• missmissis

Gravid efter IVF hösten 15

Tänkte skapa en tråd för oss kämpare som äntligen plussat så vi kan följas åt under graviditeten. Första barnet eller syskon.

Har ett barn med hjälp av IVF och är äntligen gravid efter många försök. BF maj 2015.

Välkomna!

• Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15
  • Frutopia
    frucgsvensson skrev 2016-01-18 14:14:44 följande:
    Åh! Undra om det inte var där vi också hade tänkt beställa (min man som hittat)! Fick man välja färg då? Vi tyckte den grå färgen var fin i butik då vi kikade på den.

Okej! Vad bra att du skrev det :) kunde man välja mjuklift eller liggdel där? Vi vill ha liggdelen tänkte vi.
    Det var flera färger. Den gråa var rätt svår att se på nätet, men väldigt fin i verkligheten
  • Frutopia
    Gweny skrev 2016-01-18 13:16:42 följande:
    Tack för beskrivningen! Letar själv runt. Vi gillar brios modeller bäst.

Jag fick tips för några år sen att hårdlift är bäst just till sommarbebisar med. Mer luftigt.
    Åh ja, som frucgsvensson skrev, köper man samma paket så kan man klicka på babyskyddet på chassit, bekvämt tycker vi :)
  • Frutopia
    frucgsvensson skrev 2016-01-18 14:14:44 följande:
    Åh! Undra om det inte var där vi också hade tänkt beställa (min man som hittat)! Fick man välja färg då? Vi tyckte den grå färgen var fin i butik då vi kikade på den.

Okej! Vad bra att du skrev det :) kunde man välja mjuklift eller liggdel där? Vi vill ha liggdelen tänkte vi.
    Ingen mjuklift, i detta paket var det liggdel, kändes rymlig och hållbar, med ventilations möjlighet i skärmen(blixtlås i sufflett), det kan ju bli värmebölja när det är dags för oss
  • frucgsvensson
    Frutopia skrev 2016-01-18 14:42:26 följande:

Ingen mjuklift, i detta paket var det liggdel, kändes rymlig och hållbar, med ventilations möjlighet i skärmen(blixtlås i sufflett), det kan ju bli värmebölja när det är dags för oss

Okej! Ja, jag hörde det att liggdelen är svalare än mjukliften. Jag gillade inte riktigt heller att man bara lägger på mjukliften över sittdelen, förstod inte om man skulle fästa den på något vis? Hursom så blir det liggdel för oss :)
  • Hoppsan2016
    TwinkyIVF skrev 2016-01-18 11:12:27 följande:
    Vad ska ni köpa för vagn :)?
    Vi ska köpa en bugaboo donkey, Hade en bugga med andra barn och älskade den hehe. =) Sen kommer jag att använda bärsjalar och ergonomiska selar så vagn är en komplettering till sjalar =) 
  • Hoppsan2016
    Junilängtan skrev 2016-01-18 07:08:55 följande:
    Åh vad härligt med en resa, nu blir man lite avis här va ;)
    Jaaa, det ska bli så härligt att komma iväg. Ännu roligare nu när det är så kallt hemma hehe
  • Hoppsan2016
    Sälma Riit skrev 2016-01-18 09:07:20 följande:
    Och vi åker till Grand Canaria nästa lördag! Ska bli så skönt. Jag kräks mindre när jag har saker för mig och i 15- har jag mindre lust att hitta på saker så jag ser verkligen fram emot semester!
    Visst är det skönt att komma iväg nu. Mår också bättre nu, illamående är nästan borta nu.
  • Sälma Riit
    Hoppsan2016 skrev 2016-01-18 15:31:36 följande:
    Visst är det skönt att komma iväg nu. Mår också bättre nu, illamående är nästan borta nu.
    Njut av det! Själv har jag gett upp. Får rikta in mig på att må bra när ungen är ute. Ja! Så underbart att åka iväg nu! Vi har ju en fyraåring också och det ska bli så kul för honom också som älskar att bada.
  • Gweny

Idag var äntligen RUL! Allt såg bra ut. Var en väldigt livlig krabat. . Hon höll med datumet som

SU, 11/6.

Svårt förstå ändå att vår lilla 4-celliga klump blivit till en liten människa.

• Hoppsan2016
    Gweny skrev 2016-01-18 16:37:57 följande:

Idag var äntligen RUL! Allt såg bra ut. Var en väldigt livlig krabat. . Hon höll med datumet som

SU, 11/6.

Svårt förstå ändå att vår lilla 4-celliga klump blivit till en liten människa.

Vad roligt att allt gick bra =) 
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15