Junibebisar 2016
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
När hade du vul? Bebisen i min mage mätte två dagar större än vad jag är beräknad men läkaren sade att det inte ändrar bf. De ändrar först när det mäter en vecka mer el mindre här (i Tyskland). Kul med någon med samma bf!!
Nej det är när man går in i vecka 13, iaf enl min app så minskar missfallsrisken med 65%. Så då kan man andas ut lite i alla fall :) ÅH vad kul då är du ju riktigt nära vecka 13! :D
Har ni berättat för familjen än eller har du väntat på vecka 13? Vi väntade nämligen så i morgon ska familjen få veta :)
Menade att skriva att vi "kommer att vara öppna" inte att vi ska öppna hela kalaset med ett tillkännagivande av graviditeten..
Jo det sa hon till mig med att livmordern gör, men känns ändå lite konstigt då jag inte visste att det "fanns" innan. Men borde inte det betyda att gravidmagen kommer synas mindre på oss? känns som att det borde ha någon sådan effekt?
Eller vad tror du?
Menade att skriva att vi "kommer att vara öppna" inte att vi ska öppna hela kalaset med ett tillkännagivande av graviditeten..
Jag hade vul i vecka 8 (standard vid ivf för att se att graviditeten sitter där den ska, och att hjärtat börjat slå). Vad jag förstår ändras inte bf vid ivf heller, eftersom man vet exakt dag för befruktning, men det kanske kan ändras senare i graviditeten om barnet växer olika fort? Vi får väl se hur mycket det skiljer mellan oss när juni kommer.
(Jag vet att jag snart är inne i vecka 13, men jag kommer behöva det extra ultraljudet nästnästa vecka för att verkligen våga tro på det här.)
Min bm rekommenderade absolut vaccin, men sa att man ska göra det först efter rul. Har aldrig vaccinerat mig tidigare men gör det nog nu just in case :)
Jag ska göra kub nästa vecka på måndag så det blir ju som ett extra ultraljud igen. Min läkare gör nästan jämt ett snabbt ultraljud. Jag vet att det finns teorier om att ljudvågorna stressar bebisen men samtidigt tycker jag att det är lika betryggande varje gång att se bebisen där inne. Gick hos honom förra graviditeten också och han är väldigt noggrann.
För övrigt tycker jag att det är så fascinerande med ivf och att man kan få den fantastiska hjälpen att bli gravid. Vänner till mig är också på g nu och hon har börjat med sprutor nu. Var detta ditt första försök?
Jag tänker inte vaccinera mig då jag inte gör det annars heller och får aldrig influensa. För mig känns det konstigt att spruta in tvivelaktiga ämnen i kroppen när jag är gravid. Är alldeles för rädd för biverkningar både på mig och bebisen. Men jag skulle inte ens ta en alvedon i graviditeten så jag är nog en hardliner vad gäller kemi överhuvudtaget...
Drabbas man ofta av influensan annars så förstår jag om man överväger det. Jag var aldrig sjuk, inte ens förkyld, under min förra graviditet.
Här i Tyskland är det inget man rekommenderar ändå.