• missmissis

Gravid efter IVF hösten 15

Tänkte skapa en tråd för oss kämpare som äntligen plussat så vi kan följas åt under graviditeten. Första barnet eller syskon.

Har ett barn med hjälp av IVF och är äntligen gravid efter många försök. BF maj 2015.

Välkomna!

• Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15
  • Frutopia
    frucgsvensson skrev 2016-01-18 08:21:03 följande:

Vi tänkte köra på en brio smile! :) vi har klämt och känt redan och den beställs om några veckor. Vi hittade dock samma delar med chassi, liggdel, sittdel, babyskydd och insats för ca 1500kr billigare på nätet eller vad det var. Törs man beställa från nätet?

Vi körde brio smile, paketpris inkl babyskydd och bas för 7200kr. Vi köpte från babyhuset.se

Om ni kör på det paketet behöver ni inte köpa regnskydd, jag missade att man fick med det och köpte ett annat, så nu har vi två (får se om vi säljer eller skickar tillbaka ) annars var de snabba i leveranserna dock lite meckigt att hämta ut (4paket varav ett 16 kg) men med två kundvagnar så gick det galant. Köpte även insektsskydd och skötväska.
  • TwinkyIVF
    Hoppsan2016 skrev 2016-01-17 16:39:54 följande:

Tack tack :)

Vi ska nog också beställa en snart. På tisdag åker vi till Teneriffa och efter det beställer vi nog en vagn wiii

Vad ska ni köpa för vagn :)?
  • Gweny
    Frutopia skrev 2016-01-18 10:39:32 följande:

Vi körde brio smile, paketpris inkl babyskydd och bas för 7200kr. Vi köpte från babyhuset.se

Om ni kör på det paketet behöver ni inte köpa regnskydd, jag missade att man fick med det och köpte ett annat, så nu har vi två (får se om vi säljer eller skickar tillbaka ) annars var de snabba i leveranserna dock lite meckigt att hämta ut (4paket varav ett 16 kg) men med två kundvagnar så gick det galant. Köpte även insektsskydd och skötväska.

Fin vagn & väska.

Varför valde ni just den vagnen?
  • Frutopia
    Gweny skrev 2016-01-18 11:57:19 följande:
    Fin vagn & väska.

Varför valde ni just den vagnen?
    Vi prövade några alternativ, men strök de dyraste rätt snart, vi vill lägga pengar på andra saker. Brio smile har stora lufthjul varav två svängbara fram, vilket blir enklare att manövrera med en hand, eller i trånga utrymmen. Brion hade stor varukorg och enkel att fälla ihop men framförallt kändes bra att köra och manövrera för mig som är liten. Till en början så var vi inne på mjuklift, men de är lite mindre och risken finns att större barn växer ur tidigare än planerat.
  • Frutopia
    Sälma Riit skrev 2016-01-18 09:07:20 följande:
    Och vi åker till Grand Canaria nästa lördag! Ska bli så skönt. Jag kräks mindre när jag har saker för mig och i 15- har jag mindre lust att hitta på saker så jag ser verkligen fram emot semester!
    Åh vad härligt med värme!!
  • Gweny
    Frutopia skrev 2016-01-18 12:22:50 följande:

Vi prövade några alternativ, men strök de dyraste rätt snart, vi vill lägga pengar på andra saker. Brio smile har stora lufthjul varav två svängbara fram, vilket blir enklare att manövrera med en hand, eller i trånga utrymmen. Brion hade stor varukorg och enkel att fälla ihop men framförallt kändes bra att köra och manövrera för mig som är liten. Till en början så var vi inne på mjuklift, men de är lite mindre och risken finns att större barn växer ur tidigare än planerat.

Tack för beskrivningen! Letar själv runt. Vi gillar brios modeller bäst.

Jag fick tips för några år sen att hårdlift är bäst just till sommarbebisar med. Mer luftigt.
  • frucgsvensson
    Junilängtan skrev 2016-01-18 08:30:58 följande:

Jag har beställt från nätet :) Om det är någon sida jag inte beställt från tidigare brukar jag bara läsa omdömen från andra kunder innan, brukar visa sig ganska snabbt om det är ett pålitligt företag eller ej :)

Okej! Så skönt. De kostar ju rätt mycket så man vill ju inte att det ska bli något strul.
  • frucgsvensson
    Frutopia skrev 2016-01-18 10:39:32 följande:

Åh! Undra om det inte var där vi också hade tänkt beställa (min man som hittat)! Fick man välja färg då? Vi tyckte den grå färgen var fin i butik då vi kikade på den.

Okej! Vad bra att du skrev det :) kunde man välja mjuklift eller liggdel där? Vi vill ha liggdelen tänkte vi.
  • frucgsvensson
    Frutopia skrev 2016-01-18 12:22:50 följande:

Vi ska också köpa den. Vi tyckte också att det var bra att man kan spärra de svängbara hjulen fram om man vill, t.ex. om man ska gå i skogen eller gå ute på vintern.

Den blev även väldigt platt då man fällde ihop den!

Vi väljer också själva liggdelen, gillade inte riktigt mjukliften.
  • frucgsvensson
    frucgsvensson skrev 2016-01-18 14:17:52 följande:

Vi ska också köpa den. Vi tyckte också att det var bra att man kan spärra de svängbara hjulen fram om man vill, t.ex. om man ska gå i skogen eller gå ute på vintern.

Den blev även väldigt platt då man fällde ihop den!

Vi väljer också själva liggdelen, gillade inte riktigt mjukliften.

Glömde skriva att vi också ville ha så att man kan fästa babyskyddet direkt på chassit. Slippa dra upp ungen och ner i vagnen liksom om man bara ska in en snabbis på affären eller så.
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15