• missmissis

Gravid efter IVF hösten 15

Tänkte skapa en tråd för oss kämpare som äntligen plussat så vi kan följas åt under graviditeten. Första barnet eller syskon.

Har ett barn med hjälp av IVF och är äntligen gravid efter många försök. BF maj 2015.

Välkomna!

• Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15
  • Jasmin Karlsson

Angående syskon kan jag ge er lite hopp genom att berätta hur det blivit för mig. Efter första barnet (IVF) blev jag spontant gravid ca 4 månader efter förlossning. Blev missfall. Vi hade 3 ägg i frysen. Satte in 2 st 4 år efter första barnet och jag blev gravid med dem. Det var alltså denna graviditet, som ju blev ett barn!
    Jag kommer nog vilja ha fler barn. Finns ju många möjligheter då, prova själv, prova med pergotime, annars IVF igen. Jag är hyfsat ung (30 år) så jag känner att jag har tid på mig också.

• Hey.orange
    frucgsvensson skrev 2016-05-17 23:44:36 följande:

..nu har jag fått göra nummer 2, 1-2 gånger VARJE DAG i några dagar. Mycket ovanligt under de här månaderna som gravid. Läst i en annan tråd här att man kan "tömma sig" innan det är dags. Erfarenheter?

Asså jag har också fått göra nummer 2 ganska ofta den senaste veckan, ca varannan dag, från att det har varit en gång i veckan. Hehe! Men vet inget om varför!
  • TwinkyIVF
    Hey.orange skrev 2016-05-18 07:26:19 följande:

Asså jag har också fått göra nummer 2 ganska ofta den senaste veckan, ca varannan dag, från att det har varit en gång i veckan. Hehe! Men vet inget om varför!

Jag har också haft i 2 veckor nu , men för mig har det varit varje dag och ibland upp till 5-10 gånger... Helt katastrof ibland :(
  • Gweny
    Junilängtan skrev 2016-05-18 09:26:44 följande:

Tömning verkar vara något nästan vi alla går igenom lite extra mycket nu :P

Och snart kommer något annat istället.
  • TwinkyIVF
    Junilängtan skrev 2016-05-18 09:26:44 följande:

Tömning verkar vara något nästan vi alla går igenom lite extra mycket nu :P

Haha ja!
  • Junilängtan
    Gweny skrev 2016-05-18 10:21:27 följande:

Och snart kommer något annat istället.

Haha jaa, men något mycket trevligare!
  • frucgsvensson
    Gweny skrev 2016-05-18 06:14:59 följande:

Det är vanligt dem sista veckorna. Jag har haft det så ett tag med. Upp till 3 ggr varje dag.

För en del är det ett bra tecken att det är nära, kroppen är duktig att göra eget lavemang så att säga.

Oh okej! Är så fascinerad av vad kroppen kan göra alltså! :)

Men det här kan alltså pågå några veckor? Behöver inte betyda att det är nära?
  • odie
    Hoppsan2016 skrev 2016-05-17 14:35:08 följande:

Hon mår jättebra som tur är. Vi har varit henna i 1 vecka nu och allt går bra. Känns jättekonstigt att ha henne, det var ju typ igår man plussade och nu är hon här haha.

Nää precis, det är ju barnet som bestämmer, alla inom vården blir bara så förvånade eftersom jag har gått över med alla 3 barn innan haha. 

Vad skönt, <3 ja fort har det gått trots att de första 12 veckorna kändes som flera år! Ja då måste det verkligen varit en chock! :)
  • Hey.orange
    TwinkyIVF skrev 2016-05-18 09:18:57 följande:
    Jag har också haft i 2 veckor nu , men för mig har det varit varje dag och ibland upp till 5-10 gånger... Helt katastrof ibland :(
    Oj!!!
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15