• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Tiana
    En del av oss skrev 2015-10-31 19:45:46 följande:

Men hur kan jag få 3+ 18 dagar efter ÄL senast och nu 2-3 22 dagar efter ÄL nu?

Häng inte upp dig på veckoantalet. Jag fick inte gravid på digitalt test när två icke-digitala visade gravid. Det kanhända om så lite som att urinen är mer utspädd eller koncentrerad.
  • Moneal
    En del av oss skrev 2015-10-31 19:45:46 följande:

Men hur kan jag få 3+ 18 dagar efter ÄL senast och nu 2-3 22 dagar efter ÄL nu?

Det är för att varje graviditet är unik och kroppen producerar olika mängder hormon vid varje.

Kanske produktionen var lite lägre nu än förra gången?

kan vara snutar att något är fel, man ska ta veckorna med en nypa salt!
  • Wildlings

Jag mår illa mest hela dagarna och har svårt att äta Inte mycket som känns lockande. Vissa dagar är bättre då passar jag på att äta men andra dagar så kräks jag så fort jag är uppe och går. Jag har eget företag och jobbar hemifrån så jag kan jobba även från soffan och även om jag springer och kräks om och om igen. Jag mår illa när jag ska sova

När det gäller dom där veckoindikatortesten så verkar dom ge mer oro än de gör nytta. Jag har hört många som fått fel resultat och sen gått och oroat sig helt i onödan.

• Ankissen
    tofslan skrev 2015-10-31 20:26:29 följande:

Anknissen - förstår precis känslan... Jag är också så ENORMT hungrig. Heeeela tiden! Det finns ingen botten. Har just ätit fyra stora mackor och är fortfarande hungrig... Är i vanliga fall smal men jag har redan gått upp omkring 2 kg så det blir nog som förra graviditeten, då gick jag upp över 20 kg. nåja, gick väldigt lätt att gå ner allt förra gången så jag stressar inte över det.

Däremot kommer det bli svårt att dölja ända fram till vecka 12 om jag ska fortsätta äta som en häst går in i vecka 9 imorgon, och imorse stod det i appen att 20% av graviditeten är avklarad!

Grattis och välkomna ni nytillkomna gravida!

Jag har med gått upp ca två kilo. Från 55.3 till 57.9. Det börjar inte gå att dölja här heller, gummisnodd i jeansen eller preggobyxor, snart. Idag skulle vi på släktbesök och då tryckte jag i mig i mina vanliga jeans. Sen klämde jag en hel pizza till lunch medan jag i vanliga fall äter max en halv. Inte bra... :)
  • UK Jennie
    En del av oss skrev 2015-10-31 19:12:17 följande:

Jag håller med. Är hemskt ledsen att jag inte vet och kan allt och hur en person kan påstå att jag i stort sett medvetet gått ut medvetet med missvisande råd som kan ge en blivnade mamma en sån pass ovanlig komplikation som listeria. Allvarligt känner jag inte till något fall med Listeria. Sedan tycker jag det är anmärkningsvärt olika råd gällande kost beroende på i vilket land man bor i. I Frankrike är det helt andra rek tex än i Svergie. Självklart ska man följa de kostråd vi har, men ändå väldigt märkligt.

Jenny UKnhar du aldrig själv haft fel? Man är inte mer än mänsklig

Joda, jag har fel alltsomoftast Har inget problem med att folk har fel, bara sanningen kommer fram! I forstone stod du ju pa dig med att saga att du hade funnit info pa natet samt fragat om det, sa da kande jag att jag fortfarande var tvungen att papeka for alla som laser att man inte ska ata mogel/kittost vare sig den ar pastoriserad eller ej (knappast nagon som missat det vid det har laget ). Nu har du ju dock sagt att du faktist inte visste; helt ok att ha fel - men aven okej att 'ratta' hoppas jag, sa att vi alla vet vad som ar lampligt och inte. Vi vill ju alla undvika det som kan skada vara barn, eller hur?

Ja, raden ar olika i olika lander, och Sverige lagger vanligtvis ribban hogre an andra lander - dvs mycket man inte 'far' gora i Sverige anses sakert i andra lander. Jag bor ju i UK och har ar det andra guidelines - men jag kollar alltid pa Livsmedelsverket, eftersom jag vet att ribban ligger hogt! Aven om vissa akommor ar ovanliga, sa finns det dokumenterade fall och darmed risk - och jag vill helst undvika den risken.
  • En del av oss

[quote=75944249][quote-nick]Inheaven skrev 2015-10-31 19:50:17 följande:[/quote-nick]

Tog du båda testen på morgonurin?

[/

Ja det gjorde jag

• En del av oss

[quote=75944265][quote-nick]Ankissen skrev 2015-10-31 19:55:39 följande:[/quote-nick]

Jag vet inte varför cb digital funkar som det gör. "Gravid" har jag fått upp direkt men sen har jag fått vänta flera minuter på veckorna. Jag gillar dock inte cb digital utan tänker hålla mig till vanliga cb om jag behöver nån mer gång. Tycker de digitala bara skapar onödig ångest.

Jag är bara sååå hungrig! Mår inte ett dugg illa, vill bara äta. Helst hela tiden.

[/

Samma här, gravid dyker upp direkt och veckorna efter 2-3 minuter.

Jag har även stickor jag testar med vid oro men nu kan dom inte visa starkare, det blir ju superplus så fort den snuddar urinen

• En del av oss

UKnJennie börjar bli uttjatat nu och bra att du är expert.

Jag är också hungrig mest hela tiden

• En del av oss

Mycket möjligt att testet blev som det blev pga för svag koncentration men ändå rädd att det är för lite HCG men kommer ta ett nytt om någon vecka och då hoppas jag på omslag till 3+

• UK Jennie
    En del av oss skrev 2015-10-31 21:54:06 följande:

UKnJennie börjar bli uttjatat nu och bra att du är expert.

Jag är också hungrig mest hela tiden

Uttjatat ar vad det ar

Nope, inte expert men glad att jag kunde bidra i det har fallet
Svar på tråden Junibebisar 2016