• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Cleo1
    tofslan skrev 2015-11-24 10:30:11 följande:

Apropå diskussionen om kub, i Sthlm får man gratis nipt om man får dåliga siffror på kub. Nipt har väldigt bra träffsäkerhet om än inte 100, så det tycker jag är ett toppenbra system som borde vara samma i hela landet - alltså att man erbjuds att göra nipt gratis om man vill ifall man fick dåliga kubsiffror. Den som hellre vill gå på fpv eller mvp ska naturligtvis göra det.

Dock funkar inte nipt på mej som väntar tvillingar, så jag hoppas verkligen att kub:en ser bra ut!

Åh, grattis till tvillingar! Du har en helt underbar resa framför dig!Mina killar är nu drygt två år, de kommer vara 2 år och 7 månader ungefär när lillskrutten kommer.
    Du kommer bli behandlad som en prinsessa av vården, få gå på UL tills du storknar mm,att vänta tvillingar är speciellt och man känner sig verkligen utvald.Fast själv är jag rätt nöjd med en denna gång,ska bli så mysigt

• forsyne
    En del av oss skrev 2015-11-24 10:33:29 följande:

Jo gjorde tidig inskrivning också pga att jag står på Levaxin. TSH prov, T3 och fT4 ska tas idag med. Har haft normal T3 och fT4 länge nu men det är mitt TSH som är lite svajjigt, ska ligga under 2.5 under trimester , men även hört på max 2.0 och mitt var på 2.3 senast i i oktober så hoppas det sjunkit. Ferretin gissar jag inte är något vidare, har alltid lidit av dåligt hB och dom andra svaren är jag rätt säker på neg på HIV syfilis och hepatit b, immun mot rubella och blodgrupp A Rh+.

Får maila BM om TSH svaret om jag inte hört något om 1 vecka då.

Jo, antagligen men jag är nog övernojjig och vågade egentligen inte. Detta svidande känner jag inte igen heller och det känns som man blivit trängre. Kändes helkonstigt så får se om jag vågar mig på det igen annars får det va.

Jag får se vad bm säger på torsdag; om jag ska ta så många prover. De flesta togs inför ivf i våras (socialstyrelsen kräver), men jag vet inte om de är för "gamla" nu. Det är så rörigt, också, för olika provet finns i olika databaser, så jag måste ju veta, och säga till bm var hon ska leta efter provresultat.

Jag tror inte det är konstigt om man upplever sig som trängre. Slemhinnorna svullnar upp under en graviditet. Jag var också väldigt nojig kring sex, men jag var också mer pigg på sex än på länge, efter månader i kemiskt klimakterium. Men inte så mycket nu längre. Nu mår jag för illa.
  • En del av oss

[quote=76040329][quote-nick]forsyne skrev 2015-11-24 11:05:43 följande:[/quote-nick]

Jag får se vad bm säger på torsdag; om jag ska ta så många prover. De flesta togs inför ivf i våras (socialstyrelsen kräver), men jag vet inte om de är för "gamla" nu. Det är så rörigt, också, för olika provet finns i olika databaser, så jag måste ju veta, och säga till bm var hon ska leta efter provresultat.

Jag tror inte det är konstigt om man upplever sig som trängre. Slemhinnorna svullnar upp under en graviditet. Jag var också väldigt nojig kring sex, men jag var också mer pigg på sex än på länge, efter månader i kemiskt klimakterium. Men inte så mycket nu längre. Nu mår jag för illa.

[/

Vad jag hört andra som står på Levaxin och läst mig till på olika medicinska sidor så skall TSH prov lämnas var 6:e vecka under graviditeten. Känner att det var lite väl länge sedan jag lämnade TSH prov senast (7okt) och skulle velat lämnat tidigare.

Jo du har rätt har inte tänkt på att slemhinnorna svullnar upp. Sedan känns det ju inte så upphetsande med sex nu när man progesteron vaginalt varje kväll. Är så trött på kladdet och doften gör mig illamående. Men snart så, 19 dec tar jag sista.

Samma här skumpar för mycket vilket känns obehagligt,mår illa oftast kvällar och zombie trött somnar i soffan varje kväll och brösten ömmar fortfarande något kolosalt men tycker synd om sambon då jag vanligtvis inte har nåt emot sex förutom nu. Tack och lov är han förstående så han tjatar inte för det skulle inte bita på mig snarare tvärtom.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA
  • En del av oss

Måste fråga er andra. Drömmr ni mycket? Jag drömmer väldigt mycket om barnet just nu. Flera gånger har jag drömt om en flicka med mörkt hår. Inatt drömde jag att jag hade fött henne och var så besviken över förlossningen, framgick aldrig vad jag var besviken på men tror det handlade om att jag mestadels varit för drogad och hade för mycket minnesluckor.

Tänker alldeles för mycket redan nu på förlossningen, samtidigt som jag längtar galet mycket efter att bli mamma och ha barnet hos mig så är jag livrädd för smärtan. Har ju ingen smärttålighet alls, tycker ju bara blodprov gör ont så hur sjutton skall man klara av att föda barn med så lite smärtlindring som möjligt? Vill helst inte ta EDA då det kan riskera att man kan bli värksvag och krysskedet tar lång tid. Lustgas är för mycket obehag för mig. Känner mig räd helt enkelt för smärtan för jag vet hur ont det gör, fött ett barn förr iofs inte fullgånget men ändå gjorde det så galet ont. Eftersom barnet inte levde så kunde jag få all tänkbar smärtlindring så jag var ju fullkomligt knockad men vill inte vara det denna gång.

• Jennyyyyy

[quote=76040232][quote-nick]Linda_ skrev 2015-11-24 10:42:05 följande:[/quote-nick]Det kommer gå jättebra, ska tänka på dig imorgon :)[/

Tack gullig du är:)

• annieh897
    Jennyyyyy skrev 2015-11-24 11:29:04 följande:

Är det någon mer som äter antidepressiva under graviditeten förresten?

Jag äter låg dos Cipralex. Försökte sluta några månader innan jag blev gravid men funkade inte, så läkarna jag pratat med tyckte att det var bättre att jag fortsatte.
  • En del av oss

[quote=76040441][quote-nick]Jennyyyyy skrev 2015-11-24 11:29:04 följande:[/quote-nick]

Är det någon mer som äter antidepressiva under graviditeten förresten?

[/

Nej jag äter inte det.

• bryrmiginte
    lisafisa22 skrev 2015-11-24 08:12:17 följande:

Åh nej det är du absolut inte! Jag är i vecka 12+5 i dag och det är ju när missfallsveckorna tar slut som man börjar inse att detta kanske går hela vägen och då också inser att det är förlossning på gång. (även fast det är några månader kvar) 

Du är absolut inte ensam om att vara orolig för det!

Lät på henne som att ingen annan varit orolig så tidigt men jag förstår ju att de är många som är de ändå :p jag va orolig för de innan ja varit gravid haha.

Folk kanske inte vågar prara om de så tidigt pga av missfallsrisk?
  • bryrmiginte
    Jennyyyyy skrev 2015-11-24 08:28:03 följande:

Usch nervös inför imorgon då det är ultraljud. Hoppas så allt ser bra ut!!

Har också imorgon kl10. Du är inte ensam med att va nervös! Hoppas allt ser bra ut, lycka till :)
Svar på tråden Junibebisar 2016