• Elliott94

Första barnet BF juni 2016

Har testat svaga plus och idag vågade jag mig på ett clearblue digital.
    Hade tyckte de hade varit roligt att följas åt.
    Om jag tar från min sista mens första dag så är jag beräknad till 6/6-2016.
    Någon mer med första barnet och BF i juni 2016?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-04 10:56
    ? tillägg

3 Juni
    little­missE - 24år, 1:a barnet, Öland

6 Juni
    Tessan120 - 30 år, 1:a barnet, Bålsta

6 Juni
    Elliott94 - 21 år, 1:a barnet, Trelleborg

9 Juni
    Knaappeen - 25 år, 1:a barnet, Västerås

10 Juni
    Erla4 - 26 år, 1:a barnet, Mellerud

13 Juni
    Ellaria - 26 år, 1:a barnet, Ängelholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-09 06:49
    8 Juni
    Pyretsmamma82 -

• Svar på tråden Första barnet BF juni 2016
  • Marty88

Här är det fortsatt illamående och aptit som går upp och ner, svullen mage och tunga och ömma boobs. Imorgon är det äntligen dags för ultraljud, hoppas verkligen att allt ser bra ut där inne! Är i v 7+3 idag, så risken är väl att det inte blir så bra bilder/ljud men jag håller tummarna.

• Cilla93
    Mai90 skrev 2015-10-22 21:00:55 följande:

Har också haft någon slagsmål brunaktig flytning 3-4 ggr (jättelite varje gång). Min svärmor är barnmorska sedan nästan 30 år tillbaka (bra med en "privat", haha) och hon förklarade att det kan ha att göra med nybildning av kärl i livmodertappen. Det man ska bli orolig för är om det kommer väldigt stora mängder och ens gravidsymtom försvinner. Men visst blir man lite orolig ändå! Alla filmer har ju i stort sett lärt en att man absolut inte ska blöda under graviditeten när det egentligen är rätt så vanligt...

Har läst mycket nu och är ju vanligt. Känner mig lite lugnare men såklart tänker jag på det hela tiden. Har inte ont så är kanske lugnt. Gravidsymptomen är kvar :) hade det bara varit brunt hade jag nog varit lugnare men är även lite rött. :/
  • Melliz

Har också plussat och är i v.5 nu! Städ att bebben ska komma 30/6 2016. 23 år och bor i Sthlm :)

• Mai90
    Cilla93 skrev 2015-10-22 21:08:35 följande:

Har läst mycket nu och är ju vanligt. Känner mig lite lugnare men såklart tänker jag på det hela tiden. Har inte ont så är kanske lugnt. Gravidsymptomen är kvar :) hade det bara varit brunt hade jag nog varit lugnare men är även lite rött. :/

Så skönt att du känner dig lite lugnare! Rött är tyvärr också vanligt...speciellt efter sex - kan vara bra att veta!
    Bf 2016-06-09
  • Elliott94

Jag tycker att veckorna går jätte snabbt men ändå sjukt långsamt samtidigt?!?!

Mitt illamånde står kvar och jag får hänga över toaletten de flesta mornarna. Ömma boobs och kvarvarande trötthet! Men jag är iallafall glad så länge jag känner något!

I Skåne så får vi inte VUL eller tidigit ultaljud om man ej har en remiss (bortsett om du vill betala 1000kr) känns så jobbigt att man ska behöva gå ovetandes till vecka 18 vilket oroar en en hel del. Ska till barnmorskan på onsdag och ska fråga henne om den går att ordna på något sätt för man vill inte gå och vara orolig och stressad över det känner jag!

• tessan120
    Elliott94 skrev 2015-10-23 06:28:38 följande:

Mitt illamånde står kvar och jag får hänga över toaletten de flesta mornarna. Ömma boobs och kvarvarande trötthet! Men jag är iallafall glad så länge jag känner något!

I Skåne så får vi inte VUL eller tidigit ultaljud om man ej har en remiss (bortsett om du vill betala 1000kr) känns så jobbigt att man ska behöva gå ovetandes till vecka 18 vilket oroar en en hel del. Ska till barnmorskan på onsdag och ska fråga henne om den går att ordna på något sätt för man vill inte gå och vara orolig och stressad över det känner jag!

Vi har samma här i Uppsala Län där jag bor. Men efter att ha pratat med barnmorskan så känner jag mig lugn. Så länge jag inte har någon blödning eller någon konstig smärta så känns det bra. Jag har en otroligt bra barnmorska som kan lugna mig väldigt. 

Men jag håller med om att det känns långt till vecka 18. Vi ska träffa bm den 4 november för inskrivning samt boka RUL. Jag hoppas få RUL innan jul men inser att det kanske kommer bli svårt. 
  • Marty88
    Elliott94 skrev 2015-10-23 06:28:38 följande:

Det är likadant här, inget tidigt ultraljud ges via mvc om man inte har en "särskild anledning". Vi har bokat vårt besök idag privat, men det känns värt det.

Väntar fortfarande på inskrivning, 10/11, så då är jag redan i v 11! Det känns jättelångt bort, och jag har varit lite fundersam och nojig, men det ska ju såklart inte påverka min graviditet på något sätt.. Tankarna kan bli helt knasig av dessa hormoner! ;)

Bra att du fortfarande känner något, då är det säkerligen ingen fara!
  • Cilla93

Blev missfall här. Hoppas det går bra för er andra.

• Mai90
    Cilla93 skrev 2015-10-23 10:14:25 följande:

Blev missfall här. Hoppas det går bra för er andra.

Nej fy så tråkigt att höra :( Styrkekramar!
    Bf 2016-06-09
Svar på tråden Första barnet BF juni 2016