• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Dance dance dance
    Tiana skrev 2015-11-02 12:16:30 följande:
    Jag är inte heller så insatt. Sambon tycker att jag ska ta allt för säkerhets skull, men jag är tveksam om det är så nödvändigt som det lät.
    Jag läste lite på Vårdguiden nu, de rekommenderar att man vaccinerar sig efter vecka 16 eftersom en allvarlig influensainfektion riskerar att skada fostret. Jag undrar om jag inte ska ta och göra det då.

www.1177.se/Stockholm/Fakta-och-rad/Behandlingar/Vaccination-mot-influensa/
  • Dance dance dance
    Tiana skrev 2015-11-02 13:29:11 följande:
    Då är det ju ett tag kvar, jag har precis gått in i v 8
    Precis, då har man god tid på sig att fundera och diskutera med sin bm. Jag hade influensan förra året och det var långdraget och riktigt vidrigt så jag är nog mer benägen att göra det nu än jag hade varit innan dess. :)
  • Linda_
    Ramiz skrev 2015-11-02 13:14:05 följande:

Tjejer!

Vad har ni för tips mot illamående?

Jag kräks inte än, men nog e det nära...

Dessa seaband, funkar dom?

Jag måste äta ett smörgåsrån i sängen innan jag kliver upp på morgonen. Jag har mått illa dygnet runt i ca en vecka nu. Det enda som hjälper lite är att äta efter 90 min hela tiden. Och vila :)
  • Ramiz
    Linda_ skrev 2015-11-02 14:01:07 följande:

Jag måste äta ett smörgåsrån i sängen innan jag kliver upp på morgonen. Jag har mått illa dygnet runt i ca en vecka nu. Det enda som hjälper lite är att äta efter 90 min hela tiden. Och vila :)

Usch vad jobbigt :(

Har inte hittat nått som funkar än... :(

Just nu äter jag salt & vinäger chips...

Salta kex funkade inte alls...

Just nu ligger jag ner å med utsträckt hals, kan inte förflytta mig alls :(
  • annieh897

Jag måste ha nåt i munnen och tugga på nästan hela tiden. Skitjobbigt, eftersom ingenting smakar gott.

• En del av oss

[quote=75950314][quote-nick]Ramiz skrev 2015-11-02 13:19:46 följande:[/quote-nick]

Vänta....

1...2...3... Nu har jag delat med mig av mitt illamående.. <3

[/

Skicka igen för känner inget, bara äckelkänslor för mat. Sambon skrev vad vi skulle ha til middag och jag svarade ät du så kan jag kolla på. Är inte sugen på någonting men mår inte illa.

Vägde mig nyss...fy varför gjorde jag det? Gått upp 4 kg hjälp. Fast nu har jag vart på toa så nu har jag nog minskat några kg ha ha.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016
  • En del av oss

Jag kommer vaccinera mig. Är i v.16 i januari och man kan vaccinera sig fram till 28 februari.

Stämmer det att barnet är skyddat när det föds om mamman vaccinerar sig eftersom barnet ammas sedan?

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016
  • Dance dance dance
    En del av oss skrev 2015-11-02 15:01:59 följande:

Jag kommer vaccinera mig. Är i v.16 i januari och man kan vaccinera sig fram till 28 februari.

Stämmer det att barnet är skyddat när det föds om mamman vaccinerar sig eftersom barnet ammas sedan?

I länken från vårdguiden ovan står det "Vaccinet ger också barnet ett bra skydd under nyföddhetsperioden."
  • frestelsen

Själv mår jag inte illa men kostant sug. Försöker att inte äta "fel" men går åt helvete.. dagens skumma ranson mackor med hamburgare på, nyponsoppa glass o biski.. skit i nyponsoppan.. knaper knaper, bara biskier.. en hel skål med dipp och grönsaker, somna o vaknar.. mmm beskvijääävlar!!!!! Bara för vi inte har plugg idag o jag är hemma. Hinner känna hungern mer då.. får ryck hela tiden.. typ nu vill jag ha ägg.. fff ÄGG.. ser ut som en bulle..

Svar på tråden Junibebisar 2016