• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Moneal
    2013januari skrev 2015-11-01 19:42:56 följande:

Någon mer som mår fruktansvärt illa även EFTER mat? Första dagarna tyckte jag ändå det lindrade att äta nu blir även det värre? Någon mer?

gjorde det för några veckor sedan, väldigt jobbigt, nubbar illamåendet börjat lätta en del över lag vilket är sjukt skönt :)
  • Jennyyyyy

Jag gick från hunger till äcklad av allt. Tom vatten:p inte sugen på nåt typ. Trög mage med då jag bara får ner skit. Inte ens sugen på grönsaker vilket jag äter massor annars. Hoppas detta går över snart. Vill kunna äta hälsosamt!

• 2013januari

Ok då är man inte ensam... Blir liksom lättare då för ja, illamående är verkligen ett hemskt påfund!

• evaaki

Jag har haft lite illamående till och från. Mest på kvällarna, men inte direkt nära att kräkas.

Men igår kväll slog det loss helt och jag kräktes två gånger. Sov hela natten blev väckt av sonen kl sex och mellan 6-11 kräktes jag tre gånger och gjorde nummer två tre gånger. Hur fasen vet man om det är magsjuka???

Mådde ok mellan 11-16 sen började jag må sådär lite illa....vill inte äta, inget är gott men behöver inte kräkas.

Mina barn undrar vad som felar och jag är oroad för imorgon när jag ska till jobbet

• corona

Har inte skrivit på ett tag.  Såg att ett par st i tråden fått missfall, beklagar   Lider verkligen med er!

Har kännt mig så ogravid senaste veckan.  Hade lite illamående i början som nu gett med sig (skönt!)   det enda jag känner egentligen nu är väldigt ömma bröst och nästan ständigt kissnödig.  

Oroar mig i och för sig inte så mycket för symptom eller brist på sådana.  
    Min första graviditet hade jag inga symptom alls, förutom utebliven mens, mådde inte illa en enda gång. 
    Andra graviditeten mådde jag riktigt illa fram till vecka 16 ungefär.  Men inte mycket andra symptom.
    Tredje gången hade jag väldigt starka och många symptom, men det slutade med MA.  
    Så symptom betyder inte så mycket för mig, men det är ju trevligt att känna att man är gravid trots allt, så att brösten började ömma och växa i helgen var välkommet

Finns det någon BF-lista till denna tråden förresten?  

• Grus grus
    frestelsen skrev 2015-11-02 08:47:29 följande:

Hur vet man om det är UV o inte bara molvärk o vanligt gravkissande?

Kolla efter grumligheter i urinen, eller åk till vc och lämna urinprov. Symtomen kan vara väldigt annorlunda när man är gravid. Till exempel är det inte säkert att det gör ont när man kissar. Så var det i alla fall för mig.
    online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
  • Moneal
    frestelsen skrev 2015-11-02 08:47:29 följande:

Hur vet man om det är UV o inte bara molvärk o vanligt gravkissande?

molvärk, svid, förvirrad, grumlig och illaluktande urin kan vara några tecken men som tidigare skrev kan den finnas utan att märkas så bättre att lämna prov och se efter om man misstänker något :)
Svar på tråden Junibebisar 2016