• Elliott94

Första barnet BF juni 2016

Har testat svaga plus och idag vågade jag mig på ett clearblue digital.
    Hade tyckte de hade varit roligt att följas åt.
    Om jag tar från min sista mens första dag så är jag beräknad till 6/6-2016.
    Någon mer med första barnet och BF i juni 2016?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-04 10:56
    ? tillägg

3 Juni
    little­missE - 24år, 1:a barnet, Öland

6 Juni
    Tessan120 - 30 år, 1:a barnet, Bålsta

6 Juni
    Elliott94 - 21 år, 1:a barnet, Trelleborg

9 Juni
    Knaappeen - 25 år, 1:a barnet, Västerås

10 Juni
    Erla4 - 26 år, 1:a barnet, Mellerud

13 Juni
    Ellaria - 26 år, 1:a barnet, Ängelholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-09 06:49
    8 Juni
    Pyretsmamma82 -

• Svar på tråden Första barnet BF juni 2016
  • Elliott94
    knaappeen skrev 2015-10-09 08:45:12 följande:
    Ja det får nog bli en enskild tråd då.

Men hörru , jag kommer ha massa dötid på jobbet idag så jag sätter mig med datorn o drar ihop hela bf listan om du skapar en -

BF-lista"Första barnet bf juni 2016" tråd
    MA första grav med första barnet i v 12(nov) Nya tag nu minbebis.com/blogg/knappen/
    Så jag har skapat en tråd som du kan fylla i på senare idag :D
  • Elliott94
    Grus grus skrev 2015-10-08 22:00:50 följande:

Hej! Får jag kika in i denna tråden? Har iofs en snart tioåring hemma, men det är så mycket som har förändrats sen 2005 så det är verkligen som att vänta första barnet. Jag och min man har försökt i snart exakt ett år, och har haft två missfall i år. Men nu är det tredje gången gillt, hoppas vi. Bf 12 juni.

Så är det ok fastän det egentligen inte är första?

online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
    Jadå du är så välkommen :)
  • Missdalvik
    Elliott94 skrev 2015-10-09 06:41:52 följande:

Min man tog inte ledigt för hälsosamtalet utan de gick jag själv på men precis som du säger så ska vi båda vara med på inskrivningen den 28 :)

Det är det som är det krångliga, vi fick inte veta ifall det var ett hälsosamtal eller inskrivning. Hoppas iaf på det sista alternativet :)
  • Elliott94
    Missdalvik skrev 2015-10-09 10:27:38 följande:
    Det är det som är det krångliga, vi fick inte veta ifall det var ett hälsosamtal eller inskrivning. Hoppas iaf på det sista alternativet :)
    Du kan ju ringa och fråga barnmorska igen om du känner för de :)

De sista min BM sa när jag gick i tisdag var att jag finns alltid på telefonen. "Om du kommer på en fråga mitt i natten så kan du ringa på telefonsvararen så ringer jag upp dagen där på. Och sök inte för mkt på internet." Haha
  • Fia80

Hm jag är ju inte så långt gången men jag pratade med den mvc eller vad det heter idag ändå. De nämnde inte något hälsosamtal eller liknande. Man får sitt första besök under vecka 8-9 vad man gör då vet jag inte riktigt. Men jag blev erbjuden ett tidigt ultraljud. Men missar jag något ??

• Erla
    Fia80 skrev 2015-10-09 12:44:18 följande:

Hm jag är ju inte så långt gången men jag pratade med den mvc eller vad det heter idag ändå. De nämnde inte något hälsosamtal eller liknande. Man får sitt första besök under vecka 8-9 vad man gör då vet jag inte riktigt. Men jag blev erbjuden ett tidigt ultraljud. Men missar jag något ??

Till mig sa de att man helst skulle få tid så fort som möjligt. antar att det är olika beroende på kommun och län. Fick inte heller reda på om det var hälsosamtal som skulle ske. Blir lite avundsjuk på att du erbjöds tidigt ultraljud. Här får man minsann betala för sånt :P
  • Qem

Hejsan! Får man hoppa in?

Jag och min man väntar vårt första barn med bf 6/6 (räknar jag på i alla fall, har egentligen ingen aning då jag har lång cykel och min kropp betedde dig väldigt annorlunda denna gången, men men). Plussade för två veckor sedan nu och eftersom jag bara har brösten som symtom och annars är precis som vanligt blir jag ibland osäker på om jag ens är gravid. Men jag plussade på fyra test, så jag är ju gravid, men ändå :)

• tessan120
    Qem skrev 2015-10-11 09:17:27 följande:

Hejsan! Får man hoppa in?

Jag och min man väntar vårt första barn med bf 6/6 (räknar jag på i alla fall, har egentligen ingen aning då jag har lång cykel och min kropp betedde dig väldigt annorlunda denna gången, men men). Plussade för två veckor sedan nu och eftersom jag bara har brösten som symtom och annars är precis som vanligt blir jag ibland osäker på om jag ens är gravid. Men jag plussade på fyra test, så jag är ju gravid, men ändå :)

Välkommen.

Jag är också beräknad till 6/6 och känner mig knappt gravid heller. Jag har lite ömma bröst och är lite tröttare. Men man ska väl vara glad så länge man slipper må illa.
  • Qem
    tessan120 skrev 2015-10-11 09:23:36 följande:

Välkommen.

Jag är också beräknad till 6/6 och känner mig knappt gravid heller. Jag har lite ömma bröst och är lite tröttare. Men man ska väl vara glad så länge man slipper må illa.

Tack ska du ha!

Jo, jag antar att man får vara glad så länge det varar ;) min mamma var helt fri från illamående under alla sina fyra graviditeter, så jag hoppas att det går i arv!
Svar på tråden Första barnet BF juni 2016