• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Mamma Lotta
    Ramiz skrev 2015-11-02 13:19:46 följande:

Vänta....

1...2...3... Nu har jag delat med mig av mitt illamående.. <3

Jag har köpt seaband har haft de sen torsdags och de tar udden av det värsta illamåendet
    Att tala innan man tänker är som att torka sig i arslet innan man skiter.
  • Ankissen
    En del av oss skrev 2015-11-02 15:01:59 följande:

Jag kommer vaccinera mig. Är i v.16 i januari och man kan vaccinera sig fram till 28 februari.

Stämmer det att barnet är skyddat när det föds om mamman vaccinerar sig eftersom barnet ammas sedan?

Så kan man ju göra i och för sig. Jag ska prata med min bm när jag ska dit nästa vecka och se vad hon säger. 
  • Ramiz
    Mamma Lotta skrev 2015-11-02 15:28:14 följande:

Jag har köpt seaband har haft de sen torsdags och de tar udden av det värsta illamåendet

Ok, då hoppas jag att det hjälper mig med.. Har bett karlnjävlen att köpa med sig på vägen hem :)
  • Ramiz
    En del av oss skrev 2015-11-02 14:56:57 följande:

[quote=75950314][quote-nick]Ramiz skrev 2015-11-02 13:19:46 följande:[/quote-nick]

Vänta....

1...2...3... Nu har jag delat med mig av mitt illamående.. <3

[/

Skicka igen för känner inget, bara äckelkänslor för mat. Sambon skrev vad vi skulle ha til middag och jag svarade ät du så kan jag kolla på. Är inte sugen på någonting men mår inte illa.

Vägde mig nyss...fy varför gjorde jag det? Gått upp 4 kg hjälp. Fast nu har jag vart på toa så nu har jag nog minskat några kg ha ha.

Nämen, vad konstigt... Vänta ska jag skicka igen!

1....2...3... Så nu borde du känna illamående! <3
  • Emma 606
    Hej!

Har en tjej född 2005-10, en kille född 2007-09 och så lilltjejen som är född 2014-06. Nu är nummer 4 på väg, BF 15/6.

Denna gång mår jag illa, vilket jag aldrig gjort tidigare. Det är inte jätte illa, jag behöver inte kräkas. Men jag kan liksom inte låta bli att undra och oroa mig för varför jag mår illa denna gång.

• Jennyyyyy

Var på hälsosamtalet idag. Hon sa det om

Influensavaccin. Hon sa att jag inte behövde ta det då influensasäsongen typ går ner då. Men om man skulle få symptom på influensa innan ska man ringa sin vårdcentral för att få tabletter som lindrar symptomen.

• En del av oss

[quote=75950978][quote-nick]Ramiz skrev 2015-11-02 15:51:28 följande:[/quote-nick]

Nämen, vad konstigt... Vänta ska jag skicka igen!

1....2...3... Så nu borde du känna illamående! <3

[/

Ja nu jäklar, inte sugen på nåt, bett sambon köpa smörgåsrån och isglass som inte är för söt i smaken...ha ha lätt uppgift.

Äta nyttigt har ju gott sådär har liksom varit sugen på så skumma saker som jag inte äter annars som crossianter, pommes med fet dippsås till, salta chips, godis. Äter aldrig sånt. Snart gräver jag väl i en burk saltgurka eller något liknande.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016
  • En del av oss

[quote=75951101][quote-nick]Jennyyyyy skrev 2015-11-02 16:14:44 följande:[/quote-nick]

Var på hälsosamtalet idag. Hon sa det om

Influensavaccin. Hon sa att jag inte behövde ta det då influensasäsongen typ går ner då. Men om man skulle få symptom på influensa innan ska man ringa sin vårdcentral för att få tabletter som lindrar symptomen.

[/

Vilka är symtomen detta år då? Har haft influensa en gång och sldrig mer för jag var så dålig.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016
  • Familjen N
    Wielkip skrev 2015-11-02 11:30:19 följande:

Hur mår alla ni som har haft blödningar, men inte missfall? Vi är ju ett par stycken :/ Jag har inte haft någon mer blödning efter vulet, hoppas det betyder att Mini-me lever gott där inne, och att vi går in i v10 (9+0) imorgon <3

So far so good :) alla symptom kvar och ingen mer blödning. V 8+5 idag :)
Svar på tråden Junibebisar 2016