• Elliott94

Första barnet BF juni 2016

Har testat svaga plus och idag vågade jag mig på ett clearblue digital.
    Hade tyckte de hade varit roligt att följas åt.
    Om jag tar från min sista mens första dag så är jag beräknad till 6/6-2016.
    Någon mer med första barnet och BF i juni 2016?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-04 10:56
    ? tillägg

3 Juni
    little­missE - 24år, 1:a barnet, Öland

6 Juni
    Tessan120 - 30 år, 1:a barnet, Bålsta

6 Juni
    Elliott94 - 21 år, 1:a barnet, Trelleborg

9 Juni
    Knaappeen - 25 år, 1:a barnet, Västerås

10 Juni
    Erla4 - 26 år, 1:a barnet, Mellerud

13 Juni
    Ellaria - 26 år, 1:a barnet, Ängelholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-09 06:49
    8 Juni
    Pyretsmamma82 -

• Svar på tråden Första barnet BF juni 2016
  • Dance dance dance
    Qem skrev 2015-10-11 09:17:27 följande:

Hejsan! Får man hoppa in?

Jag och min man väntar vårt första barn med bf 6/6 (räknar jag på i alla fall, har egentligen ingen aning då jag har lång cykel och min kropp betedde dig väldigt annorlunda denna gången, men men). Plussade för två veckor sedan nu och eftersom jag bara har brösten som symtom och annars är precis som vanligt blir jag ibland osäker på om jag ens är gravid. Men jag plussade på fyra test, så jag är ju gravid, men ändå :)

Precis samma för mig. Oregelbunden cykel och bara brösten som symptom. Det känns lite som om jag hittat på alltihop. Vi försökte länge, 1,5 år, innan vi lyckades och de senaste dagarna har jag blivit hemskt orolig för att det inte ska funka, att jag har "för lite symptom". Jag vet att det inte funkar så, men säg det till hjärnan när den börjar gå på högvarv!
  • tessan120
    Qem skrev 2015-10-11 09:28:34 följande:
    Tack ska du ha!

Jo, jag antar att man får vara glad så länge det varar ;) min mamma var helt fri från illamående under alla sina fyra graviditeter, så jag hoppas att det går i arv!
    Precis som för min mamma. Hon mådde heller aldrig illa vilket känns skönt att veta.
  • tessan120

Idag berättade vi för mina föräldrar. Vi hade tänkt vänta tills min mamma fyller år i slutet på oktober men tydligen hade de bokat en resa då. Så idag kom de förbi oss och hjälpte till med trädgårdsarbete. Sa till mamma att hon får sin present tidigare, jag hade slagit in 2 koppar som jag skrivit mormor/morfar på. Mamma började gråta och båda blev jätteglada.

Så skönt att berätta så jag kunde fråga hur mamma mådde som gravid. Hon mådde superbra hela graviditeten och hade inget illamående. Då kände jag mig lite lugnare,kanske går det i arv.

• Elliott94
    tessan120 skrev 2015-10-11 14:48:49 följande:

Idag berättade vi för mina föräldrar. Vi hade tänkt vänta tills min mamma fyller år i slutet på oktober men tydligen hade de bokat en resa då. Så idag kom de förbi oss och hjälpte till med trädgårdsarbete. Sa till mamma att hon får sin present tidigare, jag hade slagit in 2 koppar som jag skrivit mormor/morfar på. Mamma började gråta och båda blev jätteglada.

Så skönt att berätta så jag kunde fråga hur mamma mådde som gravid. Hon mådde superbra hela graviditeten och hade inget illamående. Då kände jag mig lite lugnare,kanske går det i arv.

Ååh vad kul :D
    Mysigt att dom blev så glada!
    Längtar efter att se mina föräldrar reaktioner!

Jag har luskat lite om min mammas graviditet imed att min bästavän är gravid och mamma tycker om att prata om det. Jag har 4 brödrar (1ängel) på mammas sida och mamma berättade att den enda hon har mått dåligt med är med mig. Jag mår extremt dåligt och idag vart jag nära på att kräkas 3gånger i morse innan jag fick mat i magen!
    Kanske ligger det en liten flicka där inne?
  • Rayanz

Helloo moms to be .. Jag undrar bara är det fullt normalt att ha mensvärk lite hela tiden ? Är bara i vecka 2-3 .. Tacksam för svar! Klapp på magen ;)

• Ellaria
    Rayanz skrev 2015-10-12 01:51:55 följande:

Helloo moms to be .. Jag undrar bara är det fullt normalt att ha mensvärk lite hela tiden ? Är bara i vecka 2-3 .. Tacksam för svar! Klapp på magen ;)

Graviditeten räknas från din sista mens, så du är i vecka 5-6, inte 2-3. Testet visar tiden sen befruktning.

Att ha mensvärkliknande smärtor är helt normalt. Det är livmodern som växer.
    You know nothing, Jon Snow
  • Pyretsmamma82
    Fia80 skrev 2015-10-09 12:44:18 följande:

Hm jag är ju inte så långt gången men jag pratade med den mvc eller vad det heter idag ändå. De nämnde inte något hälsosamtal eller liknande. Man får sitt första besök under vecka 8-9 vad man gör då vet jag inte riktigt. Men jag blev erbjuden ett tidigt ultraljud. Men missar jag något ??

Jag fick tid nu på torsdag för inskrivning. Både jag och sambon ska vara med. Tänkt fråga om tidigt ul, mest för att jag är orolig och det är ju första för oss. Vill veta att det lilla/lille växer ordentligt.
  • Fia80
    Pyretsmamma82 skrev 2015-10-12 08:51:53 följande:

Jag fick tid nu på torsdag för inskrivning. Både jag och sambon ska vara med. Tänkt fråga om tidigt ul, mest för att jag är orolig och det är ju första för oss. Vill veta att det lilla/lille växer ordentligt.

Är ju första gången för mig med men vi ska inte på inskrivning på 2 veckor gissar att du Är några veckor längre gången än mig. :)

Men då börjar ultraljud sedan samma vecka inskrivning
  • Pyretsmamma82
    Fia80 skrev 2015-10-12 09:13:11 följande:
    Är ju första gången för mig med men vi ska inte på inskrivning på 2 veckor gissar att du Är några veckor längre gången än mig. :)

Men då börjar ultraljud sedan samma vecka inskrivning
    Jag är i v 6, 5+4. Går in i v 7 på torsdag när vi ska till MVC. 
    Jag hoppas att vi får ul snabbt! :)
  • Annaleo90

Är i v.6, fick en blödning (bara när jag torkade mig på pappret) i två dagar, inte mer än så, blev orolig men hade fortfarande gravidsymptomen kvar, slutat blöda helt nu, har hela tiden haft molvärk/mensvärk, ringde barnmorskan och frågade om detta och om man kunde få tidigt vul men det tyckte hon absolut inte var nödvändigt....

Molvärk vet jag är vanligt, även haft ont i ländryggen men är mer orolig för utomkvedshavadeskap men hon sa att om det var så så skulle jag haft myyyycket mer ont.....

Är det så svårt att få tidigt vul?? Hade bara velat veta så det är ok.....

Hon sa att man kunde få blödning om det var tiden man egentligen skulle ha sin mens....

Svar på tråden Första barnet BF juni 2016