• Elliott94

Första barnet BF juni 2016

Har testat svaga plus och idag vågade jag mig på ett clearblue digital.
    Hade tyckte de hade varit roligt att följas åt.
    Om jag tar från min sista mens första dag så är jag beräknad till 6/6-2016.
    Någon mer med första barnet och BF i juni 2016?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-04 10:56
    ? tillägg

3 Juni
    little­missE - 24år, 1:a barnet, Öland

6 Juni
    Tessan120 - 30 år, 1:a barnet, Bålsta

6 Juni
    Elliott94 - 21 år, 1:a barnet, Trelleborg

9 Juni
    Knaappeen - 25 år, 1:a barnet, Västerås

10 Juni
    Erla4 - 26 år, 1:a barnet, Mellerud

13 Juni
    Ellaria - 26 år, 1:a barnet, Ängelholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-09 06:49
    8 Juni
    Pyretsmamma82 -

• Svar på tråden Första barnet BF juni 2016
  • Elliott94

Jag står på jobb och mår så illa att jag inte var jag ska bli av. Tur att jag har en egen toalett som endast jag använder då jag är ensam på denna avdelningen. Vill gråta och lägga mig i fosterställning resten av dagen :'(

• Missdalvik

Ska på första besöket hos bm idag, spännande!! Mår tyvärr också illa och spyr som bara den.. Jobbar i hemtjänsten vilket försvårar det ännu mer :(

• Fia80
    Pyretsmamma82 skrev 2015-10-12 09:45:17 följande:

Jag är i v 6, 5+4. Går in i v 7 på torsdag när vi ska till MVC. 

Jag hoppas att vi får ul snabbt! :)

Ja det förstår jag :) så spännande jag är i v 6 (5+1 ) men de har tydligen som rutin att man ska vara i vecka 8 för inskrivning Och då får man gör ul men får betala för det men helt ok för mig inga stora summor :)
  • knaappeen

Alltså, mina tester ökar i veckor men har fortfarande lite blödning/färgade flytningar. Haft det i 6 dagar nu. Först ljusrosa o sedan ljusbrunt ,mörkare brunt o nu ljusbrunt igen. Har ingen värk alls o enbart ömma bröst. Tog ett digitalt 5 okt som visade 2-3 , började få detta 7okt tills nu o i lördags visade testet 3+ veckor. Är i 5+4 idag. VUL är det inte någon möjlighet till ännu så. Blir bara så orolig.. Orkar inte med ett till MA eller MF för den delen:'(

MA första grav med första barnet i v 12(nov) Nya tag nu minbebis.com/blogg/knappen/
  • Pyretsmamma82
    Fia80 skrev 2015-10-12 12:36:59 följande:
    Ja det förstår jag :) så spännande jag är i v 6 (5+1 ) men de har tydligen som rutin att man ska vara i vecka 8 för inskrivning Och då får man gör ul men får betala för det men helt ok för mig inga stora summor :)
    Ah okej. Hon nämnde inget för mig om vecka 8 för inskrivning. Men men nu ska vi dit på torsdag. Vi ska antagligen be om KUB-test också. :/ lite smått nervös!
  • Rayanz

Tack för svaret :D

Ellaria skrev 2015-10-12 08:15:43 följande:

Graviditeten räknas från din sista mens, så du är i vecka 5-6, inte 2-3. Testet visar tiden sen befruktning.

Att ha mensvärkliknande smärtor är helt normalt. Det är livmodern som växer.

• Elliott94
    knaappeen skrev 2015-10-12 15:02:34 följande:

Alltså, mina tester ökar i veckor men har fortfarande lite blödning/färgade flytningar. Haft det i 6 dagar nu. Först ljusrosa o sedan ljusbrunt ,mörkare brunt o nu ljusbrunt igen. Har ingen värk alls o enbart ömma bröst. Tog ett digitalt 5 okt som visade 2-3 , började få detta 7okt tills nu o i lördags visade testet 3+ veckor. Är i 5+4 idag. VUL är det inte någon möjlighet till ännu så. Blir bara så orolig.. Orkar inte med ett till MA eller MF för den delen:'(

MA första grav med första barnet i v 12(nov) Nya tag nu minbebis.com/blogg/knappen/
    Vi håller tummarna för dig!
    Hoppas att ökningen på testen faktiskt är att allting är bra där inne! Kramar
  • Fia80
    Pyretsmamma82 skrev 2015-10-12 16:09:30 följande:

Ah okej. Hon nämnde inget för mig om vecka 8 för inskrivning. Men men nu ska vi dit på torsdag. Vi ska antagligen be om KUB-test också. :/ lite smått nervös!

Ja detta förstår jag kommer jag också vara. Fick dock lärt mig att jag inte inte i v. 6 utan v 7 (6+1) hahah nåja så när jag gör ultraljud är jag i vecka 10.

Jag är osäker på kub test är för något men de sa att jag skulle se på en film om det. Men jag tror att jag också kommer göra det :)
  • tessan120

Går in i vecka 8 idag! Känns som om tiden går så sakta men ändå rätt snabbt. Längtar så tills man kommer till vecka 12!

• jenniie123

Har följt den här tråden några veckor, men har inte vågat skriva något än.

Vi har genomgått IVF och testade positivt för en vecka sedan. Eftersom man inte riktigt att fatta att man skulle vara gravid tog jag ett till test idag vilket visade starkare streck och CB digital visade 3+. Är enligt mina beräkningar i vecka 7 (6+0) och borde då ha BF 6/6. (Äggplock den 15/9).

Symtom då? Eftersom vi har genomgått IVF har ju jag proppat kroppen med massvis av hormoner, så det har varit svårt att veta vart symtomen kommer av. Graviditeten eller hormonerna? Imorgon har jag varit hormonfri en vecka och detta har jag kännt av sedan dess; Jag har frusit rejält! Känner även av ökad hunger och lätt molvärk som kommer och går. Tycker jag är trög/dålig i magen ibland. Verkar bero på ökade halter av progesteron. Och humörsvängningar!

Nu väntar vi på tidigt vul i vecka 10 (9+0). Håller tummarna att vi ser ett tickande hjärta på rätt ställe <3 Inte förrän efter vul tänkte vi boka tid på MVC.

Svar på tråden Första barnet BF juni 2016