• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • ninawinterell
    Jeto skrev 2015-10-31 08:39:46 följande:
    Kan man bara göra det sådär?

Har tid för inskrivning 30 nov och är då i v 10 nånting. Kan jag ringa bm och be om vul?
    Jag har bokat privat vul i v 8 som kostade 600 kr, jag var dock till gynekolog igår för att diskutera min migrän jag fått och då erbjöd hon vul för att se att allt stod rätt till.
  • EmManny

Köpte också hem katrinplommon igår men jag mår så illa att jag inte förmår äta dem. Müsli går dock bra så jag ska testa lite linfrön som jag ska blötlägga först och röra ner i yoghurt.

Avundas er och gläds med er som slipper illamåendet! Det är deprimerande att inte kunna vara glad och aktiv hemma med min dotter och sambo. Jag längtar tills illamåendet är över. Förra graviditeten mådde jag skitdåligt fram till v 14 och sedan vände det och resten av graviditeten var fantastisk. Inga besvär, ingen foglossning - nada! Åt dock väldigt mycket chokladpudding så jag lade på mig sammanlagt 25 kg som det tog 1,5 år att gå ner. Ska försöka lägga band på mig den här gången.

• Ankissen
    Linda_ skrev 2015-10-31 10:05:21 följande:

Samma här, har också snabb förbränning och har stått still på 55 kg jättelänge. Ställde mig på vågen igår och har gått upp till 59 kg :)

Hihi roligt! För sånna som dig och mig blir ju viktuppgången verkligen ett graviditetssymptom! :)
  • UK Jennie
    En del av oss skrev 2015-10-31 11:01:17 följande:

Uk jennny jag har aldrig skrivit att Opastöriserad brie är ok utan Pastöriserad, stor skillnad.

Som sagt, det var ett typo - och det verkar som om man inte kan redigera har pa FL, konstigt nog?

Men nej, det ar inte stor skillnad pa pastoriserad och opastoriserad nar det galler mogel/kittost - bada ar olampliga att ata som gravid! Omigen, se Livsmedelsverkets rad eller lagg upp din egen tillforlitliga(?) kalla - forstar du inte att om du sager sadana saker som att det ar ok att ata pastoriserad mogelost sa kan det leda till att folk gor det - och darmed utsatter fostret for risk/missfall.

Jag forstar att du mar daligt och det ar jattetrakigt. Men det ar ingen ursakt till att sprida falska rad.
  • En del av oss

[quote=75942961][quote-nick]UK Jennie skrev 2015-10-31 12:42:20 följande:[/quote-nick]

Som sagt, det var ett typo - och det verkar som om man inte kan redigera har pa FL, konstigt nog?

Men nej, det ar inte stor skillnad pa pastoriserad och opastoriserad nar det galler mogel/kittost - bada ar olampliga att ata som gravid! Omigen, se Livsmedelsverkets rad eller lagg upp din egen tillforlitliga(?) kalla - forstar du inte att om du sager sadana saker som att det ar ok att ata pastoriserad mogelost sa kan det leda till att folk gor det - och darmed utsatter fostret for risk/missfall.

Jag forstar att du mar daligt och det ar jattetrakigt. Men det ar ingen ursakt till att sprida falska rad.

[/

Ledsen att jag inte vet och kan allt gick bara efter det jag fått höra.

HALLELUJA här smyger sig ett illamående på...äntligen!!! Hoppas verkligen det är ett gott tecken på att det kommer gå vägen den här gången.

• UK Jennie
    En del av oss skrev 2015-10-31 13:16:13 följande:

Ledsen att jag inte vet och kan allt gick bara efter det jag fått höra.

HALLELUJA här smyger sig ett illamående på...äntligen!!! Hoppas verkligen det är ett gott tecken på att det kommer gå vägen den här gången.

Va bra
  • Sara222
    Linda_ skrev 2015-10-31 10:09:46 följande:

Kan någon ge mig tips på vad man ska äta mot förstoppning? Det står att man ska äta katrinplommon men min mage klarar inte av att bryta ner fruktsocker så bra.

Päron är bra! Det är fiberrikt. Finns päronpure bland barnmaten också om man inte orkar trycka i sig flera päron :)
  • En del av oss

[quote=75943097][quote-nick]Akire-84 skrev 2015-10-31 13:20:15 följande:[/quote-nick]

Vilken ilsken tråd detta är, är i chock över snacket här inne.

[/

Vad ska detta bidra med?

• Sara222
    En del av oss skrev 2015-10-31 11:08:37 följande:

Någon som testat gravid 3+ här med CB digital med veckoindikator? Vilken dag fick ni det? Är nu 21 dagar sedan ÄL och har 2-3 och förra gången fick jag 3+ 18 dagar efter ÄL.

Grus Grus kurator kan inte göra något. Jag vet redan att det är kört bara väntar på att få det bekräftat. Började blöda igår och det kommer och går.

Ge inte upp. Jag hade 4 missfall innan min första graviditet och nu är jag gravid med trean :). Jag kom till en jättebra gyn som skrev ut Trombyl och progesteron som jag skulle ta i samband med att jag plussade. Vissa kam enligt honom få små, små blodproppar i moderkakan som gör att det blir missfall, även för låga halter av progesteron kan göra att graviditeten avbryts. Jag har tagit dessa två under båda mina graviditeter och även nu och ska göra det fram till v.10 när moderkakan tar över.

Ta nya tag och gå till gyn och be att få dessa preparat utskrivna till nästa gång. Det svåra är att bli gravid och det verkar du ju inte ha problem att bli. Lycka till nu!! Nästa gång är det din tur!
Svar på tråden Junibebisar 2016