• missmissis

Gravid efter IVF hösten 15

Tänkte skapa en tråd för oss kämpare som äntligen plussat så vi kan följas åt under graviditeten. Första barnet eller syskon.

Har ett barn med hjälp av IVF och är äntligen gravid efter många försök. BF maj 2015.

Välkomna!

• Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15
  • Junilängtan

Jag har fått en såndär jätteangenäm graviditetskomplikation nu... En hemorrojd, uäääck! Har dock inte varit hård i magen och det gör inte ont alls, dök bara upp sådär pang! Märkligt, haha. Så nu får plutten gärna titta ut tycker jag!

• Sälma Riit
    Hoppsan2016 skrev 2016-05-18 21:43:42 följande:
    Oj, låter otrevligt. Hoppas att du mår bra nu. Vet inte hur de opererar moderkakan, men ta alla medicin du blir erbjuden. Inte värt att ha ont och spela tuff, som läkaren sa till mig efter snittet. Jag är kanske lite knäpp men jag var rätt nöjd med kateter efter snittet....behövde inte röra på mig när jag ville på toa haha
    Jag tackar glatt ja till allt. Utom morfin. Det vet jag att jag mår illa av och jag vill ju ha smärtlindring inte vara nerknarkad, inte med en liten. Kateter var ju ett måste som sagt men nu är den borta och det är lite blandade känslor. Har ont i hela underlivet och fisa är en uppoffring varje gång, haha!

Moderkakan drar de ut med händerna men jag bedövades från midjan och neråt för att inte känna nåt och det är den biten som tar tid att hämta sig ifrån.
  • Sälma Riit
    Jasmin Karlsson skrev 2016-05-19 07:52:55 följande:
    Hmmm låter konstigt. Det viktigaste är att man läser på och tar fakta från olika håll så man kan fatta ett välgrundat beslut.
    Oj! Själv hade jag noll koll på olika metoder men det blev bra. Sattes igång med en gel.
  • frucgsvensson
    Jasmin Karlsson skrev 2016-05-19 07:52:55 följande:

Hmmm låter konstigt. Det viktigaste är att man läser på och tar fakta från olika håll så man kan fatta ett välgrundat beslut.

Ja, absolut. Men tror att det är svårt att kunna vara påläst om alla läkemedel och tillvägagångssätt då man kanske får reda på några dagar innan att man ska bli igångsatt. Det är ju inget iallafall jag läser på om redan nu, bara för att jag är gravid och KAN få gå över.

Ville bara bolla med er om det där jag läste och få en åsikt då det är några ändå som fött tidigare :)
  • Hey.orange
    Junilängtan skrev 2016-05-19 09:20:46 följande:

Jag har fått en såndär jätteangenäm graviditetskomplikation nu... En hemorrojd, uäääck! Har dock inte varit hård i magen och det gör inte ont alls, dök bara upp sådär pang! Märkligt, haha. Så nu får plutten gärna titta ut tycker jag!

Uuuuu.... Heureka!
  • TwinkyIVF
    Hey.orange skrev 2016-05-19 09:06:45 följande:

Alltså i solna? Vi skrev oss i huddinge ks.

Förlåt ;) glömmer alltid att Huddinge KS är också KS ;) Ja precis Solna har vi valt.. Min svärmor jobbar på KS Huddinge ;)
  • frucgsvensson

Inatt och under dagen har molvärken varit lite småjobbig. Har inte tagit alvedon, men har varit nära (tar typ aldrig värktabletter, står hellre ut). Det sitter som mest i vekryggen. Mår illa och tror att en del av slemproppen gått (var som snor i trosskyddet). Trist om man ska behöva gå såhär i flera veckor till!

• Hey.orange
    TwinkyIVF skrev 2016-05-19 11:13:12 följande:
    Förlåt ;) glömmer alltid att Huddinge KS är också KS ;) Ja precis Solna har vi valt.. Min svärmor jobbar på KS Huddinge ;)
    Som barnmorska?
  • TwinkyIVF
    Hey.orange skrev 2016-05-19 18:34:05 följande:

Som barnmorska?

Inte BM men där på avdelningen :)
  • Gweny

Idag går jag in i v.38 och bebisen ses som startredo. Hoppas h*n kommer innan BF. Svårt först att det är så nära nu.

Känner inte av något misstänksamt, så blir att få vänta... Men att vänta är ju något vi här inne har blivit duktiga på, genom allt sol varit.

Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15