• Anonym (Linnea)

Sprut i ansiktet?

En fråga som säkert ställts förut men jag ställer den igen. Jag har träffat en man som är bra på alla sätt och vi har haft sex fyra gånger. Senaste gången efter sexet så frågade han mig om han fick komma i mitt ansikte nästa gång. Jag visste inte vad jag skulle svara så sa ingenting och han har inte nämnt det igen. Tycker det känns lite upphetsande men rätt läskigt och kladdigt också.

Har ni testat det ? Vad tyckte ni om det? Ska jag säga nej?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-16 19:47
    Vi ska testa på söndag.... Pirrigt :)

• Svar på tråden Sprut i ansiktet?
  • Mrs Okänd
    Anonym (haa) skrev 2015-10-21 07:44:32 följande:
    då blir inte jag heller speciellt trevlig trots att jag inte kallar mig feminist och är man! vill inte att någon ska fara illa eller bli utnyttjad.

men säger igen att det är klart folk får ha sex som de vill. men övergrepp är ju inte ett samtycke och ingår därför inte i det jag menar med att folk får ha sex som de vill.

tycker du blandar ihop saker när du tar in övergrepp nu som exempel!

Jag tycker det är trist med de tjejer som tror att man måste ta satsen i ansiktet för att killen skall gilla sexet eller stanna.
  • Anonym (haa)
    Mrs Okänd skrev 2015-10-21 07:51:44 följande:

Jag tycker det är trist med de tjejer som tror att man måste ta satsen i ansiktet för att killen skall gilla sexet eller stanna.
    tycker jag också. tror dock dessa är väldigt få. många kvinnor (i min ålder iaf) har massor av killar efter sig. mest dom som playar runt oss eftersom att dom kan.

tycker synd om snarare män inom relationsbiten. men det kanske ändras när man blir över 30? får hoppas att det blir mer jämnt då!
  • Har gjort det
    Mrs Okänd skrev 2015-10-21 07:40:33 följande:

Det är ju lätt att sitta här och säga att folk får ha sex som de vill...hörde på radion idag att var TREDJE kvinna i världen utsatts för sexuella övergrepp...då är det inte så skoj längre att tänka på människor. DÅ blir JAG ARG!!! Och tokfeminist.
    Ha sex som dom vill? Ja såklart folk får ha sex som dom vill så länge det är samtyckte inblandat. ALLA former av sexuella övergrepp är naturligtvis förkastligt och kvinnor situation i många länder är bedrövlig.
  • Har gjort det
    Mrs Okänd skrev 2015-10-21 07:51:44 följande:

Ja det låter tämligen värdelöst det håller jag med om.
  • Har gjort det
    Anonym (haa) skrev 2015-10-21 07:30:11 följande:
    jag tycker om att kalla dessa för TOKfemninister.

men ett annat problem är andra feministers ovilja att tillrättavisa dessa tokfeminister. utan de mer vanliga feministerna låter tokfeministerna uttrycka sig fritt och tro att dom har medhåll från de andra feministerna.
    Jag tror inte bara detta fenomen gäller då/tokfeminster. Jag har sett samma fenomen när det gäller sansade kristna kontra kreationister. Vettiga muslimer kontra fundamentalister. Sansade vänsterpartier kontra kulturrelativister osv.  Det verkar helt enkelt vara svårt att kritisera inom den egna "gruppen".

Sorgligt men sant och antagligen ganska mänskligt.
  • Anonym (haa)
    Har gjort det skrev 2015-10-21 22:05:07 följande:
    Jag tror inte bara detta fenomen gäller då/tokfeminster. Jag har sett samma fenomen när det gäller sansade kristna kontra kreationister. Vettiga muslimer kontra fundamentalister. Sansade vänsterpartier kontra kulturrelativister osv.  Det verkar helt enkelt vara svårt att kritisera inom den egna "gruppen".

Sorgligt men sant och antagligen ganska mänskligt.
    bara SD som klarar kritisera i egna leden? :p Moderaterna verkar också kunna det, i alla fall under reinfeldt

jag har dock verkligen sett muslimer kritisera galna fundamentalister. 

men ja, tyvärr verkar folk ha svårt att kritisera i egna leden. det är ett stort problem för förtroendet för gruppen och ganska enkelt fixat i fallet svensk politik, då man inte riskerar att bli dödad eller något annat hemskt.
  • Har gjort det
    Anonym (haa) skrev 2015-10-21 22:20:07 följande:
    bara SD som klarar kritisera i egna leden? :p Moderaterna verkar också kunna det, i alla fall under reinfeldt

men ja, tyvärr verkar folk ha svårt att kritisera i egna leden. det är ett stort problem för förtroendet för gruppen och ganska enkelt fixat i fallet svensk politik, då man inte riskerar att bli dödad eller något annat hemskt.
    Visst finns det undantag och det är ju bra dom som finns. Tyvärr skulle dom behöva vara betydligt fler... tyvärr tror jag att det handlar om den svenska mentaliteten i viss mån. Att man ska foga sig i ledet och inte avvika....
  • Mrs Okänd

Ok..då blir min sammanfattning att SD och Moderater är de som är bra i sängen? Eller hur var det nu? Får man avvika eller inte?
  • Anonym (haa)
    Mrs Okänd skrev 2015-10-22 10:55:34 följande:

Ok..då blir min sammanfattning att SD och Moderater är de som är bra i sängen? Eller hur var det nu? Får man avvika eller inte?
    nej, vi pratar ju off-topic ser du väl?
  • Tom Araya

De galna fundamentalisterna brukar inte ens kallas muslimer av andra än sina egna, så de muslimer som kritiserar dessa eller de som blir kritiserade ser det nog inte som kritik inom de egna leden.
  • Mrs Okänd
    Anonym (haa) skrev 2015-10-22 11:38:44 följande:
    nej, vi pratar ju off-topic ser du väl?

Jaha...så tokigt...men jo, jag fattade det och skojade lite.
  • Anonym (haa)
    Tom Araya skrev 2015-10-22 11:44:04 följande:
    De galna fundamentalisterna brukar inte ens kallas muslimer av andra än sina egna, så de muslimer som kritiserar dessa eller de som blir kritiserade ser det nog inte som kritik inom de egna leden.
    det har du nog rätt i förresten, finns mycket mer tydliga motsättningar inom islam på ett helt annat sätt än va det gör i ett parti till exempel (ganska självklart)
  • Anonym (haa)
    Mrs Okänd skrev 2015-10-22 11:45:13 följande:

Jaha...så tokigt...men jo, jag fattade det och skojade lite.
    en komiker.
Svar på tråden Sprut i ansiktet?