• missmissis

Gravid efter IVF hösten 15

Tänkte skapa en tråd för oss kämpare som äntligen plussat så vi kan följas åt under graviditeten. Första barnet eller syskon.

Har ett barn med hjälp av IVF och är äntligen gravid efter många försök. BF maj 2015.

Välkomna!

• Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15
  • Gweny
    Frutopia skrev 2016-01-14 16:31:01 följande:

Idag fick vi ett bakslag. Var på möte inne i stan gick på toaletten och fick massa blod och klumpar på pappret. Blev livrädd såklart och åkte till akuten. Efter lång väntan så kunde han inte se något fel, utan en sprallig liten tjej och allt såg bra ut. Han misstänkte ett blodkärl som spruckit. Var livrädd där ett tag, men skönt att tösen mådde bra.

Uch vad hemskt sånt är! Jag har haft en störtblödning v. 9 med massa koagulerat. Vi trodde det var över...men allt såg bra ut. Så var nog brustet kärl med.
  • Gweny
    frucgsvensson skrev 2016-01-14 19:33:45 följande:

Nu har vi varit på RUL och hunnit både firat med middag och första klädesplagget! :) Det blev som vi trodde, en pojke! :) allt såg fint ut förutom att hon var osäker på höger njure. Det såg ut som att han hade ett vidgande njurbäcken, men det var inget nämnvärt fel. De har tydligen olika maxmått på olika sjukhus vad de tycker är okej då de mäter vätskan, 0,5 (vet ej enhet) har vårat sjukhus, och vårat mått blev typ 0,54. (Andra sjukhus hade maxmått på 0,7). Hon tyckte ändå att vi skulle komma tillbaka för säkerhetsskull i v. 24. Det som KAN hända om det nu är så, är att han kan få urinvägsinfektioner då han kommer ut. Att de behöver ge honom antibiotika under en period. Vi är iallafall inte oroliga :) och det tyckte inte hon som gjorde RUL:ET heller att vi skulle vara.

Grattis till en pojke i magen! Kommer säkert se bra ut nästa gång.
  • hatten
    Gweny skrev 2016-01-15 08:22:58 följande:

Den är nr 1 faktiskt för mig/oss.

men tittat lite på nitro och city cross(lättare & smidigare ihopfälld)

Jo nackdelen är ju att den är ganska stor, tror inte det kommer rymmas myckat annat i bakluckan på bilen då man har vagnen där men det ska nog funka. Vi bor ute på landet så den kommer nog att passa oss, hoppas jag :)
  • Lutetzia
    frucgsvensson skrev 2016-01-14 19:33:45 följande:

Nu har vi varit på RUL och hunnit både firat med middag och första klädesplagget! :) Det blev som vi trodde, en pojke! :) allt såg fint ut förutom att hon var osäker på höger njure. Det såg ut som att han hade ett vidgande njurbäcken, men det var inget nämnvärt fel. De har tydligen olika maxmått på olika sjukhus vad de tycker är okej då de mäter vätskan, 0,5 (vet ej enhet) har vårat sjukhus, och vårat mått blev typ 0,54. (Andra sjukhus hade maxmått på 0,7). Hon tyckte ändå att vi skulle komma tillbaka för säkerhetsskull i v. 24. Det som KAN hända om det nu är så, är att han kan få urinvägsinfektioner då han kommer ut. Att de behöver ge honom antibiotika under en period. Vi är iallafall inte oroliga :) och det tyckte inte hon som gjorde RUL:ET heller att vi skulle vara.

Grattis till er lilla pojke! Vad bra att ni inte oroar er, det låter ju som att det inte är något att oroa sig för heller, att de tar det säkra före det osäkra.

Längtar också till att börja köpa kläder och prylar! Men kommer att vänta ett tag. Vi ska flytta snart och det känns bara onödigt att köpa på sig för mycket just nu.
  • frucgsvensson
    Lutetzia skrev 2016-01-15 16:36:21 följande:

Grattis till er lilla pojke! Vad bra att ni inte oroar er, det låter ju som att det inte är något att oroa sig för heller, att de tar det säkra före det osäkra.

Längtar också till att börja köpa kläder och prylar! Men kommer att vänta ett tag. Vi ska flytta snart och det känns bara onödigt att köpa på sig för mycket just nu.

Nej, det var verkligen inte det :) hon sa att han kanske precis skulle kissa eller att hon inte fick riktigt rött mått pga att han låg så långt inåt i magen. Det handlade om ingenting då hon mätte egentligen, men det känns tryggt att dom vill kolla en gång till :)

Åh ja! Kläder har jag börjat titta mycket på nu. Men inte handlat ännu! Det får vänta lite :)
  • Gweny

Idag gick jag in i v.20. Kan inte förstå att vi är halvvägs! Imorgon är det äntligen dags för RUL med. Spännande & nervöst.

• Hoppsan2016

Vi ska oxå på RUL imorgon :)

Gweny skrev 2016-01-17 11:32:13 följande:

Idag gick jag in i v.20. Kan inte förstå att vi är halvvägs! Imorgon är det äntligen dags för RUL med. Spännande & nervöst.

• Gweny
    Hoppsan2016 skrev 2016-01-17 12:43:07 följande:

Vi ska oxå på RUL imorgon :)

Kul! Ska ni ta reda på könet?
  • Hoppsan2016
    Gweny skrev 2016-01-17 13:26:20 följande:
    Kul! Ska ni ta reda på könet?
    Vi gjorde ju NIPT så vi vet att vi väntar en tjej =)
    Ska ni göra det?
  • Gweny
    Hoppsan2016 skrev 2016-01-17 13:32:48 följande:

Vi gjorde ju NIPT så vi vet att vi väntar en tjej =)

Ska ni göra det?

Ah just, blandar ihop. Min hjärna är gravid-flummig.

Nej, vi bägge vill vänta och se.
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15