hur ska det gå" utan vi båda känner oss väldigt trygga med att vi är redo, oroar oss inte och är väldigt lugna inför det som komma skall :) Men det är antagligen heeeelt normalt att känna lite sådär som du gör :) Oavsett vad så är det ju en stor livshändelse.
Det enda jag kan känna är en viss ledsamhet över att graviditeten snart är slut, även om jag vill att bebisen ska komma vilken minut som helst, och gärna igår ;) Så känns det lite tråkigt att graviditeten snart är över och att jag antagligen aldrig kommer att uppleva det här igen. Men allra helst vill jag ju ha ut bebisen.. NU :)