• missmissis

Gravid efter IVF hösten 15

Tänkte skapa en tråd för oss kämpare som äntligen plussat så vi kan följas åt under graviditeten. Första barnet eller syskon.

Har ett barn med hjälp av IVF och är äntligen gravid efter många försök. BF maj 2015.

Välkomna!

• Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15
  • Hey.orange
    Gweny skrev 2016-05-22 13:46:59 följande:

Idag går jag in i v.38 och bebisen ses som startredo. Hoppas h*n kommer innan BF. Svårt först att det är så nära nu.

Känner inte av något misstänksamt, så blir att få vänta... Men att vänta är ju något vi här inne har blivit duktiga på, genom allt sol varit.

V 35+5 idag för mig. Har känt av lite obehag och förvärkar tror jag. När det väl är dax lär jag få bekräftat om det är det jag känt nu :) jag fyller år om en vecka, så jag vill att det datumet ska passera och sen blir det fullt fokus på bebis :) hon har varit livlig de senaste dagarna, skönt att känna hennes närvaro.
    Ja att vänta är ingen konst längre :)
    Har du gjort iordning för bebis osv?
  • Hoppsan2016

Havanna är sondfri!!!! Hon ammar själv och snart blir vi utskrivna även från hemmavården!!!!

Hur går det för er andra? Inga fler bebisar på g?

• Gweny

Hey orange: får vi hoppas du hinner klart med firande och annat innan det är dags. Blir nog svårt att missa när det väl gäller. Kan vara drygt att ha småkänningar bara...

Får se när min tycker det är dags.

Hoppsan>> så skönt att hon ammar själv nu! Får ni sova nåt på nätterna? Här har inte min bråttom att komma ut än.... Ska till min bm igen på onsdag.

• frucgsvensson

Jag tycker verkligen den här tiden är dryg. Jag VET att det är drygt två veckor kvar, men varenda morgon jag vaknar blir jag besviken att inget har hänt. Jag orkar bara inte gå ÖVER tiden också.

Han kommer då han är redo, jo, det vet jag också. Men är less på att gå hemma nu och bara vänta. Har förberett allting, vardagligt städ och tråkig tv.

• Gweny
    frucgsvensson skrev 2016-05-23 13:33:40 följande:

Jag tycker verkligen den här tiden är dryg. Jag VET att det är drygt två veckor kvar, men varenda morgon jag vaknar blir jag besviken att inget har hänt. Jag orkar bara inte gå ÖVER tiden också.

Han kommer då han är redo, jo, det vet jag också. Men är less på att gå hemma nu och bara vänta. Har förberett allting, vardagligt städ och tråkig tv.

Jo det är segt på slutet! Man kan stå ut till BF, men varje dag över känns som en vecka!

Gick över 18 dagar med min 1a! Vill jag helst slippa nu, speciellt när jag har det så besvärligt med benet & svullnad.

Har 19 dagar till BF!

Blir spännande frampå här i tråden, snart så.
  • Sookie85

15 dagar kvar till bf men ingen bebis på G, har räknat ut att den kommer före midsommar iaf, även om jag går över tiden :)

• ettplusettlikamednoll
    Hoppsan2016 skrev 2016-05-23 12:25:57 följande:

Havanna är sondfri!!!! Hon ammar själv och snart blir vi utskrivna även från hemmavården!!!!

Hur går det för er andra? Inga fler bebisar på g?

Vad skönt att det går bra! :)

Min borde vara på G när som helst, har BF nu i veckan så det börjar bli spännande nu! Vi längtar väldigt efter vår lilla och hon är hur välkommen ut som helst :D

• Lutetzia

Åh, jag ligger lite efter er. Har 35 dagar kvar till BF, men det känns inte som speciellt lång tid just nu. Har ju väntat så länge på den här bebisen att drygt en månad känns overkligt nära! Även om den gärna hellre får komma i v 38 än v 42... :)

• Junilängtan

Härligt att höra att lilltjejen mår bra hoppsan! :)

Tycker tiden går så sjukt långsamt nu, 10 dagar kvar till bf... Skulle faktiskt mycket hellre jobba ändå in till slutet, jag är inte alls bra på det här med att vara hemma! Blir så sjukt låg och överanalyserar precis allt, ploppar upp en massa hemska tankar mest hela tiden. Någon som känner igen sig? :(

• odie
    Lutetzia skrev 2016-05-23 15:26:32 följande:

Åh, jag ligger lite efter er. Har 35 dagar kvar till BF, men det känns inte som speciellt lång tid just nu. Har ju väntat så länge på den här bebisen att drygt en månad känns overkligt nära! Även om den gärna hellre får komma i v 38 än v 42... :)

38 dagar till BF här så du är före mig i alla fall ;)
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15