CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2015-10-22 13:31:06 följande:
Nej, det finns inget som säger det. Men problemet är att dialogen skulle ha förts innan beslut tagits.
Anonym (T) skrev 2015-10-22 13:26:07 följande:
Sen undrar jag varför bonusbarnens pappa och hans ex måste få inkomstbortfall på grund av förlorade arbetstider när hon ändå är hemma och är föräldraledig?
Det svaret finns här:
Här:
Anonym (Styvmorsan) skrev 2015-10-21 14:33:30 följande:
Nej alla barnen är i yngre skolåldern så de är ingen som kan ta hand om "sig själv".. Jag är inte tillfrågad öht, bara tagen för given som hennes eller deras barnvakt. Dom har ju ändå rätt till dagis och skola, som de flesta barn med arbetande föräldrar är på just på loven. Jag känner mig bara så utnyttjad och slutkörd för tillfället.. Blir så ledsen
Här:Och här:
Anonym (Styvmorsan) skrev 2015-10-21 21:04:44 följande:
Dom har precis lika regler och allting lika när dom är här! Den veckan dom är här behandlas dom precis som mina egna. Jag vabbar för dom, har dom studiedag eller planeringsdag är dom med mig om jag är ledig, jag har tom haft dom sjuka hos mig när mamman inte velat vabba om jag varit ledig. Eftersom jag nu blir så gott som låst hemma och inte kan göran de roliga jag tänkt, så ja då är jag skithemsk, men mer mot mina egna!
Det är inte TS ansvar att lösa barnomsorg och det är definitivt inte hennes ansvar att lösa barnomsorg utan att bli tillfrågad. Jag förstår ärligt talat inte hur man är tänker om man tycker det är ok att bestämma sådana saker utan att tillfråga personen som får ta konsekvenserna.
Lugn, när T blir vuxen och för hundrande gången blir utnyttjad så kommer hon också förstå det.
Eller så åker hon på ett rejält bakslag när den hon kört över alltför många gånger inte finns kvar som vän eller partner längre.
Dvs T bildar sin uppfattning på en drömbild som hon tror är (hon har ju ingen aning om hur besluten och överenskommelsena sker i hennes brors hem) sann. Att vi, som lever i den verkligheten, har en helt annan bild är en annan sak.
Jag är säker på att de flesta som lever med barn (egna, andras etc) och håller ihop sina förhållande dagligen kommunicerar och kommer överens. De förhållande där den ena kör över den andra brukar inte bli långvariga.
T vi vänder inte oss emot att en föräldraledig kvinna kan ta hand om sin partners barn, vi vänder oss emot att ts är tagen som självklar och inte ens tillfrågad.
Och en gång till. Hade ts inte haft några problem med detta, så hade hon inte startat en tråd, men det framgår tydligt att hon är trött, less, arg och besviken och känner sig utnyttjad och överkörd och att hon nu tröttnat på att ställa upp eftersom det uppenbarligen bara utnyttjas och inte ger henne någon kredit alls. Räknas hennes upplevelser inte in.
Men som jag skrivit innan, hade min sambo behandlat mig som ts sambo gör, jag hade inte stannat kvar i förhållandet.