• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • 2013januari
    primavolta skrev 2015-11-01 13:43:01 följande:

Fått missfall, vaknade med kraftig mensvärk och att det blödde. Va på gynakuten där läkaren sa att det sannolikt var missfall..
    Han sa att jag skulle dubbelkolla med gravtest om 2 veckor :(

Så tråkigt, är ledsen och gråtfärdig om vartannat..

Åh nej vad tråkigt! Stor kram
  • 2013januari

Någon mer som mår fruktansvärt illa även EFTER mat? Första dagarna tyckte jag ändå det lindrade att äta nu blir även det värre? Någon mer?

• Ankissen
    2013januari skrev 2015-11-01 19:42:56 följande:

Någon mer som mår fruktansvärt illa även EFTER mat? Första dagarna tyckte jag ändå det lindrade att äta nu blir även det värre? Någon mer?

Jag mår inte alls speciellt illa men de gånger jag faktiskt gör det är alltid när jag är för mätt.
  • tessan120

Jag gör det. Efter middagen ligger jag mest och vilar för att inte spy. Men jag har lärt mig att inte äta mig för mätt, så små portioner oftare funkar för mig.
  • Lutetzia

Ja! Jag mår oftast bra på morgonen men börjar må mer illa under dagen och särskilt efter måltider. 
  • En del av oss

Såg ni nyhetsmorgon idag? Då handlade det om hur gravida bör äta.

• Maräng87
    En del av oss skrev 2015-11-01 20:17:15 följande:

Det missade jag! Några bra tips du såg?
  • Ankissen
    En del av oss skrev 2015-11-01 20:17:15 följande:

Spännande! Jag äter nog för mycket med tanke på hur jag ökat i vikt.
  • En del av oss

Tror man kan se det inslaget kanske på TV 4 play. Det var Lofsan som är PT, en dietist och så gravida reportern Maria som jobbar på TV 4.

Det var mest prat om att man ska äta ordentligt frukost lunch och middag och bra mellanmål tex smörgås med proteinrika pålägg. Det var rätt så självklara saker. Helt idiotiskt att vissa äter mindre som gravida ihop om att bebisen ska bli liten och lättare att föda fram.

• En del av oss

[quote=75948021][quote-nick]Ankissen skrev 2015-11-01 20:40:41 följande:[/quote-nick]

Spännande! Jag äter nog för mycket med tanke på hur jag ökat i vikt.

[/

Samma här, svullat för mycket sista tiden och känner mig redan hur stor som helst. Hela magen är helt uppvullen och känner allas blickar då jag ser fet ut på magen och smal för övrigt, inte så kul! Byxorna känns trånga som attan i midjan men är för liten för mammabyxor så svårt och komma på lämpliga kläder. Hemma funkar mjuka byxor men inte utomhus bland folk.

Svar på tråden Junibebisar 2016