• Elliott94

Första barnet BF juni 2016

Har testat svaga plus och idag vågade jag mig på ett clearblue digital.
    Hade tyckte de hade varit roligt att följas åt.
    Om jag tar från min sista mens första dag så är jag beräknad till 6/6-2016.
    Någon mer med första barnet och BF i juni 2016?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-04 10:56
    ? tillägg

3 Juni
    little­missE - 24år, 1:a barnet, Öland

6 Juni
    Tessan120 - 30 år, 1:a barnet, Bålsta

6 Juni
    Elliott94 - 21 år, 1:a barnet, Trelleborg

9 Juni
    Knaappeen - 25 år, 1:a barnet, Västerås

10 Juni
    Erla4 - 26 år, 1:a barnet, Mellerud

13 Juni
    Ellaria - 26 år, 1:a barnet, Ängelholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-09 06:49
    8 Juni
    Pyretsmamma82 -

• Svar på tråden Första barnet BF juni 2016
  • Erla

Bor också på en liten ort där de hade otroligt få tider enligt BM. De har öppet mellan 8 och 16 i princip varje dag och jag försökte få en tid när jag slutat jobbet eller åtminstone efter 13:30, men nej det gick visst inte den närmaste tiden :P Det var en massa planering och såntdär tydligen som de fick ta hänsyn till (trots att det rymde inom öppettiderna). Fick bokat en tid den 20:e kl 7 på morgonen, men jag är bara glad över att det fanns en tid över huvud taget. Det var i alla fall vad det lät som att jag borde vara...

• Missdalvik

Om det är hälsosamtal så känns det ändå lite onödigt att behöva ta ledigt från jobb och sånt..

• tessan120
    Missdalvik skrev 2015-10-08 20:56:04 följande:

Om det är hälsosamtal så känns det ändå lite onödigt att behöva ta ledigt från jobb och sånt..

Jag tyckte det var jättebra med hälsosamtal. Dels fick man träffa BM. Jag hade träffat henne innan men inte min man. Sen fick man även en chans att ställa lite frågor och prata om graviditeten. Det gjorde mig lugnare och allt känns mer på riktigt nu.

Vi blev inte erbjudna KUB utan om vi vill göra det så för vi betala för det själva. Vi har bestämt oss för att inte göra detta test.

Vi har även pratat om tidigt ultraljud men har även bestämt oss för att skippa detta så länge allt går så bra som det gör nu.

Jag känner mig positiv inför denna graviditet och tror och hoppas att det kommer gå vägen!
  • Grus grus

Hej! Får jag kika in i denna tråden? Har iofs en snart tioåring hemma, men det är så mycket som har förändrats sen 2005 så det är verkligen som att vänta första barnet. Jag och min man har försökt i snart exakt ett år, och har haft två missfall i år. Men nu är det tredje gången gillt, hoppas vi. Bf 12 juni.

Så är det ok fastän det egentligen inte är första?

online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
  • Missdalvik

Inskrivningen vill båda vara med på, men hälsosamtalet tycker jag känns onödigt att min man ska behöva ta ledigt för. Så ärlig ska jag vara..

• Elliott94
    Missdalvik skrev 2015-10-08 22:53:09 följande:

Inskrivningen vill båda vara med på, men hälsosamtalet tycker jag känns onödigt att min man ska behöva ta ledigt för. Så ärlig ska jag vara..

Min man tog inte ledigt för hälsosamtalet utan de gick jag själv på men precis som du säger så ska vi båda vara med på inskrivningen den 28 :)
  • Elliott94

Har ju tyvärr nu i efterhand märkt att det inte går och redigera i inläggen...
    Lite störigt.
    Någon som har någon idé hur vi ska göra med BF inläggen och hur jag ska få bort de gamla där uppe?!?!

• Ramiz
    Elliott94 skrev 2015-10-09 07:08:19 följande:

Lite störigt.

Någon som har någon idé hur vi ska göra med BF inläggen och hur jag ska få bort de gamla där uppe?!?!

Skapa en tråd med bara bf lista å tjöt här :)
  • tessan120

Imorgon har vi en heldags kickoff med jobbet. Detta har vi planerat för länge och det kommer personal från hela norden för att vara med. Det kommer vara massa aktiviter och antagligen riktigt kul. 

MEN jag inser att det kommer bli en riktigt tung dag. Dagen börjar vid 9 och väntas sluta ca 23. Jag vet inte alls hur jag ska klara av hela denna dag då jag är helt slut efter en vanlig jobbdag (8-17). Jag är dessutom väldigt illamående på kvällarna. 

Jag har iaf redan planerat att ta bilen så jag har en vettig ursäkt till att inte dricka. Mina kollegor blev lite besvikna när jag sa att jag skulle ta bilen, men vi har precis flyttat ut på landet så de förstod ändå. 

• knaappeen
    Elliott94 skrev 2015-10-09 07:08:19 följande:

Lite störigt.

Ja det får nog bli en enskild tråd då.

Men hörru , jag kommer ha massa dötid på jobbet idag så jag sätter mig med datorn o drar ihop hela bf listan om du skapar en -

BF-lista"Första barnet bf juni 2016" tråd

MA första grav med första barnet i v 12(nov) Nya tag nu minbebis.com/blogg/knappen/
Svar på tråden Första barnet BF juni 2016