• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Äppeljuicen

Ett tips är ju att tänka att vi inte känner varandra. Vi vet oftast inte om inlägg är menade att vara otrevliga eller om de bara är sakliga eftersom det är svårt att uttrycka samtalston i text. Sen kan man välja att låta någonting bli en pik eller så kan man bara strunta i det och inte ta åt sig.

:)

Idag har jag för övrigt haft en sådär jobbig illamående dag. Mått illa från och till, inte behövt kräkas men börjat svettas och sen har det gått över.

• Sara222
    En del av oss skrev 2015-10-31 14:02:46 följande:

[quote=75943185][quote-nick]Sara222 skrev 2015-10-31 13:52:50 följande:[/quote-nick]

Ge inte upp. Jag hade 4 missfall innan min första graviditet och nu är jag gravid med trean :). Jag kom till en jättebra gyn som skrev ut Trombyl och progesteron som jag skulle ta i samband med att jag plussade. Vissa kam enligt honom få små, små blodproppar i moderkakan som gör att det blir missfall, även för låga halter av progesteron kan göra att graviditeten avbryts. Jag har tagit dessa två under båda mina graviditeter och även nu och ska göra det fram till v.10 när moderkakan tar över.

Ta nya tag och gå till gyn och be att få dessa preparat utskrivna till nästa gång. Det svåra är att bli gravid och det verkar du ju inte ha problem att bli. Lycka till nu!! Nästa gång är det din tur!

[/

Fy vad ledsamt att du fick vara med om det.

Jag tar Albyl minor för att förhindra bloddproppar och progesteron vaggisar och progesteronet ska jag ta fram till v.12+0 det är gynekologen som skrivit ut det. Jag har inte svårt att bli gravid tvärtom men att behålla graviditeten.

Håll ut, det kommer att gå tillsist. Håller tummarna för dig!! :)
  • fiskenova
    LisanCF skrev 2015-10-31 15:14:17 följande:

Har tyckt att jag varit förskonad från symtom, fram till nu. Har gråtit 30 minuter efter att AIK torskade guldet, fanns typ noll chans men hoppades ändå å nu kan jag inte sluta bete mig som: "en omogen fjant" (citat från mannen som inte står så högt i kurs just nu) han kan ha rätt????????????

Haha underbart! Jag blev och har fortsatt att vara så känslig för barns lidande, sen jag blev gravid sist för sex år sen. Annars mer omotiverat jättearg över småsaker nu i veckan, vilket ersattes av ett zombieaktigt lugn när trötthet och illamående kom. Det svänger snabbt :).
  • 78Suss

Jag har molvärk som kommer och går. Brösten är jätteömma och tröttheten kommer och går.

• Jennyyyyy

Har sån mättnadskänsla! Äcklad men mår inte illa. Hela magen är svullen med. Nån mer med IBS?? Lite jobbigt då jag bara är sugen på kolhydrater och det är nåt jag försöker undvika annars då jag mår mkt bättre. Må bra och "svälta" eller äta och få kass mage :p

• Jennyyyyy

[quote=75943400][quote-nick]frestelsen skrev 2015-10-31 15:05:57 följande:[/quote-nick]

Jag har typ varit förkyld nästan hela graviditeten nu. Men tror nog bara jag haft otur.

[/

Immunförsvaret blir försämrat som gravid så väldigt vanligt!

• Wildlings

Hej jag ansluter mig till er. Jag väntar mitt 3:dj barn och vi hoppas såklart att allt ska gå bra. Jag är alltid hopplöst orolig den första tiden. Bebisen bör komma i juni men det är också ungefär så mycket som jag vet. Det här var inte planerat, vi trodde vi var färdiga med barn men nu är vi såklart glada. Vi vet inte vilken vecka jag är i och jag har inte fått något tidigt ultraljud så jag får fortsätta att gissa ett tag till. Det ser ut som att vi ska få komma på ett KUB test så jag hoppas på det.
    Nu håller vi bara tummarna för att liten ska stanna där inne.

• Inheaven
    Wildlings skrev 2015-10-31 18:35:11 följande:

Hej jag ansluter mig till er. Jag väntar mitt 3:dj barn och vi hoppas såklart att allt ska gå bra. Jag är alltid hopplöst orolig den första tiden. Bebisen bör komma i juni men det är också ungefär så mycket som jag vet. Det här var inte planerat, vi trodde vi var färdiga med barn men nu är vi såklart glada. Vi vet inte vilken vecka jag är i och jag har inte fått något tidigt ultraljud så jag får fortsätta att gissa ett tag till. Det ser ut som att vi ska få komma på ett KUB test så jag hoppas på det.

Nu håller vi bara tummarna för att liten ska stanna där inne.

När hade du sista mensens första dag?

Stort grattis :)
  • Wildlings
    Inheaven skrev 2015-10-31 18:48:16 följande:
    När hade du sista mensens första dag?

Stort grattis :)
    Hej
    haha ja du jag brukar ha koll men efter att ha varit totalt uppslukad i mitt företag under 2 månader så upptäckte jag att jag har inte så mycket koll. :-P
    Enligt min kalender ska jag ha haft mens 26 aug och ska då va i v 10 (9+3 lr nått) men med tanke på min symtom och när jag insåg att jag var gravid så tror jag inte att jag är fullt så långt gånget. Men vem vet jag har varit på inskrivning så vi räknar utifrån att jag är i v 10 tills vi vet något annat. Däremot tror jag inte att jag kommer pusta ut i v 12 eftersom jag inte säkert vet att jag är i v 12 då.

Tack för ditt grattis Grattis till dig med.

• Inheaven
    Wildlings skrev 2015-10-31 18:54:37 följande:

Hej

haha ja du jag brukar ha koll men efter att ha varit totalt uppslukad i mitt företag under 2 månader så upptäckte jag att jag har inte så mycket koll. :-P

Enligt min kalender ska jag ha haft mens 26 aug och ska då va i v 10 (9+3 lr nått) men med tanke på min symtom och när jag insåg att jag var gravid så tror jag inte att jag är fullt så långt gånget. Men vem vet jag har varit på inskrivning så vi räknar utifrån att jag är i v 10 tills vi vet något annat. Däremot tror jag inte att jag kommer pusta ut i v 12 eftersom jag inte säkert vet att jag är i v 12 då.

Tack för ditt grattis Grattis till dig med.

Får du inte göra vul där för att kolla hur långt gången du är?

Tack sj.
Svar på tråden Junibebisar 2016