• Anonym (Styvmorsan)

Är det jag som är sjukt jävla egoistisk?

Hej allihopa.

Kan tänka mig att påhoppen kommer hagla, men jag är beredd.

Snart vankas de skollov, då jag är mammaledig så blir ju barnen hemma med mig såklart, fritids är ju uppsagt. Jag har några barn, jag har ganska nyss fått en till så hormonerna är i rullning.. Jag känner mig otillräcklig för allt å alla, dåligt samvete att man inte hinner alla barn just nu på de sättet man vill, är helt slut efter vakna nätter m.m.. Ja ni kanske förstår.

Äntligen skulle lovet komma så jag får mer tid med mina barn, men nu är de tydligen bestämt att sambons barn sen tidigare ska vara här med mig den veckan också, fast de är mammans vecka. Pappan jobbar så här kommer jag stå själv med alla barnen, så mitt dåliga samvete är genast ännu värre.. Tycker ni att de är mitt jobb? Eller är jag bara egoistisk som ser till mig själv och mina barn för tillfället? Hade de varit vår vecka så hade de ju inte varit samma sak, då är de ju självklart att de ska vara här!

• Svar på tråden Är det jag som är sjukt jävla egoistisk?
  • cupcakemom

nej jag anser inte att du är egosistiskt...jag tycker det är oerhört dålig stil att inte diskutera med dig först...jag förstår att dom vill att barnen ska få ledigt men dom hade ju kanske kunna tagit någon semesterdag vardera och frågat om du kan tänka dig 1-2 dagar...vips så är veckan löst och barnen har fått lov...

jag bor med bonusbarn på heltid...ja visst jag har ansvar för dom likväl som för mina egna barn men huvudansvaret har sambon....tycker absolut du ska en diskussion med sambon och säga att detta inte är ok....säg att du tex kan ta tor-fre men resten av veckan får dom faktiskt ordna själva...det kanske finns farmor/farfar mormor/morfar med i bilden som skulle bli jätteglad över chansen att få rå om barnbarnen någon dag och hitta på nåt kul...har man glömt bort dom bara för att man antagit att du ska vara tillgänglig...

• CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    BioBonus skrev 2015-10-22 12:51:59 följande:
    Men varför skulle de tillfråga henne nästa gång, när det var ok att inte göra det den här gången? 
    Nej, jag tror alltså inte att det kommer bli så. Jag ironiserade bara lite över det positiva utfallet som togs upp (och som Lavish bemötte).

Skulle haft en Drömmer-smiley i slutet där.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Lavish
    Anonym (T) skrev 2015-10-22 12:40:57 följande:
    Det kan ingen av oss här i tråden veta något om-utan möjligen spekulera i.
    Ja, och du stödde din argumentation på den osannolika spekulationen att hon kommer få något positivt tillbaka av att acceptera att bli utnyttjad. 
  • Anonym (också styvmorsa)
    cupcakemom skrev 2015-10-22 12:53:05 följande:

nej jag anser inte att du är egosistiskt...jag tycker det är oerhört dålig stil att inte diskutera med dig först...jag förstår att dom vill att barnen ska få ledigt men dom hade ju kanske kunna tagit någon semesterdag vardera och frågat om du kan tänka dig 1-2 dagar...vips så är veckan löst och barnen har fått lov...

jag bor med bonusbarn på heltid...ja visst jag har ansvar för dom likväl som för mina egna barn men huvudansvaret har sambon....tycker absolut du ska en diskussion med sambon och säga att detta inte är ok....säg att du tex kan ta tor-fre men resten av veckan får dom faktiskt ordna själva...det kanske finns farmor/farfar mormor/morfar med i bilden som skulle bli jätteglad över chansen att få rå om barnbarnen någon dag och hitta på nåt kul...har man glömt bort dom bara för att man antagit att du ska vara tillgänglig...

Kompromiss på din lösning. Mamman tar någon dag, pappan tar någon dag, eventuella mor/farföräldrar tar någon dag och ts slipper eftersom hon ej är förälder och inte ens ska behöva ta en dag för något hon ej vill eller kan påverka.
  • BioBonus
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2015-10-22 12:54:17 följande:
    Nej, jag tror alltså inte att det kommer bli så. Jag ironiserade bara lite över det positiva utfallet som togs upp (och som Lavish bemötte).

Skulle haft en Drömmer-smiley i slutet där.
    Aaaaaah :) My bad.
  • Anonym (T)
    Lavish skrev 2015-10-22 12:58:03 följande:

Ja, och du stödde din argumentation på den osannolika spekulationen att hon kommer få något positivt tillbaka av att acceptera att bli utnyttjad. 

Fel igen!

Jag stödjer mig på att hon bör ta bonusbarnen under lovet -samt att ingen av oss här i tråden kan veta vad som sker i framtiden.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Anonym (T) skrev 2015-10-22 13:06:38 följande:
    Fel igen!

Jag stödjer mig på att hon bör ta bonusbarnen under lovet -samt att ingen av oss här i tråden kan veta vad som sker i framtiden.
    Att hon bör ta bonusbarnen under lovet kan du ju inte stödja dig på, det är ju det din åsikt är och som du bör ge stöd åt. Om du vill diskutera då.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Anonym (T)
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2015-10-22 13:11:57 följande:

Att hon bör ta bonusbarnen under lovet kan du ju inte stödja dig på, det är ju det din åsikt är och som du bör ge stöd åt. Om du vill diskutera då.

Min åsikt är ju just den att dom är en familj,precis som Anonym (hmm) också är inne på.
  • sextiotalist
    Anonym (T) skrev 2015-10-22 13:15:22 följande:
    Min åsikt är ju just den att dom är en familj,precis som Anonym (hmm) också är inne på.
    Det är väl om något ts får bestämma själv och även vad som ingår i konceptet. Jag är mer familj med mina syskon än jag är med sambons barn, även om jag gillar sambons barn jättemycket
  • LFF
    Anonym (T) skrev 2015-10-22 13:15:22 följande:
    Och om nu alla är en familj, pratar man inte med sina vuxna familjemedlemmar innan man bestämmer något? Har den som inte blivit tillfrågad rätt att protestera och inte vara involverad i det som bestämts över dennes huvud?
Svar på tråden Är det jag som är sjukt jävla egoistisk?