• Anonym (Styvmorsan)

Är det jag som är sjukt jävla egoistisk?

Hej allihopa.

Kan tänka mig att påhoppen kommer hagla, men jag är beredd.

Snart vankas de skollov, då jag är mammaledig så blir ju barnen hemma med mig såklart, fritids är ju uppsagt. Jag har några barn, jag har ganska nyss fått en till så hormonerna är i rullning.. Jag känner mig otillräcklig för allt å alla, dåligt samvete att man inte hinner alla barn just nu på de sättet man vill, är helt slut efter vakna nätter m.m.. Ja ni kanske förstår.

Äntligen skulle lovet komma så jag får mer tid med mina barn, men nu är de tydligen bestämt att sambons barn sen tidigare ska vara här med mig den veckan också, fast de är mammans vecka. Pappan jobbar så här kommer jag stå själv med alla barnen, så mitt dåliga samvete är genast ännu värre.. Tycker ni att de är mitt jobb? Eller är jag bara egoistisk som ser till mig själv och mina barn för tillfället? Hade de varit vår vecka så hade de ju inte varit samma sak, då är de ju självklart att de ska vara här!

• Svar på tråden Är det jag som är sjukt jävla egoistisk?
  • Ester69
    Anonym (T) skrev 2015-10-22 11:49:04 följande:

Du drar dina egna slutsatser om vad som räknas som respektlöst beteende mot henne medan jag ser det som att ta ansvar för sin familj (även om det säkert inte går att tycka om sina bio respektive bonusbarn lika mycket.

Olika åsikter skapar själva debatten.

Du milde himmel!!! Du menar alltså på allvar att det inte är respektlöst att inte fråga en person om deras planer med sin tid??

Det tillhör väl normalt hyfs och fråga varandra. Inte ens när jag bodde med mitt ex tog jag för givet att han alltid stod till pass och tog barnen när jag ville göra något. Man måste ju kommunicera i ett förhållande annars går det käpprätt åt h*****e
  • micromat

Är allt annat än egoistiskt. Varför har inte mamman barnen om det är hennes vecka? Är dessutom lagom svinigt gjort av din man om han gått med på att barnen ska va hos er utan att prata med dig eller faktiskt ser till att han också är hemma och hjälper till med barnen.

• Anonym (också styvmorsa)
    Anonym (T) skrev 2015-10-22 12:02:11 följande:
    Du har helt rätt i att jag inte är mitt uppe i det,utan på avstånd så att säga.

Men någonstans kan jag ändå inte låta bli att tänka på omständigheterna som gjorde att min bror skilde sig från sin förra fru och nu har en ny fru och barnen boende hos sig varannan vecka.
    Vilka omständigheter är det menar du?
  • Anonym (T)
    Anonym (också styvmorsa) skrev 2015-10-22 12:06:08 följande:

Vilka omständigheter är det menar du?

Varför min bror och hans ex nu har separerat.

Givetvis har det inget med frågan trådstarten att göra.
  • sextiotalist
    Anonym (T) skrev 2015-10-22 12:04:08 följande:
    Det är väl ändå upp till mig att bestämma vilka frågor jag svarar på här i tråden?
    Absolut, men samtidigt så får du räkna med att din argument inte tas på så stort allvar.

Det finns säkert en bra orsak till att din bror och hans ex separerade, troligen säger din bror en sak och hans ex en annan sak (och det är deras sanna upplevelse, så ingen har rätt eller fel)
    Men om din bror behandlar sin nya som du anser att en ny ska behandlas, bli inte förvånad om det blir ytterligare en separation
    Anonym (T) skrev 2015-10-22 12:08:19 följande:
    Varför min bror och hans ex nu har separerat.

Givetvis har det inget med frågan trådstarten att göra.
    Då ber jag om ursäkt för att jag tog för givet att det någon tar in i en diskusson är något som är relevant för diskussionen i fråga och att du som yttrar sig har en mening med det du säger. Att du inte vill berätta varför brorsan har separerat förstår jag ju, men jag kan inte dumförklaras för att ställa frågan när du själv tar in det här. För mig blir ditt svar på det jag skrev väldigt konstigt och helt irrelevant om du inte har för avsikt att föra det vidare.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Anonym (T) skrev 2015-10-22 12:04:08 följande:
    Det är väl ändå upp till mig att bestämma vilka frågor jag svarar på här i tråden?
    Har någon påstått att du inte har det? Du får undvika att svara, svara "inga kommentarer" eller svara utan att använda bokstaven K. Det är helt upp till dig.

Men det går inte föra en diskussion om centrala delar i åsikter inte kan diskuteras. När du inte svarar på en enkel fråga (som nu är ställd minst tre gånger av olika personer) får du räkna med att andra kommer att anta att du inte tycker det är respektlöst att lova bort andras tid. Detta är ett helt korrekt antagande utifrån 1. det du skrivit tidigare och 2. din ovilja att svara på en direkt fråga.

Det är förstås problematiskt i en diskussion eftersom antaganden alltid är sämre än att veta vad den andre tycker. Men som sagt, det är helt upp till dig men kom inte och klaga när någon tillskriver dig den åsikten i framtiden.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Anonym (T)
    Anonym (också styvmorsa) skrev 2015-10-22 12:13:55 följande:

Då ber jag om ursäkt för att jag tog för givet att det någon tar in i en diskusson är något som är relevant för diskussionen i fråga och att du som yttrar sig har en mening med det du säger. Att du inte vill berätta varför brorsan har separerat förstår jag ju, men jag kan inte dumförklaras för att ställa frågan när du själv tar in det här. För mig blir ditt svar på det jag skrev väldigt konstigt och helt irrelevant om du inte har för avsikt att föra det vidare.

Nu var det jag som var lite väl snabb på tangenterna på mobilen.

Anledningen till att min bror och hans ex skilde sig var på grund av att hon gick i säng med en annan.
    Anonym (T) skrev 2015-10-22 12:18:59 följande:
    Nu var det jag som var lite väl snabb på tangenterna på mobilen.

Anledningen till att min bror och hans ex skilde sig var på grund av att hon gick i säng med en annan.
    Okej. Hur tänker du att det påverkar det din bror/hans nya/din brors barn relaterad till detta ämne?
  • Anonym (T)
    Anonym (också styvmorsa) skrev 2015-10-22 12:26:19 följande:

Okej. Hur tänker du att det påverkar det din bror/hans nya/din brors barn relaterad till detta ämne?

Inte direkt.
Svar på tråden Är det jag som är sjukt jävla egoistisk?