• Elliott94

Första barnet BF juni 2016

Har testat svaga plus och idag vågade jag mig på ett clearblue digital.
    Hade tyckte de hade varit roligt att följas åt.
    Om jag tar från min sista mens första dag så är jag beräknad till 6/6-2016.
    Någon mer med första barnet och BF i juni 2016?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-04 10:56
    ? tillägg

3 Juni
    little­missE - 24år, 1:a barnet, Öland

6 Juni
    Tessan120 - 30 år, 1:a barnet, Bålsta

6 Juni
    Elliott94 - 21 år, 1:a barnet, Trelleborg

9 Juni
    Knaappeen - 25 år, 1:a barnet, Västerås

10 Juni
    Erla4 - 26 år, 1:a barnet, Mellerud

13 Juni
    Ellaria - 26 år, 1:a barnet, Ängelholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-09 06:49
    8 Juni
    Pyretsmamma82 -

• Svar på tråden Första barnet BF juni 2016
  • tessan120
    Elliott94 skrev 2015-10-22 17:33:43 följande:

Hur är de för alla? Ekar lite tomt här inne? :)

Jag mår bara bra. Mitt illamående är inte lika illa, eller så har jag vant mig. Däremot är jag mer trött och mina bröst är enorma. Gick in i vecka 9 i tisdags. Har lite molvärk men inte så att det är jobbigt.

Hur är det själv?
  • annieh897

Hemma från jobbet idag också. Barnmorskan har fixat läkartid åt mig på måndag, så då blir antagligen sjukskriven. Får se om det blir på heltid eller deltid. Har sååå dåligt samvete för jobbet eftersom jag är vikarie och den som skulle avlasta de andra eftersom de är underbemannade. Jag har åtminstone mått lite mindre illa idag, så det är ju bra.

Hur är det själv?

• odie

Hej alla, äntligen efter sju år av babyverkstad plussade vi idag! :) är i vecka 4 och om allt går det ska är jag beräknad till den 30 juni! Är 27 år och har nog inte fattat detta ännu!

• Missdalvik
    odie skrev 2015-10-22 18:23:27 följande:

Hej alla, äntligen efter sju år av babyverkstad plussade vi idag! :) är i vecka 4 och om allt går det ska är jag beräknad till den 30 juni! Är 27 år och har nog inte fattat detta ännu!

Åh grattis! Håller alla tummar och tår för att allting går bra. Tycker våra 7 månader var en evighet, men jag ska bara vara tyst. Stort grattis igen <3

Vi ät nu i v 8, och mår relativt bra. Kub bokat den 27/11, sååå långt kvar..
  • odie
    Missdalvik skrev 2015-10-22 18:50:54 följande:

Åh grattis! Håller alla tummar och tår för att allting går bra. Tycker våra 7 månader var en evighet, men jag ska bara vara tyst. Stort grattis igen <3

Vi ät nu i v 8, och mår relativt bra. Kub bokat den 27/11, sååå långt kvar..

Tack! :) alla har vi olika resor, förstår att du tyckte att sju månader var jobbigt, det första året var värst de andra 6 bara rullade på. Grattis till dig också! Känner att det är en evighet tills man kan börja berätta.. Vill bara skrika ut det!
  • Äppeljuicen

Jag plussade för en vecka sedan och hade inskrivning hos bm idag. Vet inte 100 vilken vecka jag är i men dom trodde v6-7 fast jag ska få tid för ul för att fastställa det. :)

Plussade förra gången i augusti och fick missfall i september. Den här gången känner jag på mig att det går vägen. :D

• Missdalvik
    odie skrev 2015-10-22 19:04:20 följande:

Tack! :) alla har vi olika resor, förstår att du tyckte att sju månader var jobbigt, det första året var värst de andra 6 bara rullade på. Grattis till dig också! Känner att det är en evighet tills man kan börja berätta.. Vill bara skrika ut det!

Förstår dig, men Sju år måste vart kämpigt. Så detta var ni ju hur värda som helst!

Ja, jag vill att ALLA ska veta att vi ska få en liten, känns så sjukt! :D
  • Cilla93

Jag har blött lite idag. Försökte ringa mvc men deras telefontid var stängd när jag ringde så ringde 1177 istället. Blev lite lugnare efter det men nu känner jag mig ledsen och orolig. Är inga mängder blod och det mesta var brunaktigt. Ska ringa mvc på morgonen.

Grattis till alla nya plus.

• Mai90
    Cilla93 skrev 2015-10-22 19:35:11 följande:

Jag har blött lite idag. Försökte ringa mvc men deras telefontid var stängd när jag ringde så ringde 1177 istället. Blev lite lugnare efter det men nu känner jag mig ledsen och orolig. Är inga mängder blod och det mesta var brunaktigt. Ska ringa mvc på morgonen.

Grattis till alla nya plus.

Har också haft någon slagsmål brunaktig flytning 3-4 ggr (jättelite varje gång). Min svärmor är barnmorska sedan nästan 30 år tillbaka (bra med en "privat", haha) och hon förklarade att det kan ha att göra med nybildning av kärl i livmodertappen. Det man ska bli orolig för är om det kommer väldigt stora mängder och ens gravidsymtom försvinner. Men visst blir man lite orolig ändå! Alla filmer har ju i stort sett lärt en att man absolut inte ska blöda under graviditeten när det egentligen är rätt så vanligt...
    Bf 2016-06-09
Svar på tråden Första barnet BF juni 2016