• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Linda_
    Ankissen skrev 2015-10-31 09:14:26 följande:

Hihi här kommer ett positivt inlägg från mig! Jag går in i vecka 8 idag och mår himla bra egentligen. Jag väger mig varje helg och blir jätteglad när det tickar uppåt, för det är ett graviditetssymptom för mig. I vanliga fall är jag en smal tjej med snabb förbränning som aldrig kan gå upp i vikt. Nu går det så bra så! :) 55.3 när jag startade och 57.9 nu mer exakt.

Samma här, har också snabb förbränning och har stått still på 55 kg jättelänge. Ställde mig på vågen igår och har gått upp till 59 kg :)
  • Linda_

Kan någon ge mig tips på vad man ska äta mot förstoppning? Det står att man ska äta katrinplommon men min mage klarar inte av att bryta ner fruktsocker så bra.

• UK Jennie
    UK Jennie skrev 2015-10-31 09:50:11 följande:

En del av oss: jag visste inte att vi forde en dialog - som du sa sa ar jag inte sa aktiv har och har bara skrivit ett par allmanna inlagg.

Det forsta inlagget var ett bidrag till debatten kring om det ar ok att lagga upp artiklar/information har pa forumet, vilket jag starkt stodjer. Nackdelen ar forstas att det kan orsaka oro om man laser vissa artiklar; darfor lade jag till ett tips om hur man kan gora om man kanner oro/radsla: ta reda pa mer information/fakta! Lat fornuftet vinna over kanslan alltsa, det var ett tips till alla som ar horminstinna inklusive mig sjalv! Lat jag dryg? Hm, kanske nagot. Far la forsoka halla en lite glattigare ton fran och med nu

Det andra inlagget skrev jag efter att ha last ett rad som gick emot Livsmedelsverkets rekomendationer. Livsmedelsverket ar den organisation som man rekommenderar gravida i Sverige att vanda sig till, eftersom deras rad ar grundade pa vetenskaplig forskning/expertutradanden. Om nagon har kallor som ar lika tillforlitliga som Livsmedelsverket, och ger motsatt rad, sa dela den kallan! Annars ar det lite riskabelt att ge rad som att det ar okej att ata opastoriserad brie. Hade for ovrigt inte koll pa vem som sa det - jag tror att det var fler an en person? Det var inget personligt pahopp, men om man laser nagot som ar "fel", dvs gar emot gallande rad och ron, sa maste man val saga till? Listeria ar ju en for fostret oerhort allvarlig infektion; det ligger val i allas vart intresse att veta hur man undviker den?

Oj - pastoriserad skulle det sta, inte opastoriserad - alltsa man ska inte ata brie vare sig den ar pastoriserad eller ej! (konstigt att man inte verkar kunna redigera inlagg har i FL?)

Forresten jattetrist att lasa ditt inlagg imorse En del av oss, haller tummarna for att det ska ga bra for dig!
  • Grus grus
    En del av oss skrev 2015-10-31 09:43:05 följande:

[quote=75942284][quote-nick]Wielkip skrev 2015-10-31 09:30:24 följande:[/quote-nick]

Vissa Mvc erbjuder dock vul vet jag, kanske inte som standard vid inskrivning men det brukar komma läkare/gyn regelbundet och utföra inbokade vul på vissa Mvc. Man får höra hur det ligger till på ens egna :)

[/

Det stämmer nog men det görs inte av BM och det var bara det jag ville klargöra.

Tjejer jag mår skitdåligt just nu...känns som ett nytt MA på gång här så mitt mående är i botten.

Det är så skrämmande likt nu som det senaste MA. Varför utsätter man sig för detta när man vet att chansen är så liten att få ett barn och desto större för ett nytt misslyckande? Orkar inte en gång till. Inte kan jag göra VUL heller då jag är i v.4+5 och inte under nästa vecka heller. Säkrast först i v.7 eller 8 även om några påstår sig ha sett hjärtat tidigare än så men ingen i v.4+ och v.5+

Men alltså, det är inte meningen att man ska må så dåligt. På måndag tycker jag verkligen att du ska ringa och be om att få kuratorstöd. Det är verkligen inte bra för dig att må så här dåligt.
    online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
  • En del av oss

Uk jennny jag har aldrig skrivit att Opastöriserad brie är ok utan Pastöriserad, stor skillnad.

• En del av oss

[quote=75942376][quote-nick]Ellaria skrev 2015-10-31 09:55:44 följande:[/quote-nick]

Vad är det som gör att du tror att det är ett MA?

[/

Inga symtom, lägre tempar och mindre HCG mängd.

• En del av oss

Någon som testat gravid 3+ här med CB digital med veckoindikator? Vilken dag fick ni det? Är nu 21 dagar sedan ÄL och har 2-3 och förra gången fick jag 3+ 18 dagar efter ÄL.

Grus Grus kurator kan inte göra något. Jag vet redan att det är kört bara väntar på att få det bekräftat. Började blöda igår och det kommer och går.

• Äppeljuicen
    Linda_ skrev 2015-10-31 10:09:46 följande:

Kan någon ge mig tips på vad man ska äta mot förstoppning? Det står att man ska äta katrinplommon men min mage klarar inte av att bryta ner fruktsocker så bra.

Jag strör krossade linfrön på min yoghurt på morgonen för att förebygga förstoppning. Annars är det bästa mot förstoppning motion och att dricka mycket. :)
  • Linda_
    Äppeljuicen skrev 2015-10-31 11:13:18 följande:
    Jag strör krossade linfrön på min yoghurt på morgonen för att förebygga förstoppning. Annars är det bästa mot förstoppning motion och att dricka mycket. :)
    Det gör jag också men det hjälper inte. Dricker massa vatten och tar långa promenader med :/
  • Äppeljuicen
    Linda_ skrev 2015-10-31 11:53:05 följande:

Det gör jag också men det hjälper inte. Dricker massa vatten och tar långa promenader med :/

Fy :(. Kanske behöver hjälp med inolaxol eller nått annat?
Svar på tråden Junibebisar 2016