Junibebisar 2016
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Jag måste gnälla lite till! Jag tror jag har fått svamp i underlivet av det ständiga kissandet och torkandet. Vet inte om man får behandla heller, men får väl stå ut med att det kliar en vecka innan jag ska till bm nästa måndag. Dessutom har jag ont i tarmsystemet, och känner att det inte riktigt hänger med. Jag har också lite IBS, inte så allvarligt att jag kräks av det eller så, men jag reagerar på viss mat och på stress och uppenbarligen på graviditet.
Jag tänker nog inte ta influensavaccinet. Har inte gjort det under mina andra graviditeter, har för mig att riskgrupper är gravida i tredje trimestern, eller?
Jag måste gnälla lite till! Jag tror jag har fått svamp i underlivet av det ständiga kissandet och torkandet. Vet inte om man får behandla heller, men får väl stå ut med att det kliar en vecka innan jag ska till bm nästa måndag. Dessutom har jag ont i tarmsystemet, och känner att det inte riktigt hänger med. Jag har också lite IBS, inte så allvarligt att jag kräks av det eller så, men jag reagerar på viss mat och på stress och uppenbarligen på graviditet.
Jag tänker nog inte ta influensavaccinet. Har inte gjort det under mina andra graviditeter, har för mig att riskgrupper är gravida i tredje trimestern, eller?
En fråga förresten: Hur tänker ni kring influensavaccinet? Vi hade en lång diskussion hemma efter ett nyhetsinslag igår sambon och jag.
En fråga förresten: Hur tänker ni kring influensavaccinet? Vi hade en lång diskussion hemma efter ett nyhetsinslag igår sambon och jag.
Hur mår alla ni som har haft blödningar, men inte missfall? Vi är ju ett par stycken :/ Jag har inte haft någon mer blödning efter vulet, hoppas det betyder att Mini-me lever gott där inne, och att vi går in i v10 (9+0) imorgon <3
Wielkip:
Jag fick en till blödning, en vecka efter den första, större denna gång. Fick tid hos gyn (i fredags) för VUL. Då var jag i 6+2, och läkaren kunde se att fostret vat lagom stort, men inget hjärta: han betonade att det ar sällan man ser ett hjärta så tidigt på den typen av skärm. Han såg också en blodsamling i livmodern.
Jag har inte blött nåt mer, och de små symtom jag hade innan (ömma bröst) har jag kvar. Så jag hoppas försiktigt på det bästa. Ska tillbaka om en dryg vecka.
Skulle tillbaka till gyn nästa måndag för att se att lillen mår bra. Nu va jag tvungen att byta tid o ska dit på ons. Vart tillbakaflyttad till 6+0 o dw så inge hjärta då. På ons bör jag då va 7+3. Om lillen lever borde man se att den vuxit o se ett hjärta va?
Skulle tillbaka till gyn nästa måndag för att se att lillen mår bra. Nu va jag tvungen att byta tid o ska dit på ons. Vart tillbakaflyttad till 6+0 o dw så inge hjärta då. På ons bör jag då va 7+3. Om lillen lever borde man se att den vuxit o se ett hjärta va?
Kan du inte berätta lite kring det? Jag är inte så inläst på ämnet än.
För er som är intresserade finns det även en stockholmsgrupp skapad, sök på Stockholmsbebisar Juni 2016