• Anonym (Styvmorsan)

Är det jag som är sjukt jävla egoistisk?

Hej allihopa.

Kan tänka mig att påhoppen kommer hagla, men jag är beredd.

Snart vankas de skollov, då jag är mammaledig så blir ju barnen hemma med mig såklart, fritids är ju uppsagt. Jag har några barn, jag har ganska nyss fått en till så hormonerna är i rullning.. Jag känner mig otillräcklig för allt å alla, dåligt samvete att man inte hinner alla barn just nu på de sättet man vill, är helt slut efter vakna nätter m.m.. Ja ni kanske förstår.

Äntligen skulle lovet komma så jag får mer tid med mina barn, men nu är de tydligen bestämt att sambons barn sen tidigare ska vara här med mig den veckan också, fast de är mammans vecka. Pappan jobbar så här kommer jag stå själv med alla barnen, så mitt dåliga samvete är genast ännu värre.. Tycker ni att de är mitt jobb? Eller är jag bara egoistisk som ser till mig själv och mina barn för tillfället? Hade de varit vår vecka så hade de ju inte varit samma sak, då är de ju självklart att de ska vara här!

• Svar på tråden Är det jag som är sjukt jävla egoistisk?
  • Anonym (T)
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2015-10-22 13:36:59 följande:

Jag tycker inte att diskussionen är uttömd. Särskilt inte eftersom du för fram andra aspekter.

Jag har inget intresse av att få dig att ändra dig.

Då missuppfattade jag dig säkert!

Jag tycker att denna diskussion är givande just utifrån att det finns utrymme för allas åsikter.

Jag kommer att finnas till och från här i tråden för att diskutera.
  • Ess
    Anonym (T) skrev 2015-10-22 10:12:42 följande:
    Ja,visst har hon rätt att säga från!

Men samtidigt i en familj med många olika viljor och behov kan inte hennes behov och vilja styra helt.

Hon har själv valt att leva tillsammans med den karl hon lever med,vilket innebär just att "ta hela paketet " med hans barn sen tidigare.
    Så du menar alltså att ts barn sen innan ska bli lidande för att hennes sambo och mamman inte tar ansvar för sina barn?
    Dom har ingen rätt till egentid med sin mamma?
  • Anonym (T)
    Ann Cistrus skrev 2015-10-22 13:43:05 följande:

Du har ett mycket märkligt sätt att "argumentera". Pudelns kärna i denna ts handlar inte om barnen alls utan om huruvida det är rätt att ta beslut om andra människors tid. Det verkar ganska kristallklart för de flesta här. Utom dig då. Du vägrar kategoriskt att svara på denna fråga och rabblar bara samma mantra (hon ska bjuda till, ställa upp, köpa paketet, rulla runt och vifta på svansen...typ). 

Jag, som också är bonusmorsa, kan berätta för dig att viljan att "bjuda till" finns ofta där om man bara blir tillfrågad först och blir respekterad. 

Det samma!
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Anonym (T) skrev 2015-10-22 13:44:44 följande:
    Då missuppfattade jag dig säkert!

Jag tycker att denna diskussion är givande just utifrån att det finns utrymme för allas åsikter.

Jag kommer att finnas till och från här i tråden för att diskutera.
    Om du uppfattade det som att jag försökte omvända dig så ja, då har du missuppfattat mig.

Ja, diskussionen är givande. Men den kunde vara mer givande om du svarade på frågor som rör de centrala delarna i dina åsikter. Dock är ju det upp till dig att välja att inte göra det.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • sextiotalist
    Ess skrev 2015-10-22 13:45:28 följande:
    Så du menar alltså att ts barn sen innan ska bli lidande för att hennes sambo och mamman inte tar ansvar för sina barn?

Du vet väl att en kvinnas barn aldrig har rätt till egentid med sin mamma om hon lever med en man med barn sedan tidigare.

FL-ordspråk
    Du ska inga andra barn hava jämt sambons/makas/makes, om du är kvinna, barn, må dessa barn existera så ska de inte tas hänsyn till
  • Ann Cistrus
    Anonym (T) skrev 2015-10-22 13:46:19 följande:
    Det samma!
    Till vad? 
    If nothing else works, then a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
  • Anonym (T)
    Ess skrev 2015-10-22 13:45:28 följande:

Eftersom att hon är hemma och är föräldraledig med bebisen hinner väl hennes övriga barn med att få egen tid med henne?

Bonusbarnen bor ju inte där på heltid, utan dom veckor som han har dom.
  • Ann Cistrus
    Anonym (T) skrev 2015-10-22 13:51:07 följande:
    Eftersom att hon är hemma och är föräldraledig med bebisen hinner väl hennes övriga barn med att få egen tid med henne?

Eller när biomamman bestämmer att de ska vara där. Eller hur?
    If nothing else works, then a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
  • ernstina
    Anonym (T) skrev 2015-10-22 13:51:07 följande:

Men det är ju inte han som ska ha dem den veckan? TS har redan skrivit att det inte hade varit ett problem om det varit en ordinarie vecka då hon hade haft det med i planeringen...
    Som det blir nu så kommer de vara hos TS i tre veckor i sträck.
    Assumption is the mother of all Fuck ups
  • BioBonus
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2015-10-22 13:47:19 följande:
    Om du uppfattade det som att jag försökte omvända dig så ja, då har du missuppfattat mig.

Ja, diskussionen är givande. Men den kunde vara mer givande om du svarade på frågor som rör de centrala delarna i dina åsikter. Dock är ju det upp till dig att välja att inte göra det.
    Det är lätt att tycka en massa, svårare att argumentera för varför man tycker si eller så vet du väl.... När argumenten tryter så upprepar man bara samma sak om och om igen och tror att de därigenom blir till sanning. Vilket väldigt sällan blir resultatet ;) :)
Svar på tråden Är det jag som är sjukt jävla egoistisk?