• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • En del av oss

Eftersom man har lägre immunförsvar som gravid tänker jag vaccinera samt att bebisen får ju skydd också som nyfödd. Men väntar till v.16 i januari.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA
  • annieh897

Jag har aldrig vaccinerat mig mot influensan, har aldrig ens övervägt det tidigare, men nu tror jag att jag ska göra det.

• frucgsvensson

Hörde på nyheterna då de pratade om vaccinet att det om man är i andra eller tredje trimestern så tycker dom att man ska ta vaccinet. Jag kommer nog inte ta det. Tror inte det iallafall. Under vilken period ges det?

• En del av oss

[quote=76020570][quote-nick]frucgsvensson skrev 2015-11-19 02:09:57 följande:[/quote-nick]

Hörde på nyheterna då de pratade om vaccinet att det om man är i andra eller tredje trimestern så tycker dom att man ska ta vaccinet. Jag kommer nog inte ta det. Tror inte det iallafall. Under vilken period ges det?

[/

Fram till 28 februari och det tas först i v.16 och då är man i andra trimestern. Eftersom det rek till dom som tillhör en riskgrupp som vi gravida är så tänker jag ta det. Tänk och skippa det få influensa och det händer bebis något. Skule aldrig förlåta mig själv. Även din bebis får ett skydd. Läste om en mamma som tog vaccin under sin tredje graviditet och hennes trea var superfrisk i jämförelse med storebröderna som fick allt på förskolan.

• En del av oss

Är nervös för dagens VUL. Har tid 10.40, håll tummarna snälla att allt är bra, orkar inte med ett MA till.

• forsyne
    EmManny skrev 2015-11-17 23:13:32 följande:

Jag är i vecka 12 med bf 5/6. Ja jag vet inte vad jag hade väntat mig men när den lilla bebisen dök upp på bildskärmen och rörde på både armar och ben så kände jag äntligen att jag väntar barn igen. Innan har graviditeten bara varit trötthet, illamående, kissnödighet och en gasig, förstoppad mage. Nu blev det en liten 5 cm bebis också!

Åh, så fantastiskt! Och vi ligger precis lika. Jag har också bf 5/6. Tanken på att jag kanske också har en sån liten person i min mage är helt ofattbar. Vi har ul om ett par veckor och jag börjar bli så himla nervös. Jag vill inte behöva gå igenom hela ivf-processen igen. Min make säger hela tiden att vi måste tro att allt är okej så länge det inte finns tecken på motsatsen, men det är svårt.
  • forsyne
    En del av oss skrev 2015-11-19 07:47:47 följande:

Är nervös för dagens VUL. Har tid 10.40, håll tummarna snälla att allt är bra, orkar inte med ett MA till.

Håller alla tummar och tår! Ska tänka på dig. Kram! <3
  • En del av oss

[quote=76020861][quote-nick]forsyne skrev 2015-11-19 07:53:13 följande:[/quote-nick]

[/

Tack snälla, kommer bli mer nervös när jag är där.

• 2013januari
    En del av oss skrev 2015-11-19 08:10:38 följande:

[quote=76020861][quote-nick]forsyne skrev 2015-11-19 07:53:13 följande:[/quote-nick]

[/

Kommer gå så bra. Håller tummar och tår! Vart går du förresten?
  • forsyne
    En del av oss skrev 2015-11-19 08:10:38 följande:

Så är det ju ofta. När vi hade vårt tidiga vul så frågade läkaren hur jag mådde (hon menade antagligen rent allmänt), men jag kunde bara svara att jag var livrädd. Det är en jätteanspänning, men vi hoppas allt vad vi kan att det ser bra ut!
Svar på tråden Junibebisar 2016